ÄNTLIGEN! The Pirate Bay blockeras!

Medlem
ÄNTLIGEN! The Pirate Bay blockeras!

Jag är överlycklig att ett av de största nästen för snyltare/pirater/tjuvar kommer att blockeras av svenska polisen. Sedan starten har sida skadat media industrin svårt ekonomiskt och skapat en attityd hos gemene man att man inte ska betala för sig. Nu äntligen kommer den 10 juli 2007 vara en dag att komma ihåg.

För att läsa mer om nyheten läs här:
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1114438,00.htm...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

jo kan hålla med,
tankade en hel del film på piratebay, inga spel, bara film,
men slutade att tanka för ett bra tag sen.

vill numera ha saker i original.
och dom filmer jag gillar är lite äldre och typ jean claude van dame filmer,
och dom kostar sällan mer än en 100 lapp på dvd på ett ställe som heter Movieline i göteborg.

lirar knappt spel på pc längre, bara mmo spel, och har bara bara ps3 som konsol.

och den kommer man aldrig chippa.

så original gejer gäller för mig.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Jag är överlycklig att ett av de största nästen för snyltare/pirater/tjuvar kommer att blockeras av svenska polisen. Sedan starten har sida skadat media industrin svårt ekonomiskt och skapat en attityd hos gemene man att man inte ska betala för sig. Nu äntligen kommer den 10 juli 2007 vara en dag att komma ihåg.

För att läsa mer om nyheten läs här:
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1114438,00.htm...

För det första, du tror på en artikel från aftonbladet. För det andra så sprids inte enbart olagligt material, ska man då låta alla p2p program vara olagliga ?

Inaktiv

Jag har ett helt Billy skåp från IKEA fyllt med filmer plus att jag köper alla min 360 spel så ingen kan anklaga mig för att piratkopiera. Jag har gjort det och helst på amiga och c64 tiden. Men att stänga ner folks möjligheter att delar med sig av sina saker är ingen bra idé

Medlem

Din omröstningsfråga är ju helt galen.


signatur
Medlem

Plus, så ser det ju ut som om The Piratebay kommer att klara sig undan utan problem. Anklagelserna var ju mer eller mindre falska.

Medlem

Ja det är rätt, the pirate bay är en riktigt dålig sida.
Fram för andra sidor istället
Jag köper inte så många musikskivor nuförtiden, det beror inte på att jag kan få dem gratis, snarare att jag vill fan inte spendera 200 spänn för en skiva när man köpte skivor för 100-120:- för några år sen.
Helt jävla omöjligt att kunna slå ner fildelning när skivor kostar sådär mycket, när spel för övrigt blir sönderhypade och blir inte lika bra som det skulle kunna varit utan sönderhypningen, och för att man skaffar då fan inte 8mbit och uppåt för att surfa

Sverige kunde väl ha tänkt på det där INNAN man införde superbredband
Sen så är det ju självklart att man köper spel man gillar/artister man gillar, men man vill ju såklart provköra lite innan man skaffar sig, som sex före äktenskap, såklart man provar innan för det gör man likaså med bilar


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Ja det är rätt, the pirate bay är en riktigt dålig sida.
Fram för andra sidor istället
Jag köper inte så många musikskivor nuförtiden, det beror inte på att jag kan få dem gratis, snarare att jag vill fan inte spendera 200 spänn för en skiva när man köpte skivor för 100-120:- för några år sen.
Helt jävla omöjligt att kunna slå ner fildelning när skivor kostar sådär mycket, när spel för övrigt blir sönderhypade och blir inte lika bra som det skulle kunna varit utan sönderhypningen, och för att man skaffar då fan inte 8mbit och uppåt för att surfa

Sverige kunde väl ha tänkt på det där INNAN man införde superbredband
Sen så är det ju självklart att man köper spel man gillar/artister man gillar, men man vill ju såklart provköra lite innan man skaffar sig, som sex före äktenskap, såklart man provar innan för det gör man likaså med bilar

Hypningen stor du för själv. Alla står för sin egna hype

Medlem

Borde Youtube vara nästa (eller egentligen före) på listan. Där sprids inte bara information som länkar utan direkt upphovsskyddat material. Hur det ligger till med barnporr vet jag inte, varken på youtube eller PB.

Fånigheter.

Medlem
Skrivet av cammo:

Din omröstningsfråga är ju helt galen.

jasså, ganska enkelt och svår att inte förstår..vad är det som är så galet med den??

Skrivet av toomuch:

För det andra så sprids inte enbart olagligt material, ska man då låta alla p2p program vara olagliga ?

det är en webbsida och inget program, och 99% av alla besökare är där för att snylta och inget annat...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Frågan är ju "Rätt eller fel?" Vad betyder ja och vad betyder nej?


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

Frågan är ju "Rätt eller fel?" Vad betyder ja och vad betyder nej?

Ja, det är rätt alt. Nej, det är fel... det är så man ska tänka. uppenbarligen har många förstått det då det redan har röstats...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Kan ju inte ha frågan "rätt eller fel?" och sedan ha svarsalternativ som "ja" eller "nej". Vad ska man svara på om man tycker det är fel t.ex?

För mig kvittar det i alla fall.

Medlem

pollen är inte svår o förstå.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

redmac: Är du smart eller dum?

Svara med "Ja" eller "Nej"


signatur
Inaktiv

Tja, rent logiskt ska man rösta "Ja" om man tycker det är rätt, "Ja" om man tycker att det är fel, och "Nej" om man tycker det är ingetdera.

Medlem
Skrivet av cammo:

redmac: Är du smart eller dum?

Svara med "Ja" eller "Nej"

NU ÄR OMRÖSTNINGEN ÄNDRAD för det som inte förstod den...

nu, kan vi koncentrera oss om ämnet ist?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ja, det är fel!


signatur
Inaktiv

Att de inte lägger in någon funktion som "anmäl torrent" och när en torrent fått 50-200 (ett antal iaf) unika anmälningar så plockas det bort.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

den som åker dit på fildelning är väl den som lagt upp filmen, spelet ?
och den som enbart downloadar har mindre risk att åka dit ?

för dom fall i sverige jag sett där folk åkt dit där är det folk som lagt upp en sak.

Medlem

Jag avskyr verkligen allt och alla som sysslar med barnporr men att blockera visa adresser för att man inte gillar innehållet på dem är något som jag inte ställer upp på... jag kan svälja att de filterar bort sidor med barnporr men om de börjar filtrera bort fildelningssidor mha svepskäl byter jag leverantör direkt.

Smaka på denna då... skivindustrin tankar upp barnporr på piratebay, anmäler det och får siten blockerad.... i sverige.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hämnden, http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1114590,00.h....

Vad ska man säga? vilka idioter.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv

Tragedi i det svenska rättssamhället :(. Inte för att jag använder piratebay, finns bättre trackers men endå...

Medlem

Tänker inte diskutera Piratebay's vara eller inte vara, vill bara veta om det ens finns bevis på om det verkligen existerar/existerat barnporr på Piratebay eller om det används som svepskäl.
Om barnporr inte finns på hemsidan så tycker jag att det är fel att blockera den. Det är fel därför att lagen tillåter den att finnas då sidan i sig inte innehåller olagliga filer.
Sen om det är moraliskt rätt med syftet bakom Piratebay eller inte lämnar jag åt andra att diskutera.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

- Finns det barnporr där så visst, följ lagen och blockera MEN:
Det bör tas i beaktande hur stor mängd sådant förekommer i förhållande till allt annat som delas ut.

- Det spelar INGEN SOM HELST ROLL, det är omöjligt att stoppa p2p och så länge Internet är lagligt kommer det att vara vardagsmat för folk.
- Läs inte Aftonblasken, den stinker!


signatur

yolo

Inaktiv
Skrivet av Z4XXOR:

Hämnden, http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1114590,00.h....

Vad ska man säga? vilka idioter.

Hahaha, åhhh va klockrent :D. Sköna snubbar.

Medlem

ja stackars artister som vill ha råd att köpa två ferraris istället för en, fy skäms på er pirater

Medlem

Stänga kanske är bra men de stängs av fel anledning på ett sätt imo.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Äsh, vem orkar ladda ner låtar när det finns radio

Varför ändrar dom inte bara på sveriges lag om det nu är ett så jättestort problem det här med Piratebay? Varför gå massa omvägar och hålla på, lixom vad försöker dom göra?

Skriv svar