Live Earth 070707!

Medlem
Live Earth 070707!

Goddag på er alla! Som ni vet så är det Live Earth-konserterna idag som bara MÅSTE ses :D! Personligen kommer jag få sitta uppe hela natten för min favorit spelar inte förrän i slutet( Roger Waters, ex-medlem i Pink Floyd). Vilka är era favoritartiser som ska spela ?

Medlem

Metallica kl 20:00!!

Medlem

fan va najs Jag visste inte om det, vilken kanal och så vidare är det?
Föresten, på tal om musik så är det idag då 2pac sägs skall komma tillbaka etc, vilka här tror att 2pac faktiskt lever?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Tror inte att 2pac lever, let him rest in peace säger jag :D! Förresten är det någon som har ett schema för svenska tiderna ? Sjukt förvirrande iom att alla konserter är på olika delar av världen. Ska bli nice att se hur mycket folk det blir på Copacabana, Brasilien(dom har ju räknat med cirka en miljon åskadare eftersom det är gratis).

Medlem

Missar man John Mayer ryker knäskålarna 8)

Han är nog fö den enda artist jag sett live som verkligen "aldrig" tar samma ackord eller solon i sina låtar. Dessutom är han en av världens bästa gitarrister.

Medlem
Medlem

Hmm, måste man ha IE 6 och uppåt?
Det vill jag inte ens skaffa, går det inte att se på något annat sätt? :S


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Metallicas setlist för kvällen:

01. Enter Sandman
02. Nothing Else Matters
03. Sad But True
04. For Whom The Bell Tolls

>:]

Medlem
Skrivet av mullins:

Metallicas setlist för kvällen:

01. Enter Sandman
02. Nothing Else Matters
03. Sad But True
04. For Whom The Bell Tolls

>:]

Ska Metallica spela 20:00 eller ?. kl är över 20:00 och det är inte metallica som spela nu =(


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Tiderna är inte statiska, det kan ju bli ändringar osv


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Fanster:
Skrivet av mullins:

Metallicas setlist för kvällen:

01. Enter Sandman
02. Nothing Else Matters
03. Sad But True
04. For Whom The Bell Tolls

>:]

Ska Metallica spela 20:00 eller ?. kl är över 20:00 och det är inte metallica som spela nu =(

De kör på nu.

Medlem

live vad?

...I'm getting to old for this shit.

(tillbaka till min nya sopranosbox)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

live vad?

...I'm getting to old for this shit.

(tillbaka till min nya sopranosbox)

Kolla ettan/tvåan... En fin stor gala för att "rädda" jorden.

Medlem

Guud Metallica röjde :D! Har tittat hela dagen nu och om några timmar så är det dags för Roger Waters, antar att han inte kommer spela förräns väääldigt tidigt på morgonen eftersom han är den näst sista artisten på hela galan :D!

Inaktiv

Men vafaan... Vilka låtar var det som Snoop Dogg körde? >_<

Medlem

haha, han körde ju bara gamla vanliga klassiker, glömt bort vad alla heter dock, var längesen jag lyssnade på Snoop... Gahh, nyvaken nu, var uppe hela natten för att se Waters, blev sjukt glad när han direkt började med Money, sen så spelade han Us and them som är sjukt bra, sen spelade han Brain Damage, men blev inte fullt nöjd förrän han avslutade det hela med Happiest Days of our lives & Another brick in the wall pt.2 :D! Waters fick spela jävligt mycket jämfört med dom andra artisterna :D.

Medlem

Snow Patrol, David Gray, James Blunt, Keane, Crowded House och när Metallica spelade 'Nothing else matters' var några höjdpunkter, fanns några till som jag inte kommer ihåg namnen på också.

Skulle vilja ha sett Damien Rice men tror inte dom visade honom.

Förövrigt orkade jag bara kolla tills ca 03.00.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Fattar inte att ni pallade o se flera timmar på detta, concert på tv går fet bort


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Mr.Kiedes dräkt när han kom in första gången tog priset


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv
Skrivet av Famest:

haha, han körde ju bara gamla vanliga klassiker, glömt bort vad alla heter dock, var längesen jag lyssnade på Snoop... Gahh, nyvaken nu, var uppe hela natten för att se Waters, blev sjukt glad när han direkt började med Money, sen så spelade han Us and them som är sjukt bra, sen spelade han Brain Damage, men blev inte fullt nöjd förrän han avslutade det hela med Happiest Days of our lives & Another brick in the wall pt.2 :D! Waters fick spela jävligt mycket jämfört med dom andra artisterna :D.

Fick reda på vilken det var nu The next episode - Dr Dre & Snoop Dogg.

Inaktiv

gäsp.. skivbolagsreklam ^^


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Ja verkligen, som hej vi är kändisar som räddar jorden med hjälp av musiken.. Erhm. Så vad hjälper det? blir Jorden renare och yngre med hjälp av det?

Hatar vad som nämndes vid invigningen.. "Just like Al Gore we all stand for helping the earth" Det är som om Al Gore kom på allting som har med att Jorden skadas av Global Warming.

Ge dom pengar på engång istället säg att världen kommer att gå under om vi inte gör någonting nu och inte gömma det hela med att kändisar betalas för att bjuda på show. Usch o Bäh.

Inaktiv
Skrivet av Loading:

Ja verkligen, som hej vi är kändisar som räddar jorden med hjälp av musiken.. Erhm. Så vad hjälper det? blir Jorden renare och yngre med hjälp av det?

Hatar vad som nämndes vid invigningen.. "Just like Al Gore we all stand for helping the earth" Det är som om Al Gore kom på allting som har med att Jorden skadas av Global Warming.

Ge dom pengar på engång istället säg att världen kommer att gå under om vi inte gör någonting nu och inte gömma det hela med att kändisar betalas för att bjuda på show. Usch o Bäh.

Hela syftet var att få fram ett budskap. Musiken spelades för att folk skulle lockas dit och sedan få budskapet inpräntat i skallen...

Medlem
Skrivet av prikk:

gäsp.. skivbolagsreklam ^^

Och? Jag är en stor Pink Floyd fan, jag älskar musiken för att den är BRA inte för något annat. Fast man kanske måste lyssna på garage-band för att vara cool? Inte vet jag....;)

1
Skriv svar