Hört på jobbet

Inaktiv
Hört på jobbet

Det är lite tråkigare än vanligt på Alvesta Postterminal. Två kompisar har tjänstledigt, en annan har ganska precis flyttat till Stockholm och snart slutar en fjärde.
Kretinerna däremot verkar fan aldrig komma därifrån och ikväll hade jag oturen att hamna mellan de två värsta. Fast i en korseld av dumheter tänkte jag nu sammanställa några av de värsta från kvällen som gått.

#1
R: Jag hatar ormar, får riktigt gåshud när jag tänker på dom.
P: Det är ju inte bra.
R: Vaddå?
P: Ja, ormar äter väl gåsar? (notera bortsett från den rena dumheten även det felaktiga användandet av pluralformen av ordet "gås".)

#2
*Vi pratar om filmen 2012 och Jordens undergång*
R: Men alltså, när levde Mayaindianerna? Det måste ju varit efter Kristus eller hur, hur skulle de annars kunna förutse 2012 som året för Jordens undergång?
Jag: Det är ju dock troligt att de skrivit att Jorden kommer gå under om typ 3200 år från (deras) nu alternativt år 2020 från deras tideräkning eller liknande och att man sen tagit reda på när det hela skrevs eller hur? Sen är det ju bara att skala av åren innan Kristus så det är ju inte så svårt.
R: Åh fan, det tänkte jag inte på.

#3
Jag kommer inte ihåg tugget men P hävdade bestämt att man på 70-talet tilltalade varandra med orden Lord och Sir. Antar att han menade 1700-talet, men den här människan är så pantad så man vet fan aldrig.

Bonus: Inne på toaletten sitter lappen "Vi beställde nytt tvålhållare men inte kom än".

Det verkar som om dumheterna aldrig tar slut. Tur att jag sticker till USA i augusti så att jag kan sanera mig lite.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Hört på jobbet
Citat:

Men alltså, när levde Mayaindianerna? Det måste ju varit efter Kristus eller hur, hur skulle de annars kunna förutse 2012 som året för Jordens undergång?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Ja för i USA finns inga korkade människor

1
Skriv svar