Vägbeskriving och parkering inför Metallica

Medlem
Vägbeskriving och parkering inför Metallica

Ska upp till hufvudstaden nästa vecka med bil till Metallica.
Vi åker från Norrköping och har inte en susning om hur man kör till stadion än mindre vart fan den ligger. 8)

Så om någon vänlig själ kunde ge lite tips om parkeringsplats samt vägbeskrivning.
Har hört lite om att om man tar t-banan från kungens kurva och lämnar bilen där så är det smidigare än att köra fram till stadion.
Har dock aldrig satt min fot på t-banan förrut, så jag är lika vilse där.

Ge mig lite tips tack.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

www.hitta.se www.eniro.se www.sl.se

Hötorgsgaraget brukar alltid ha platser, jag pakerar alltid där när jag är i stan. Sveavägen 17-19.

Gångavstånd till stadion därifrån.

Kungenskurva funkar ju oxå, enklare att hitta dit med bil, ligger precis vid motorvägen.

Sen får man gå 10 minuter till t-banan i skärholmen, stationen heter Stadion så det är inte så svårt att hitta dit.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

www.hitta.se www.eniro.se www.sl.se

Hötorgsgaraget brukar alltid ha platser, jag pakerar alltid där när jag är i stan. Sveavägen 17-19.

Gångavstånd till stadion därifrån.

Kungenskurva funkar ju oxå, enklare att hitta dit med bil, ligger precis vid motorvägen.

Sen får man gå 10 minuter till t-banan i skärholmen, stationen heter Stadion så det är inte så svårt att hitta dit.

Stadion ligger längs den röda linjen så det ska inte vara så svårt som sagt


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Tackar för det. Då ska man nog hitta rätt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Ska upp till hufvudstaden nästa vecka med bil till Metallica.
Vi åker från Norrköping och har inte en susning om hur man kör till stadion än mindre vart fan den ligger. 8)

Så om någon vänlig själ kunde ge lite tips om parkeringsplats samt vägbeskrivning.
Har hört lite om att om man tar t-banan från kungens kurva och lämnar bilen där så är det smidigare än att köra fram till stadion.
Har dock aldrig satt min fot på t-banan förrut, så jag är lika vilse där.

Ge mig lite tips tack.

Har du aldrig varit i en tunnelbana förut?

Medlem
Skrivet av abz:

Har du aldrig varit i en tunnelbana förut?

Nope, har aldrig behövt sätta min fot i en förrut.
Men spårvagn har man ju åkt här i Norrping, det du!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Om du berättar vart du ska bo blir det lättare att vägleda dig antar jag. Tunnelbana är fortfarande det enklaste alternativet. Annars bör du åka dit 2 dagar innan för at få parkering


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Vi ska inte bo nånstans. Vi åker upp samma dag som dom spelar, och hem sen igen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Vi ska inte bo nånstans. Vi åker upp samma dag som dom spelar, och hem sen igen.

Metallica utan bira? Du är, ta mig inte fel, konsert newbie va? ^^

Inaktiv

Jag ska dit. Men sista tåget hem går 22:10 och jag ska jobba 06:00. Wish me luck!

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Ska upp till hufvudstaden nästa vecka med bil till Metallica.
Vi åker från Norrköping och har inte en susning om hur man kör till stadion än mindre vart fan den ligger. 8)

Så om någon vänlig själ kunde ge lite tips om parkeringsplats samt vägbeskrivning.
Har hört lite om att om man tar t-banan från kungens kurva och lämnar bilen där så är det smidigare än att köra fram till stadion.
Har dock aldrig satt min fot på t-banan förrut, så jag är lika vilse där.

Ge mig lite tips tack.

Det brukar vara gratis att parkera på de flesta gatorna i Sthlm efter klockan 17:00.

Jag brukar parkera nere vid Humlegården (Typ Villagatan), sen tar det max 10 minuter att knalla upp till Stadion.

Kika här: Karta från Eniro

Lycka till & rock on!

MFC
Medlem

you guys are so lucky..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

FY FAN så bra det var. Har sett dom 3ggr nu och detta slog dom andra gigsen!

Sicket ös på både bandet och på publiken.
Så tack alla som var på Metallica att ni verkligen vågade sjunga med hela tiden, jag stod med rysningar genom kroppen hela tiden.
Att få höra And justice live var en ren religös upplevelse.

Nu kan jag fan dö lycklig.

Nikie--> Nee långt ifrån någon oskuld vad det gäller konserter, men har man sin 13åriga grabb med sig så får man ta det lungt, samt att man var ända nissen med bil och körkort som gick att uppringa denna kväll.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

De kan jag ju betrygga dig me att du inte va

Och ja fan vilket drag de va

Medlem

Jag hade ingen röst kvar efter alls

Längesen jag skrek så högt och länge!

Inaktiv

Metallica var bra men publiken var mindre bra där jag stod. Somliga skulle få mer ut av det framför tvn i en bekväm fåtölj med en påse chips i näven.
Näh, sista gången jag besöker en stor-konsert om jag inte har tiden och lusten att köa så jag får stå längst fram bland likasinnade.

Medlem

HERREGUD VILKEN KONSERT.

Jag har varit på ett 20-tal konserter i mitt hittils unga liv men nu känns det som att jag upplevt den ultimata konserten faktiskt, behöver inte gå på någon mer innan metallica kommer igen

Jag och mina polare stod hyffsat långt fram i inhängnaden och JÄVLAR vilket drag det var, underbart att alla i publiken kunde de flesta låtarna och vågade sjunga, min röst är helt borta i stort sett Sad but true, no leaf clover, nothing else matters, one och seek and destroy var helt klart bäst, the unforgiven och justice for all var inte dåliga heller. haha känns som att jag skulle kunna rada upp alla låtar dem körde och säga att alla var i stort sett lika bra.

UNDERBART METALLICA, TACK SÅ MYCKET

bidrar med två bilder från min mobil, använd dem om ni vill till vad ni vill;

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/st%F6rt.JPG
http://www.fuskbugg.se/pub/misc/DSC00553.JPG


signatur

En styck signatur.

Inaktiv
Skrivet av orkaupptaget:

HERREGUD VILKEN KONSERT.

Jag har varit på ett 20-tal konserter i mitt hittils unga liv men nu känns det som att jag upplevt den ultimata konserten faktiskt, behöver inte gå på någon mer innan metallica kommer igen

Jag och mina polare stod hyffsat långt fram i inhängnaden och JÄVLAR vilket drag det var, underbart att alla i publiken kunde de flesta låtarna och vågade sjunga, min röst är helt borta i stort sett Sad but true, no leaf clover, nothing else matters, one och seek and destroy var helt klart bäst, the unforgiven och justice for all var inte dåliga heller. haha känns som att jag skulle kunna rada upp alla låtar dem körde och säga att alla var i stort sett lika bra.

UNDERBART METALLICA, TACK SÅ MYCKET

bidrar med två bilder från min mobil, använd dem om ni vill till vad ni vill;

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/st%F6rt.JPG
http://www.fuskbugg.se/pub/misc/DSC00553.JPG

Ah, ni stod bra mycket närmre än vad vi gjorde. Var rätt mycket svalar där kan jag säga :\

1
Skriv svar