Abortkritiskt nätverk funderar på att starta nytt parti

Medlem
Abortkritiskt nätverk funderar på att starta nytt parti

Nytt parti kan bli hot mot kd

1. Religion ska inte ha ett skit med politik att göra.

Som tur är så ska ju över 80% av den svenska befolkningen vara ateister/agnostiker så dom kommer nog inte ha en chans på riksdagen.

2.

Citat:

- Vi vill se ett totalförbud av aborter. Det är ett sätt att värna livets okränkbarhet.

Oh sweet ironi. Per Kronlid snackar om "livets okränkbarhet", höll han ett av dom där plakaten med döda barn på samtidigt som han sa det där måtro?

Själv tycker jag abortgränsen ligger bra som den gör.

Edit:

Citat:

Finns det några undantag där abort skulle tillåtas?

- Om det finns risk för kvinnans liv.

Våldtäkt?

- Ja, möjligtvis. Men det skulle antagligen vara bättre för kvinnan att föda eftersom det är ett större psykiskt lidande att göra en abort anser jag.

Anser han ja, vad anser dom våldtagna? Jag har ganska svårt att tro att nån skulle vilja föda förgriparens barn.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jag tycker att abortgränsen skulle flyttas... till ungefär 15 år efter födseln.:P


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Finns väl ingen anledning till att ändra reglerna.

Är det sista citatet på riktigt? Är han helt jäkla störd i huvudet?! Idioti på högsta nivå.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag tycker att abortgränsen skulle flyttas... till ungefär 15 år efter födseln.:P

Döda alla tonåringar!

Inaktiv

det får inte bli som i usa,
där är det nästan kriminellt att göra bort.

sjukt att andra ska bestämma om en kvinna ska få göra abort eller ej.

vart har den fria viljan tagit vägen ?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Finns väl ingen anledning till att ändra reglerna.

Är det sista citatet på riktigt? Är han helt jäkla störd i huvudet?! Idioti på högsta nivå.

Enligt SvD är det riktigt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Medlem

Abort ska enligt mig inte förbjudas. Ska en tjej som t.ex. blivit våldtagen, och dessutom kunna vara minderårig, tvingas föda våldtäktsmannens barn, stå ut med 9mån helvete, för att sedan adoptera bort den? Låt kvinnorna få bestämma vad dom vill göra med sin kropp och sin framtid.

Medlem

Sen kan det i vissa fall vara bättre att göra abort pga att barnet kanske har någon svår sjukdom. T.ex om den killen i dokumentären som visats på 4:an några gånger som har nån svår hudsjukdom som gör att man knappt kan röra honom utan att huden faller av, och att han lätt fick andra sjukdomar också osv tror jag det va. Han själv tyckte att hans mamma skulle gjort abort om dom då visste vilken sjukdom han skulle föddas med.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

låt dom hålla på, ingen annan som bryr sej iaf...


signatur

yolo

Inaktiv

Argh, grottmänniskor! Dö ut nån gång!

Avstängd

Vadå? Religion ska visst ha något med politik att göra. Att påstå något som att de är vitt skilda saker tyder på att man inte tänkt efter.
Religion har väldigt mycket med politik att göra då det med religion kommer väldigt många värderingar och åsikter - något som politik i stort sett bygger på.

Jag tycker att det är jättebra att de vill skapa ett kristet parti. Kristdemokraterna är inte längre särskilt kristna. Visst har de ett par bra punkter, men de negativa väger över å det grövsta.

Att använda de enstaka fallen av våldtäkt där kvinnan faktiskt blir havande är inte särskilt givande. Det händer nämligen väldigt sällan. Men om vi nu ändå vill diskutera den frågan så fråga er: varför ska barnet ta straffet för vad våldtäktsmannen gjort? Är det rätt att det oskyldiga barnet brutalt ska mördas för något som en man har gjort? Nej. Det är det inte.

Abort är mord rakt upp och ner. Många som är för abort har inte riktigt tänkt efter. Är det rätt att brutalt mörda ett barn bara för att modern inte vill ha det kvar? Då kan vi lika gärna döda redan födda oönskade barn på samma vis.

Inaktiv
Skrivet av EliasN:

Vadå? Religion ska visst ha något med politik att göra. Att påstå något som att de är vitt skilda saker tyder på att man inte tänkt efter.

Riksdagen stiftar lagarna, Jesus stannar i krykan. Att du inte är medveten om att Sverige är ett sekulärt samhälle betyder att du inte har tänkt efter.

Citat:

Religion har väldigt mycket med politik att göra då det med religion kommer väldigt många värderingar och åsikter - något som politik i stort sett bygger på.

De enda värderingarna som någonsin kommit från religionen är moralisk elitism och åsikter som går ut på att inskränka på individens självklara rättigheter.

Citat:

Jag tycker att det är jättebra att de vill skapa ett kristet parti. Kristdemokraterna är inte längre särskilt kristna. Visst har de ett par bra punkter, men de negativa väger över å det grövsta.

Lite kuriosa är att Sverigedemokraterna får flest väljare från kristdemokraterna just nu (och inte socialdemokraterna), spännande! Kanske säger lite om likheterna mellan sverigdemokratins och kristdemokratins (vidriga) människosyn.

Citat:

Att använda de enstaka fallen av våldtäkt där kvinnan faktiskt blir havande är inte särskilt givande. Det händer nämligen väldigt sällan. Men om vi nu ändå vill diskutera den frågan så fråga er: varför ska barnet ta straffet för vad våldtäktsmannen gjort? Är det rätt att det oskyldiga barnet brutalt ska mördas för något som en man har gjort? Nej. Det är det inte.

En betydligt mer intressant fråga är varför du ska sitta på din moraliska högborg i Norrland och bestämma över en annan kvinnans kropp. Låt kvinnan bestämma över liv eller död själv, det är nog ett svårt beslut ändå utan att du ska sitta och bestämma över henne. Jag tror knappast man väljer att abortera för att man vill vara elak.

Citat:

Abort är mord rakt upp och ner. Många som är för abort har inte riktigt tänkt efter. Är det rätt att brutalt mörda ett barn bara för att modern inte vill ha det kvar? Då kan vi lika gärna döda redan födda oönskade barn på samma vis.

Abortförbud är slaveri mot kvinnor.

Vad är förresten poängen? Om du vill hetsa till barnafödslar kan du lika gärna yrka på att förbjuda preventinmedel och lägga ned folk i en kupa så att de inte gör något annat än att ha samlag. Att inte ta vara på varenda orgasm måste enligt dig vara folkmord, eller?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Dom som vill ha ett totalt abortförbud är vissa religösa människor sen har vi pingstkyrkan och andra sekter imo.

En jvla skillnad och ta dö på ett barn som är fött förstår inte hur man kan ens göran liknelsen med abort.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är beklagligt att du har en sådan syn EliasN. Jag vet inte vad folket runt om dig tryckt i dig. Kan heller inte förstå att du har sådan stor empati för det ofödda barnet men inte kan sätta dig in i en våldtagen kvinnas tankegångar. Det övergrepp hon upplevt, den psykiska påfrestning detta är, det äckel hon måste känna mot mannen och så skall hon bära dennes barn och föda det och genom hela livet veta att det finns där någonstans om hon väljer att adoptera bort det. Eller om hon tack vare dig och dina framtida partikamrater(?) tvingas att uppfostra det. Vad händer när barnet växer upp och vill veta vart pappa är?
(Då skulle jag ge dig äran att avslöja hur det ligger till.)

Nej, nu vet jag nog varför du känner så kallad empati för barnet. Det är för att Bibeln och dina kyrkokompisar tycker så. Men då skall jag berätta att det inte är riktiga känslor... Det är bara text och blind tro.

Medlem

EliasN kommer direkt från SFFS
Jag blir mer och mer övertygad om det


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av EliasN:

Vadå? Religion ska visst ha något med politik att göra. Att påstå något som att de är vitt skilda saker tyder på att man inte tänkt efter.
Religion har väldigt mycket med politik att göra då det med religion kommer väldigt många värderingar och åsikter - något som politik i stort sett bygger på.

Politik är, eller snarare kan väl vara precis vad som helst men man skall hålla isär vanföreställningar och verklighet. Religion kan man ta hänsyn till i politiken men den skall inte bestämma något.

Skrivet av EliasN:

Abort är mord rakt upp och ner.

Nej, det är det inte.

Skrivet av EliasN:

Många som är för abort har inte riktigt tänkt efter.

Hur vet du det?

Skrivet av EliasN:

Är det rätt att brutalt mörda ett barn bara för att modern inte vill ha det kvar?

Nej - men abort är ok.

Skrivet av EliasN:

Då kan vi lika gärna döda redan födda oönskade barn på samma vis.

Som de gör på vartannan sida i bibeln?

Jag tycker det är skrämmande att det finns svenskar idag som tycker som dig Elias. Du är inte många kliv ifrån de där "snedkristna" som står och skriker på amerikanska soldaters begravningar att gud ville att de skull dö för att de var gay.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av EliasN:

Vadå? Religion ska visst ha något med politik att göra. Att påstå något som att de är vitt skilda saker tyder på att man inte tänkt efter.
Religion har väldigt mycket med politik att göra då det med religion kommer väldigt många värderingar och åsikter - något som politik i stort sett bygger på.

Sluta säga att alla värderingar kommer från religionen...så jäkla utvattnat argument. Och nej, religion och politik hör INTE ihop.

Skrivet av EliasN:

Jag tycker att det är jättebra att de vill skapa ett kristet parti. Kristdemokraterna är inte längre särskilt kristna. Visst har de ett par bra punkter, men de negativa väger över å det grövsta.

Skulle du vara lika positiv mot ett islamiskt parti?

Skrivet av EliasN:

Att använda de enstaka fallen av våldtäkt där kvinnan faktiskt blir havande är inte särskilt givande. Det händer nämligen väldigt sällan. Men om vi nu ändå vill diskutera den frågan så fråga er: varför ska barnet ta straffet för vad våldtäktsmannen gjort? Är det rätt att det oskyldiga barnet brutalt ska mördas för något som en man har gjort? Nej. Det är det inte.

Du det är inte barnet som tar straffet för vad en våldtäktsman gör, det är kvinnan.

Skrivet av EliasN:

Abort är mord rakt upp och ner. Många som är för abort har inte riktigt tänkt efter. Är det rätt att brutalt mörda ett barn bara för att modern inte vill ha det kvar? Då kan vi lika gärna döda redan födda oönskade barn på samma vis.

Nej, det är inte mord...har du tänkt efter själv?

/sigh

Att alla kvinnor som har gjort en abort är mördare är den värsta skit jag har hört på detta forum, skärp dig!

Medlem

Sverige har mycket väl beprövade definitioner för i vilka fall abort tillåts. Socialstyrelsen utövar kontroll, läkarkåren i landet är väl utbildad i de medicinska aspekterna, och majoriteten av människorna här i landet är mycket nöjda med hur abortfrågan sköts.

Vill dom skapa ett nytt "abortkritiskt nätverk" eller parti så låt dom. Dom kan se fram emot ett liv i undanskymdhet på politikens bakgård.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

den där Per Kronlid verkar helt klart vara ett levande bevis på att abort behövs!

Skrivet av EliasN:

Är det rätt att brutalt mörda ett barn bara för att modern inte vill ha det kvar? Då kan vi lika gärna döda redan födda oönskade barn på samma vis.

vadå brutalt? vadå mörda?
anledningen till varför det finns en gräns för när man senast får genomföra abort är att innan dess anses inget liv ha utvecklats än, alltså hjärnan, därmed känslor och medvetande, hjärtat och hjärtslag, nervsystemet, därmed känsel, osv. existerar inte.

på dig låter det som att miljarder med människor varje dag genomför miljarder med mord genom samlag som är för njutnings skull... eller ja, killar/män då hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Har redan kommit bra svar på EliasN's inlägg så jag vill bara säga att dina åsikter skrämmer mig EliasN.

Och så vill jag även fråga vad du anser om plakaten dina kristna vänner står och viftar med, du vet, dom där med bilder på döda, outvecklade, barn på?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Så ung och helt hjäntvättad, skrämmande.


signatur
Inaktiv

Tragedi av rang.

Medlem

Det är lite "kul" "sorligt" "skumt"

Politik och Religon hör INTE ihopp.

Vidare är det "kul" "sorligt" "skumt" att dom alla tror på samma gud, men efter flera tusen år har dom fortavarande inte enats om att tolka allt på ETT vis.
och nu kommer vi få två st religons partier här i swe (av större rang dvs)
förstår inte deras extremt inlåsta syn, ser dom inte att det är VÄLLIGT konstigt att "vi krisna som tror på gud" tolkar allt hela tiden helt olika och tillomed bråkar om samma sak?

imo så är jag för abort, bra för kvinnan.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av EliasN:

Är det rätt att brutalt mörda ett barn bara för att modern inte vill ha det kvar? Då kan vi lika gärna döda redan födda oönskade barn på samma vis.

Vet du ens hur en abort går till? Det är så långt ifrån brutal iaf. Kvinnan knaprar piller som slår ut graviditetshormonet vilket leder till missfall. Denna metod kan dock inte användas allt för sent i graviditeten, men har du blivit våldtagen så tror jag inte att du går och väntar i 9 veckor på att få ta bort de.

Sen är inte våldtäkt den enda anledningen till att göra abort. Barnen kanske inte är friskt, eller så kanske mamman har en könssjukdom (som kan ha kommit i samma veva som våldtänkten) som riskerar att göra barnet blint.

Jag blir fan äcklad av att du ens kan ha såna tankar, speciellt i din ålder. Samtidigt tycker jag synd om dig som inte ens fått en chans till ett eget liv, utan istället blivit intvingad i kristendomen pga dina kristna föräldrar.

Inaktiv

EliasN: runkar du nånsin eller är det massmord?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Klart man ska få abort om man vill, fri vilja.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

argumenterar du sådär kommer du nog ingen vart dock
dom ser det som mord, alltså kan du inte flagga med "fri vilja"

tycker det är lustigt hur jävla inkonsekventa dom är..
det är mord med abort...
...men det är okej om det är fara för kvinnans liv, och det är en "svår fråga" om det är från en våldtäkt.
vad hände med att abort är mord?
är det mord bara ibland? vad är det annars då?

sluta vela.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Avstängd
Skrivet av SkarZnik:

Riksdagen stiftar lagarna, Jesus stannar i krykan. Att du inte är medveten om att Sverige är ett sekulärt samhälle betyder att du inte har tänkt efter.

Nej, du har rätt i att kyrkan inte ska ha att göra något med politik, men religionen är mer än kyrkan. Det är min personliga tro som genomsyrar hela mitt liv. Jag hälsar inte på Jesus i kyrkan för att sedan lämna honom där i en vecka.

Citat:

De enda värderingarna som någonsin kommit från religionen är moralisk elitism och åsikter som går ut på att inskränka på individens självklara rättigheter.

Nu är du bara dum. Det är inte så att jag har gått och plockat på mig en massa moraliskt skräp för att inskränka mitt liv, eller att någon annan har gjort det åt mig.
Eftersom att jag tror på Gud och älskar Gud vill jag leva på ett sätt som behagar Gud. Enkelt! Det medför inga inskränkningar av mina självklara rättigheter. (Vad är det för rättigheter du menar förresten? Rätten till ett hem och mat? Eller rätten till strösex eller något i den stilen?) Jag har själv valt att ta avstånd av sådant jag inte anser är bra.

Citat:

Lite kuriosa är att Sverigedemokraterna får flest väljare från kristdemokraterna just nu (och inte socialdemokraterna), spännande! Kanske säger lite om likheterna mellan sverigdemokratins och kristdemokratins (vidriga) människosyn.

Sverigedemokraterna har en del bra punkter, men de väger inte upp nackdelarna.

Citat:

En betydligt mer intressant fråga är varför du ska sitta på din moraliska högborg i Norrland och bestämma över en annan kvinnans kropp. Låt kvinnan bestämma över liv eller död själv, det är nog ett svårt beslut ändå utan att du ska sitta och bestämma över henne. Jag tror knappast man väljer att abortera för att man vill vara elak.

Suck. Nu är du bara dum, igen. Är det inte det politiker gör dagligen - bestämmer över folk? Jag låter henne bestämma över SITT EGET liv, men att låta henne fritt, och dessutom uppmuntra till, att mörda sitt eget barn är sjukt.

Citat:

Abortförbud är slaveri mot kvinnor.

Då kan vi lika gärna säga att förbud mot mord är slaveri mot människan. Om kvinnan hade blivit tvingad att föda ett barn hade det varit en annan sak (även om jag inte då heller hade tyckt att abort var ett bra alternativ), men nu är hon inte det. Att hon har blivit havande beror på att hon har legat med en man och inte tänkt på följderna. Hon har bara sig själv att skylla. Förresten så har abortförbud inget med arbete att göra.

Citat:

Vad är förresten poängen? Om du vill hetsa till barnafödslar kan du lika gärna yrka på att förbjuda preventinmedel och lägga ned folk i en kupa så att de inte gör något annat än att ha samlag. Att inte ta vara på varenda orgasm måste enligt dig vara folkmord, eller?

Nu går du över gränsen.

Skrivet av CastorFiber:

Som de gör på vartannan sida i bibeln?

Va?

Skrivet av DeamoniC:

Skulle du vara lika positiv mot ett islamiskt parti?

Nej. Jag skulle förstås inte gilla partiet, men de har all rätt att skapa ett parti.

Citat:

Du det är inte barnet som tar straffet för vad en våldtäktsman gör, det är kvinnan.

Blir kvinnan dödad menar du? Nej. Barnet blir dödat.

Citat:

Att alla kvinnor som har gjort en abort är mördare är den värsta skit jag har hört på detta forum, skärp dig!

Jag har inte sagt att de är mördare, så den "skiten" kan du inte ha hört. Likväl har jag sagt att abort är mord.

Skrivet av Werzion:

vadå brutalt? vadå mörda?
anledningen till varför det finns en gräns för när man senast får genomföra abort är att innan dess anses inget liv ha utvecklats än, alltså hjärnan, därmed känslor och medvetande, hjärtat och hjärtslag, nervsystemet, därmed känsel, osv. existerar inte.

Hur vet du det? Har du testat? ;P Livet börjar vid befruktningen.

Skrivet av Rissan:

Och så vill jag även fråga vad du anser om plakaten dina kristna vänner står och viftar med, du vet, dom där med bilder på döda, outvecklade, barn på?

Vad jag anser? Jag anser att bilderna visar att barnen inte direkt blir sövda till döds utan brutalt mördare - till exempel genom att bli utsugna ur moderns livmoder.

Skrivet av Mahone:

Barnen kanske inte är friskt, eller så kanske mamman har en könssjukdom (som kan ha kommit i samma veva som våldtänkten) som riskerar att göra barnet blint.

Då måste du tycka att ättestupan var en bra idé. Det är precis samma sak som abort av sjuka barn.
Eller vad skulle du välja? Att bli sjuk eller blind, eller att bli dödad? Du skulle väl förstås välja att blir sjuk eller blind. Varför får inte barnet leva då?

Skrivet av Prikk:

tycker det är lustigt hur jävla inkonsekventa dom är..
det är mord med abort...
...men det är okej om det är fara för kvinnans liv, och det är en "svår fråga" om det är från en våldtäkt.
vad hände med att abort är mord?
är det mord bara ibland? vad är det annars då?

Det är deras åsikt. Just det håller jag inte med om. Abort är ALLTID mord, även om det förstås kan finns förmildrande omständigheter.
Om det är fara för kvinnans liv kan det helt enkelt vara nödvändigt och då kan det inte klassifieras på samma vis.

Medlem

imo har jag svårt att se hur en abort kan vara ett mord.
det är inte ett barn som man hugger huvet av, utan oftast är det några få celler som man tar bort ifrån muffen på kvinnan. och det lever inte.

men tror man att människan kom för 6tusen år sedan så har man väll en lustig syn på annat med.


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar