Transformers! (Kan innehålla spår av nötter samt spoilers)

Medlem
Transformers! (Kan innehålla spår av nötter samt spoilers)

Sådär, så kom man nyss hem från smygpremiären av transformers. Den var väl helt okej. Kunde gjorts mycket bättre... men en hel del små lustigheter som syftar på gamla serien och alla minnen som kommer som tack för det väger upp en hel del

Så vad tycker ni?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Sådär, så kom man nyss hem från smygpremiären av transformers. Den var väl helt okej. Kunde gjorts mycket bättre... men en hel del små lustigheter som syftar på gamla serien och alla minnen som kommer som tack för det väger upp en hel del

Så vad tycker ni?

Nog inte så många som vart på smygpremiär?
Jag har sett att kidsen på andra sidan atlanten gillar den som fan, det är ju ett bra produktionsteam så den borde vara bra... jag har varit väldigt skeptisk dock, jag tycker storyn är så löjlig men vad fan... en robot är ju alltid en robot.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag ska se den imorgon, återkommer med intryck då. Just nu är jag mest nervös- kommer dom att förstöra mina minnen av min barndoms leksaker med en dålig film? Ve och fasa! Samtidigt kan jag inte hålla mig borta, det är ju trots allt Transformers.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Blir som vilken annan serie hjälte film som helst.


signatur

AYY LMAO

Medlem

robot love <3
även om jag inte känner att transformers är riktiga robotar, men de får duga (får ju stötta robot wannabesen lite).


signatur

thank you, come again

Medlem

Såg också filmen igår. Så jävla bra!! Fyfan va man skrattade hela tiden Bästa filmen jag har sett faktiskt.

9.5/10 av mig.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Sätt en spoliers varning i Topic så att folk inte av misstag får hela filmen avslöjad.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Sätt en spoliers varning i Topic så att folk inte av misstag får hela filmen avslöjad.

huh? det är ju inte som att det spoilas något


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Men kan bli , är ju snällast mot dom som inte sett filmen .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

/me drar iväg till Uppsala och ska se filmen idag

Kommer bli guld det här ^^


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Ska också se den idag. Har ganska stora förhoppningar om jag ska vara ärlig.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Kul att läsa tidningarna idag: DN ger 1 av 5, Stockholm City ger 1 av 5, Aftonbladet ger 3 av 5 och Svenska Dagbladet ger 4 av 6. SvD:s recension var överlägset roligast, DN:s tråkigast. Ser verkligen fram emot ikväll!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Dev|(es:

Kul att läsa tidningarna idag: DN ger 1 av 5, Stockholm City ger 1 av 5, Aftonbladet ger 3 av 5 och Svenska Dagbladet ger 4 av 6. SvD:s recension var överlägset roligast, DN:s tråkigast. Ser verkligen fram emot ikväll!

Säkert att det var Transformers? Omöjligt..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

MFC
Medlem

Ah, ska se den ikväll..

Före: Höga förväntningar, inte på handlingen så mycket som den tekniska biten av att presentera en film baserat på en tecknad serie som ingen för 20 år sedan trodde kunde bli film. Förväntar mig en riktig action-rulle, utan någon vettig handling men ändå hyfsat bra inlevelse.

Efter: ...

EDIT: Här är några recensioner, förväntar mig knappast samma upplevelse som DNs recensent (alla får tycka vad de vill men.....)
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2204&a=667438

och

http://www.svd.se/dynamiskt/rec_film/did_16069329.asp


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

CGI :heart:
Handling
Dialogerna:down:

Jag är glad att jag gick och såg den och värt biopengarna var det. Men jag har inget som helst begär att se den igen, det här räckte.


signatur

I'm a snake, follow me!

2/5. För mycket lam humor, för dålig handling (ja, tom. för en actionfilm), för ful design på alla Transformers och för lamt slut. Musiken var stundtals bra men förstördes helt när de drog igång en massa Linkin Park-rock.

Vissa actionscener var riktigt häftiga, andra meh. De actionscener som var bra drar upp filmen till godkänd nivå.

Medlem

Hur bra som helst. Årets filmupplevelse. Bara att höra Optimus Prime prata var hur coolt som helst.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

2/5. För mycket lam humor, för dålig handling (ja, tom. för en actionfilm), för ful design på alla Transformers och för lamt slut. Musiken var stundtals bra men förstördes helt när de drog igång en massa Linkin Park-rock.

Vissa actionscener var riktigt häftiga, andra meh. De actionscener som var bra drar upp filmen till godkänd nivå.

håller med dig i en hel del, dock var linkin park musiken riktigt nice


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Hur bra som helst. Årets filmupplevelse. Bara att höra Optimus Prime prata var hur coolt som helst.

Japp! Tack Michael Bay.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

MFC
Medlem
Skrivet av MFC:

Före: Höga förväntningar, inte på handlingen så mycket som den tekniska biten av att presentera en film baserat på en tecknad serie som ingen för 20 år sedan trodde kunde bli film. Förväntar mig en riktig action-rulle, utan någon vettig handling men ändå hyfsat bra inlevelse.

Efter: ...

Asså, smaken är som baken och vissa gillar den andra inte men jag tror en tredje kategori missförstår själva konceptet med denna "franchise". Som recensenten på DN.

Filmen är ju som en klockren kopia av den tecknade serien och handlingen lite småryckig liksom serien. Nyckeln till filmen är ju förståelsen för den ursprungliga serien. Jag vill påstå att det inte kunde gjorts bättre och då syftar jag på att man försöker göra det så likt den tecknade serien som möjligt. Klockrent!

Sedan kan man diskutera handlingen och vissa scener.

Baserat på min barndomsupplevelse och alla lekstunder med robotarna när man var liten + hur detta gjorts om till ett filmkoncept så tycker jag filmen är 4/5, gränsen till 3 men 4 för att det är så klockrent "översatt".

Recensenten på DN bör sjukskriva sig en vecka och hyra hem den ursprungliga serien och göra om recensionen.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag är också rätt nöjd såhär efteråt.

Men är det verkligen nödvändigt att köra MTV-klippning i varenda actionscen? Jag menar, det vore kul att för en gångs skull få se vad som händer istället för en massa snabba klipp ackompanjerat av öronbedövande smällar. Visst, ok, att se en robot ge en annan en rak höger är kanske inte världens häftigaste grej, men när man hälften av tiden har svårt att se vem som gör vad blir det bara irriterande.

Men en del grejer, oooooh... När man faktiskt får se autoboterna gå runt i lite lugn och ro var det grymt imponerande. Och den pampiga/sentimentala känslan från den tecknade serien satt som den skulle. Och lite obligatoriska blinkningar till gamla serien också.

Jag tyckte den var sevärd, men lite lång. Uppföljare nästa år?


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

MFC
Medlem

haha. "more than meets the eye"-uttrycket satt som det skulle där det satt.. fyfan va bra, snudd på genialiskt faktiskt..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Dev|(es:

Uppföljare nästa år?

2009 faktiskt enligt imdb

Man såg ju btw när starscream flög bort från jorden i ett klipp en bra bit in i eftertexterna om ni stannade så länge
Så han kommer ju defenetivt tillbaka, vilket vore kul då man inte såg mycket av honom i filmen.
Sen är det ju uppenbart att megatron kommer komma upp ur vattnet.

Mer människoslakt med SOUNDWAVE så blir allt perfekt.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

***SPOILER!***

Decepticons hade ju ett helt gäng som levde under vattnet, anförda av en stor sköldpadda med kanoner på "skalet" om jag inte minns fel. Optimus tvingades skicka Grimlock och grabbarna på dom för att få stopp på eländet om jag minns historien rätt. Så det där med "sänka dom i havet" är väl en bra lead-in för deras återuppståndelse. Typ.

Men var är Blaster någonstans? Bumblebee är inte en bubbla, Jazz blev sliten i stycken och ingen Blaster. Ack, min barndoms hjältar...


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Youtube-proffs

Rolig och actionfylld film. Stundtals bra scener där typ hela biografen applåderade.

Eller det kanske bara var på den biografen jag gick på? :S


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Använd

Det här är en spoiler

FÖR FAN >.<

MFC
Medlem

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

actionscenerna var det enda positiva, blev så sjukt irriterad med det hela "en nörd som blir mobbad i skolan som är kär i en brud som är tillsammans med en biffig tönt osv..."
nu känns det som att man har fått nog av dessa filmer, häftiga effekter som försöker överskugga den hemskt dåliga handligen

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

nu känns det som att man har fått nog av dessa filmer, häftiga effekter som försöker överskugga den hemskt dåliga handligen

Problemet är just det här med att vissa saker "måste" vara med.

Exempel:

* Många hjältar/skurkar "måste" presenteras på kort tid. Jämför t.ex. fantastic four, X-men och liknande. Dessas förmågor måste också presenteras på ett förståeligt sätt.

* Konflikten "måste" belysas på ett sätt som även den inte insatte begriper. Jätterobotar slåss med varandra som dårar. Varför då? Varför på jorden? Och så vidare...

* Man "måste" ha med godis för "fansen", ha lite "in-jokes" så att dom som inte gjort annat än läst tolkienböcker och sytt Star Trek-uniformer sedan dom lärde sig gå inte känner sig förbisedda.

* Man "måste" slänga med en kärlekshistoria, för Gud förbjude att folk mitt under brinnande krig skulle ha viktigare saker för sig än att vara olyckligt kära i varandra.

* Filmen är sponsrad, så man "måste" visa upp alla sponsrade varor, zooma in logotyper, och förevisa varornas förträfflighet- helst (men inte nödvändigtvis) på ett inte alltför uppenbart sätt.

Vore skoj med en film som vågade bryta mönstret och dumpa klichéerna, men det lär vi väl aldrig få se...


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

actionscenerna var det enda positiva, blev så sjukt irriterad med det hela "en nörd som blir mobbad i skolan som är kär i en brud som är tillsammans med en biffig tönt osv..."
nu känns det som att man har fått nog av dessa filmer, häftiga effekter som försöker överskugga den hemskt dåliga handligen

Håller med. När Optimus Prime sa "Sam, We owe you our lives" så ville jag bara dra iväg en högljud suck mitt i biografen.


signatur

I'm a snake, follow me!

12
Skriv svar