Die Hard 4 [Varning, kan innehålla spoilers]

Medlem
Die Hard 4 [Varning, kan innehålla spoilers]

Rätt kul. Bra action, och mycket av det. Sarkasm, smart humor här och där. Väldigt bra "flow" eller vad sjutton man ska säga. Helt klart värt ett biobesök om du uppskattade Die Hard!

VARNING, KAN INNEHÅLLA SPOILERS!

Inaktiv

Jag tänkte skapa en tråd >.< ajja. Jo jag var och såg den idag på premiären. Tyckte den va skit bra! Tänkte att dom gamla är ju alltid bäst, men denna höll faktist alla standards med dom gamla, lite mer överdriven action också. Helt klart en 10/10 [Yippie ki yay]

Medlem

ändra till spoiler i topic tack ifall ni ska snacka om filmen vissa kan av misstag gå in i tråden.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Såja... finns det inte en spoilertag för det här forumet ändå?

Edit:

Jo det fanns det

Så här skapar du en spoiler-text

Medlem

Gillade filmen i stort sett rakt igenom, jag brukar tycka att filmer tappar på när det blir orealistiskt eller ologiskt, men jag kunde köpa det mesta i filmen.

Det enda jag tyckte var för mycket, eller egentligen inte för mycket utan det kändes bara riktigt illa när

de skickade in flygplanet, som utan någon anledning bestämde sig för att åka in under bron och börja skjuta när den bara kunde skickat en missil till.

Synd att de tog med det annars kunde jag köpa resten eftersom det ändå var Die Hard.

Youtube-proffs
Skrivet av Fik0n:

Gillade filmen i stort sett rakt igenom, jag brukar tycka att filmer tappar på när det blir orealistiskt eller ologiskt, men jag kunde köpa det mesta i filmen.

Det enda jag tyckte var för mycket, eller egentligen inte för mycket utan det kändes bara riktigt illa när

de skickade in flygplanet, som utan någon anledning bestämde sig för att åka in under bron och börja skjuta när den bara kunde skickat en missil till.

Synd att de tog med det annars kunde jag köpa resten eftersom det ändå var Die Hard.

Indeed!

Annars var filmen fucking great.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Tyckte tyvärr den var sämre än tidigare filmer. För mycket plot-holes osv. Varför funkar skurkarnas telefoner när inga andra gör det? Varför funkar telefonerna nere i en sköldad betongbunkar 40 meter under jorden? Varför tar piloten i flygplanet beslutet att skjuta sönder en motorväg för flera miljoner dollar när han lika gärna kunde använt kanonerna? Varför är superhackern warlock så otroligt lättspårad att dom andra får fram hans namn efter en sekunds spårning? Varför har skurkarna ljuddämpare på sina automatkarbiner (som ändå låter mer än helikoptern) när dom ändå startar krig på gatorna (och dessutom skjuter betydligt mer än 30 skott per magasin)? Varför är alla good-guys så otroligt smarta att dom hela tiden springer ut framför skurkarna utan att ha sina vapen redo för att skjuta tillbaks? Eller för den delen tar skydd? Eller skjuter från höften? Eller missar en helikopter fast killen i helikopter träffar dom hur lätt som helst (vet inte om ni försökt träffa nåt med gevär från en rörlig position, men jag kan meddela att det är fan så mycket svårare än tvärtom)? Varför har ingen dator överhuvudtaget windows? Varför måste dom namedroppa datortermer i en stor hög som är totalt orelaterade till
varandra? Varför börjar naturgasledningarna brinna? Osv osv.

Bruce W är iaf lika hård som vanligt och det är trots allt ett stort plus.

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Tyckte tyvärr den var sämre än tidigare filmer. För mycket plot-holes osv. Varför funkar skurkarnas telefoner när inga andra gör det? Varför funkar telefonerna nere i en sköldad betongbunkar 40 meter under jorden? Varför tar piloten i flygplanet beslutet att skjuta sönder en motorväg för flera miljoner dollar när han lika gärna kunde använt kanonerna? Varför är superhackern warlock så otroligt lättspårad att dom andra får fram hans namn efter en sekunds spårning? Varför har skurkarna ljuddämpare på sina automatkarbiner (som ändå låter mer än helikoptern) när dom ändå startar krig på gatorna (och dessutom skjuter betydligt mer än 30 skott per magasin)? Varför är alla good-guys så otroligt smarta att dom hela tiden springer ut framför skurkarna utan att ha sina vapen redo för att skjuta tillbaks? Eller för den delen tar skydd? Eller skjuter från höften? Eller missar en helikopter fast killen i helikopter träffar dom hur lätt som helst (vet inte om ni försökt träffa nåt med gevär från en rörlig position, men jag kan meddela att det är fan så mycket svårare än tvärtom)? Varför har ingen dator överhuvudtaget windows? Varför måste dom namedroppa datortermer i en stor hög som är totalt orelaterade till
varandra? Varför börjar naturgasledningarna brinna? Osv osv.

Bruce W är iaf lika hård som vanligt och det är trots allt ett stort plus.

Här har vi mig när jag ser vilken annan film som helst, men kunde som sagt ha överseende med detta, det är ju ändå Die Hard!

Inaktiv

Två saker fick mig att känna: Nej...

1. När bilen kommer flygandes och två bilar kör fram och den "flygande" bilen träffar dom andra två bilarna så John och grabben klarade sig.
2. När han hoppar på flygplanet.

Då fick jag ont i magen över hur barnsligt det är tillåtet att bli. En riktig "tjäna pengar" film (vilket man redan på förhand visste).


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Jag älskade Die Hard 4, grymt bra action och underhållande rakt genom. Handlingen fungerade bra även om det fanns en hel del plot holes, men det är Die Hard och det är action då ska man inte förvänta sig för mycket


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Die hard 4 var medelmåttig, bättre än 3:an sämre än 1:an o 2:An.
så en helt ok rulle.

Medlem

Helt klart över förväntan. Grymt bra faktiskt.


signatur
Inaktiv

bruce willis håller stilen.
har nog inte sett nån film där han är direkt dålig.

Inaktiv

Mycket underhållande rulle, Willis kommentarer är så sköna


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

synd att filmen fick pree-teen stämpel, inget rått våld o blod (som det ska vara i en diehard film)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar