Att klanka ner på Splinter Cell...

Medlem
Att klanka ner på Splinter Cell...

är som att klanka ner på Gud (om han fanns) förstår mig inte på att det inte är "coolt" att smyga för att ett spel måste vara snabbt. förstår egentligen inte varför jag gör detta inlägg men att säga att Splinter cell-serien är ett dåligt spel är inte friskt!
[ia=18237]
vad gör splinter cell till ett bra spel då?

Nr.1: Sam fisher - Sam måste vara den karaktär som har den tuffaste rösten och dom coolaste gadgetsen. Han kan smyga förbi nästan alla sorts hinder och om det inte går. Då får att sätta igång med att knocka ner alla fiender som är ivägen. Att döda var så 90-tal se bara på Batman han dödar ingen men är grym.

Nr.2: Han som spelar Sam fisher - Michael Ironside en man som var stor på 80-talet, var med i filmer som Total Recall och Scanners och även i toppen serien V (som är 100gånger bättre än den nya V-serien) Men personer runt 13 kanske har missat guldkornen.

Nr.3: När en spelserie närmar sig 5-st spel och alla har fått bra betyg. Eller man kanske inte ska gå på betyg? vi struntar i betyg och säger att det har kommit 4 splinter cell spel som är awesome. (är det ett betyg?)

Nr.4: Att smyga är kul - Fakta.

Nr.5: Det är bra när en spelserie förändrar sig - Det är många spel som håller kvar att göra samma sak fast det är en annan story. Varför inte ändra detta och kasta omkull allt som gjorde splinter cell till splinter cell men även få det att fungera. Jag ser fram emot Splinter Cell: Conviction.

Mmm.. Detta var min lilla korta genomgång vad som gör splinter cell till splinter cell (valde att inte gå igenom storyn till spelen även om det hadde platsat riktigt bra som Nr.6)

#blogg

Medlem
Att klanka ner på Splinter Cell...

Han springer dock långsamt:) Ska bli spännande med Conviction! Jag och min bror är väldigt intresserade av co-op-läget!

Medlem

W0rd. Håller med om samtliga punkter. Bra skrivet!

Medlem

Det enda som suger med Conviction är att det blev framflyttat! =/


signatur

Tempus fugit.

Medlem

missade ju nämna coop, det får bli lite smisk på handen. tack 73mplaR för att du skrev det. Splinter Cell: Chaos Theory måste nog ha den bästa coop upplevelsen.

Tack Fargo, jag kanske var lite snurrig i texten men det verkar iaf som det kom fram det jag ville ha sagt.

Medlem

Så lite så! Jag har bara spelat det kooperativa läget i Pandora Tomorrow, straxt efter att det kom ut, och då tyckte jag att det var banbrytande. Får plocka upp Chaos Theory på någon reahylla nånstans, även om jag gärna spelar spel med högre tempo:)

Skägg.
10 Chambers

Jag spelade igenom halva Splinter Cell (första) och sen la jag det åt sidan. Smyga har aldrig varit min grej men spelet var så fräscht när det kom, på den tiden då dynamiska skuggor var något att dreggla över.


signatur
Medlem

Chaos Theroy är nog ett av mina favoritspel. Efter vad man har sett av Conviction och Ubisofts tendens att driva sina poppis-serier i fördärvet är jag dock grymt skeptisk, tyvärr. Ser alldeles för actionglatt ut, som om stealth inte spelar nån roll. Mycket lättare att röja ner alla typ.

Förhoppningsvis har jag fel, men jag har lagt av med att ha allt för höga förväntningar när det gäller Ubisoft. Allt trevligare när de väl lyckas dårå

Medlem

hehe illa Spiken, Slutet på första splinter cell är riktigt najs. Så där missade du något.. men som du sa det kändes riktigt fräscht med alla grymma skuggor, det har typ alla splinter cell-spell haft.

Medlem

Ja jo, jag var skeptisk i början. Men sen när man har tittat mera på det så verkar det najs.. Då Sam Fisher går rogue och kör sin egen väg. Känns lite som filmen Taken med Liam Neeson. Hårt och spännande.

Medlem

Ah jag minns när Splinter Cell 1 kom. Allting var så snyggt och nyskapande. Och skuggorna var mumma! Och ljuset! Ah.... Good times.

1
Skriv svar