The Witcher till konsoler
Frågan är, är det bara konsolerna som kommer ha detta nya stridssystem?
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Intressant! Dock skumt att de byter stridssystem till konsol versionen då det gamla passar bättre till konsol än till PC. Klart spelets svagaste länk, så att byta ut det är nog en bra idé
Buh, gillade det faktiskt.. Men kul för konsolägarna, riktigt bra spel.
Intressant! Dock skumt att de byter stridssystem till konsol versionen då det gamla passar bättre till konsol än till PC. Klart spelets svagaste länk, så att byta ut det är nog en bra idé
Buh, gillade det faktiskt.. Men kul för konsolägarna, riktigt bra spel.
Håller med, tyckte stridssystemet var bra.
Stridssystemet var en av de grejer som hållt mig borta från det, samt att man är så rörelsehindrad på ett näst intill klaustrofobiskt sätt mellan osynliga väggar genom alla banor (är bortskämd med öppna världar i RPG's och inte "levels" som i detta). Man kan inte ens hoppa ner från te.x en brygga som är några cm över marken utan måste gå tillbaka hela vägen, riktigt dåligt. Hoppas dom rättar till det också för det var om möjligt ännu dåligare än det väldigt oengagerande stridssystemet.
Ett av mina favoritspel. Har köpt dels den vanliga utgåvan samt den rejäla Enhanced Edition. Hade hellre sett att de la resurser på en uppföljare för PC enbart. Men ska inte klaga med tanke på hur givmild CD-Projekt var med Enhanced Edition patchen för oss som köpte orginalutgåvan.
PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP
Stridssystemet var en av de grejer som hållt mig borta från det, samt att man är så rörelsehindrad på ett näst intill klaustrofobiskt sätt mellan osynliga väggar genom alla banor (är bortskämd med öppna världar i RPG's och inte "levels" som i detta). Man kan inte ens hoppa ner från te.x en brygga som är några cm över marken utan måste gå tillbaka hela vägen, riktigt dåligt. Hoppas dom rättar till det också för det var om möjligt ännu dåligare än det väldigt oengagerande stridssystemet.
Vill du spela ett öppet spel kan du ge dig på Oblivion eller något annat ointressant "rollspel". The Witcher fokuserar på handling och att du faktiskt måste tänka till lite inför dina val. Allting är inte svart på vitt och så oerhört simpelt som många nya rollspel är.
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Vill du spela ett öppet spel kan du ge dig på Oblivion eller något annat ointressant "rollspel". The Witcher fokuserar på handling och att du faktiskt måste tänka till lite inför dina val. Allting är inte svart på vitt och så oerhört simpelt som många nya rollspel är.
Min besvikelse var att fokuset endast verkar ha varit just detta. TES och Gothic-serien har jag redan kört igenom, därav mitt intresse för Witcher men det var inte min stil alls egentligen. Kommer nog ändå dra igenom konsolversionen när det väl dyker upp
Både Gothic I/II och Witcher var skit roliga spel. De lada båda mer betoning på själva handlingen och att det val du gjorde faktiskt, spelade roll. Oblivions handling drog inte alls med en på samma sätt.
Jag spelade aldrig färdigt The Witcher till PC så en 360 utgåva välkomnar jag med öppna armar.