SLOW or FAST (alltså zombies)

Inaktiv
SLOW or FAST (alltså zombies)

Jag är en zombie films fantast som just beställt en box med
Geroge A. Romeros zombie klassiker som jag troligvis
får på tisdag nästa vecka. Men kan inte bestäma mig
om jag gillar snabba (som i den nya remaken av Dawn of the Dead) eller söliga zombies (som i Romeros sköna klassiker), HJÄLP,
rösta motivera ditt svar.


signatur

/A.K.A seerzack

Medlem

Ja om det är snabba zombies blir det såklart mer spänning över det hela, och mer adrenalinaktigt, men om det någon dag (troligen aldrig) skulle komma ett virus som gör något sånt där är det troligen att det skulle vara en massa slöa människor, då folk blir bara fetare och fetare
Jag själv är faktiskt lite tveksam, något mellanting skulle vara guld i en film.

Om man ser till George's filmer så är det nog sega jävlar du ska gilla, fast jag måste nog säga att den nya Dawn of the Dead är faktiskt bättre än den äldre!
Var någonstans beställde du boxen ifrån, jag skulle själv vilja ha den
Vet du föresten var det går att få tag på lite mer udda zombiefilmer, dvs de som inte blev så stora?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Boxen beställde jag på Cdon.com för 99kr (sommar rea)
[http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&session=1]

den hette trilogy of the dead.

Om du vill se några zombie filmer och inte har några pengar eller palla vänta på att dom ska trilla ner i brevlådan så är det här den perfekta sidan för dig:

[http://zombiemovies.blogspot.com/]

Såg så klart inte dom själv där tycker det är bättre med orginalet men vet att dom uppdaterar sidan varje månad med nya zombie klassiker.

På tal om den nya versionen av Dawn of the Dead
så tyckte jag den var skit bra, det var det som fick mig att undra vad som var coolast igentligen, tänkte se 28 weeks later men verkar inte gå på bio där jag bor och kunnde inte få tag i 28 days later.


signatur

/A.K.A seerzack

Medlem

slöa zombies (i filmer anyway) är bara otroligt ologiskt och segt... hehe

ja men liksom, dom "går" fram i kanske 3 km/h, och alltid (oftast) väsnas som fan osv. men så ibland helt plötsligt så är dom 20 pers bara någon halvmeter ifrån huvudkarakäterna endå... så jädra ologiskt att jag bara vill spy på det.

"varför i helvete hörde karaktären/karaktärerna inte att dom kröp upp bakom dom och nu bara är 1 meter ifrån dom????"

"hur i helvete kom dom ifatt hjälten/hjältarna????"


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Föredrar den "snabba" sorten då det oftast ger ett mer verklighetstroget intryck, exempelvis 28 dagar senare.

Medlem

Aldrig gillat zombiefilmer men 28 dagar senare var däremot bra. Så jag säger väl "snabba" jag också.

Inaktiv

Snabba ger mer panikkänsla än slöa, så röstar för snabba.

Medlem

Dom ska vara långsamma och väldigt många! Ögonen inrullade och armarna utsträckta mot huvudpersonens hjärna.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

slow och många


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

slow och många

Japp!

Inaktiv

okej det låter bra. Så som jag har förståt så är dom snabba bättre ifall man gillar ett högt tempo och dom slöa lite bättre om man gillar ett lägre tempo typ som resident evil 1-3.


signatur

/A.K.A seerzack

Medlem

Slow såklart. Zombies ska fan inte springa


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Långsamma, många och tåliga.

Inaktiv

Jag tror att jag är mer för dom snabba i 28 day later och dawn of the dead remake, röstade slow bara för att kunna se hur röstningen gick men om jag röstat nu skulle det någ vara fast men inte elt övetyga än.


signatur

/A.K.A seerzack

Medlem

som darkseed sa dom ska vara tåliga sen hur snabba dom e beror på vilken zombie det är, som i resident evil zero där zombie mäniskor är slöa och zombie hundar snabba.

ja det e väll min åsikt om saken

Medlem
Skrivet av seerzack:

röstade slow bara för att kunna se hur röstningen gick men om jag röstat nu skulle det någ vara fast men inte elt övetyga än.

ett tips är att istället klicka på "se resultat" (eller liknande).


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av seerzack:

röstade slow bara för att kunna se hur röstningen gick men om jag röstat nu skulle det någ vara fast men inte elt övetyga än.

ett tips är att istället klicka på "se resultat" (eller liknande).


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

har dawn of the dead och land of the dead nåning med varandra att göra? Jag tycker det är rätt löjligt att dom springer som djur i den första men smyger fram i andra...

Medlem
Skrivet av IceMan:

slow och många

och lite ammo. Fan det är ruttna människor inte atleter med förkylning.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Jag menar ta ett spel för tex om det ska vara ett action spel med högt tempo och panik känsla så är det snabba och om det är ett skräck spel med lite lägre tempo och grymt äcklig stämning så ska det vara dom långsamma. Om jag fattat det hela rätt.


signatur

/A.K.A seerzack

Medlem
Skrivet av seerzack:

Jag menar ta ett spel för tex om det ska vara ett action spel med högt tempo och panik känsla så är det snabba och om det är ett skräck spel med lite lägre tempo och grymt äcklig stämning så ska det vara dom långsamma. Om jag fattat det hela rätt.

Precis! Dock kan man ju göra en blandning av dessa två för att skapa ett gött kontrast :D.

Inaktiv

Kollade på nätet och hittade en half-life 2 mod (http://www.nomoreroominhell.com/?p=m) no more room in hell (den kända repliken från Dawn) och den verkar skit cool så ska fixa den när den kommer ut. Det ska bådde vara med Slow och Fast zombies i den, och jag börjar någ tycka dom Långsamma är coolast.


signatur

/A.K.A seerzack

Medlem

Skönt o se andra zombie freak'z här

om jag måste bara välja en, så blir det dem classiska slöade zombierna, annars så ska de helst vara båda!, Snabba när dem just dött och återuppstått, och slöa när dem ''levt'' som odöda ett tag och börjar allmänt ruttna.

Inaktiv

Yes äntligen fick jag min efter längtade zombie box med alla Geroge
Romeros zombie klassiker.


signatur

/A.K.A seerzack

Inaktiv

Har sett alla fimerna nu och den bästa var klart Day of the Dead 8/10 sedan kommer Night of the living Dead som startade allt, svart och vit men bra så den får 7/10. Sist men endå minst kommer Dawn of the Dead den sämsta i boxen men endå väldigt bra så den får
6,5/10. Med boxen följer också en special klippt version av Dawn of the Dead och en dokumentär (dcoumentary of the Dead).

Om ni vill köpa filmen heter den Trilogy of the Dead och den kan beställas på CDON.se för 99 kr (sommar rea så skynda).
Om du är ett zombie freak så är boxen ett måste, Går även bra om du gillar action skräkisar. Annars hmm jag vet köp den igen.

HELA BOXEN! 8/10.


signatur

/A.K.A seerzack

1
Skriv svar