Inaktiv
Portalen?

hej jag ville fråga er om någon här har gått portalens gymnasium utbildning och kunde berätta lite om det . lite nackdelar eller fördelar och vad som kommer att bli svårt och lätt där.

för er som inte vet vad portalen är . jo det är en IT-inriktad gymnasium utbildning som bara finns i Uddevalla , Göteborg , Borås ,

är väldigt tacksam för alla svar ja får /

Medlem

Det enda jag vet om portalen är att alla som går där betraktas lite som outsiders av de andra utbildningarna, men then again jag gick på agneberg så östraboarna kanske umgås mer med dem.

Inaktiv

det enda som jag har hört att alla som går där eller de flesta tycker om hårdrock musik och bär svarta kläder, inte för att jag har något imot det men hur kunde alla de dras till portalen, har förestetn har aldrig hört att en utlänning går eller gått på portalen.

men jag ville bara veta om det var någon bra utbildning och en bra grund?

Medlem

Tja, det där om svarta kläder och hårdrock kan jag punktera som en myt direkt, letar du efter gothare och emos så hittar du dem nästan uteslutande på Sinclair.
Jag har dålig koll på utbildningen men jag har hört att den ska vara som öppna ungefär "skitjobbig alltså"

Medlem

Det enda jag vet om det är att jag har fyra polare som går/gått där och alla de har ångrat sig enormt


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Jag har hört olika om Portalen som utbildning, en del tycker att den har varit skitbra medan en del tycker att det har varit totalt värdelöst. Om det beror på själva utbildningen eller på lärarna låter jag vara osagt eftersom de inte har sagt det och jag själv har ingen aning.

Lägger min röst på att öppna är jobbigast, bara namnet ger mig rysningar

Sinclair skall vi inte tala om...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv

eftersom jag valde portalen nu så kan ja inte ändra mig . men är det ingen här som själv har gått i portalen och själv kan berätta lite om det. vill vekligen höra hur det är där .

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

eftersom jag valde portalen nu så kan ja inte ändra mig . men är det ingen här som själv har gått i portalen och själv kan berätta lite om det. vill vekligen höra hur det är där .

Att ändra sig är ganska lätt, snacka med rektor de första veckorna om du inte trivs, har en massa kompisar som bytt program.
Jag tror portalen blir vad man gör det till men utbildningen är nog svår att glida igenom på en räkmacka.

Inaktiv

problemet är att man inte hinner märka om det är tråkigt eller roligt i någon vecka, om jag nu bestämmer mig för att byta kan ja då välja vad ja vill eller ska man ta något liknade portalen tex EL eller TEKNIK utbildningen?

Medlem

Tja, du kan byta till det du har betyg från nian till så att säga.

Inaktiv

ah ok tack så mycket för alla svar . får se om det är tråkigt där.

1
Skriv svar