Ny avatar

Medlem
Ny avatar

Petra, riktigt duktig formgivare på PC Gamer, har gjort den nya avataren som återfinns längst uppe till höger på sidor med den nya horisontella navigationen (vertikal navigation är sååå passé).

Hon hade gjort fler skojjiga, störtsköna figurer visar det sig. Här är två till förutom avataren.

[ia=18228; large]

När vi sitter med bloggportalen och dummymaterial ser vi att behovet av en ny kvadratisk avatar finns, istället för att ta den gamla och skala om passar jag på att uppdatera till den Petra gjort som jag tycker har mycket skönare stuk.

#blogg

Medlem
Ny avatar

Om jag ska vara ärlig så föredrar jag den nuvarande designen med navigationen på höger sida neråt. Och sen så ser man inte avatar som hon har gjort om man har en egenvald.

Medlem

Egenvald avatar är bäst, förstås.

Den vänstra, nuvarande/gamla navigationen är djupt rotad på FZ, legat där sedan 14 år tillbaka. Så det kommer bli en omställning för old skool FZ:ers helt klart när vi dammar av den och ställer ner den i källaren. Siten kommer må bra av mer yta för innehåll, det är jag övertygad om.

Frågan är hur vi får med oss er stammisar på bytet så att alla inte bara blir nöjda, utan tycker det är en förbättring?
Kom gärna med feedback på den navigationen vi har ovanför här, det är en bra start och jag lyssnar definitivt.

Vad tycker du är felet med den?

Medlem

Du har nog rätt i att det kommer att kännas fräschare och mer öppet med nya designen, men det kommer nog att tag innan man vänjer sig.

En första tanke jag får är att det borde finnas direktknappar till forum och speltester, då de är bland de viktigaste sakerna på sidan enligt mig.
Sen så vet jag inte hur det är för andra användare, men spel- och företag-fliken är inte ett dugg intressant för mig, så den kanske kan bytas ut mot en forumknapp eller liknande.

Medlem

Bra, sånt vill jag höra.

Bara för att skjuta tillbaka en fundering: Tycker du det är lika viktigt med en snabbnavigation in till tester och forum om dom sakerna skulle få större utrymme på FZ:s förstasida?

Medlem

Om ni har något liknande som ni har nu angående tester och förtittar högst upp på sidan, så är det inte lika viktigt med snabbnavigation för det. Men forum föredrar jag nog en snabbknapp till.

Medlem

Jag vill ha snabbknappar till forum, bloggar och nyheter.

Och en vettig sökfunktion för hela sajten.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Bra med feedback, keep it coming.

Jag kommer nog skramla ihop ett blogginlägg vid senare tillfälle som handlar om navigationen, det kan vara nyttigt och bra. Men fortsätt gärna kommentera här.

1
Skriv svar