Betapatch till Battlefield 2 snart här

Robot
Medlem
Betapatch till Battlefield 2 snart här

Då får vi väl hoppas att det ingår en ny bana också.

Medlem

Fint att dem fortfarande uppdaterar ett så gammalt spel.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Fint att dem fortfarande uppdaterar ett så gammalt spel.

Dom släppte nyligen en patch till Starcraft, den du.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

problemet med dice patcher är att man vet aldrig innan ifall dom förbättrar eller försämrare. det är sällan alltid bra. som stora förändringar som tvingar spelar att vänja av sig ett speltätt som har accepterats och körs av alla.

Medlem

OOOOh kissar nästan på mej...

Medlem

Det är ett "one step forward and two steps back"-stuk på deras patcher ända sedan v1.01.


signatur

// Peace

Medlem

Gott! Det har snackats om denna patch sedan i våras...
Är inne och spelar lite ibland men mest då moddarna PoE2 och FH2.

Hade vart fint med en patch till BF1942 också. Fixa widescreen och lite annats för att anpassa spelet bättre för oss som kör det på netbooks (Asus Eee 1000H)

Medlem
Skrivet av Totenkopf:

Då får vi väl hoppas att det ingår en ny bana också.

Nej verkligen inte.. Så fort det kommer något nytt så kommer det nya buggar.. Spelet har redan ett 100 tal buggar.. Banor som är buggade och gameplay är buggat. Så hoppas verkligen inte på något nytt.

Medlem

Kan ju hoppas på nån hit-reg fix som det talas om i tråden. För det är nästan löjligt ibland...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

#7

det går alltid pilla lite i diverse filer för att fixa wide på bf1942.
testa det dom nämner i den här tråden
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=28...
kan dock inte testa iom att man inte äger spelet
men bf2 hade inte heller stöd för widescreen utan man var tvungen att fixa det själv.


signatur

Signalmatros på HMS Visborg

Medlem

"My company name"?

Trevligt att se när företag supporterar sina produkter.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Kommer nog inte få en tillbaka till BF2 precis. Patchen kom för sent.

Medlem

Battlefield 2 sparkar fortfarande rumpa med de flesta andra multiplayer fps där ute. Klart bättre än Battlefield: Bad Company (som jag också äger och spelar tokmycket). Dock tycker jag att det är dags för Battlefield 3 snart.

Medlem

Smart av dom för nu blev jag sugen på BF2 igen.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Medlem

undrar vad dom kommer pajja ännu mer denna gång...

Medlem

Förbaskat mycket whine i denna tråd tycker jag, var glada för att dom i alla falll supportar lite äldre spel. Vadå RIP DICE? Kul med folk som kommer med kommentarer utan någon som helst förklaring på vad dom menar.....

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Förbaskat mycket whine i denna tråd tycker jag, var glada för att dom i alla falll supportar lite äldre spel. Vadå RIP DICE? Kul med folk som kommer med kommentarer utan någon som helst förklaring på vad dom menar.....

en del hitta ursäkter till att whina om allt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Visst, de patcher som kommit har gjort mer oreda än reda MEN som sagt var glada att de släpper patcher överhuvudtaget. Och det där med försent är ju lite att ta i, titta på Counter-Strike till exempel. Spelet har ju enormt mycket spelare trots dess buggar samt ålder.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Visst, de patcher som kommit har gjort mer oreda än reda MEN som sagt var glada att de släpper patcher överhuvudtaget.

Sämst argumentet någonsin.

Medlem

Den buggen jag avskyr mest är när man får crash to desktop.

plus att man kan få välja på wake island om man vill ha ett pansarskott eller en stinger missile

Medlem

Ja, BF2 är det bästa FPS spelet för esport utan tvekan, det har implementerat fordon, stora banor och teamplay på ett sjukt bra sätt. Okej att det finns buggar men det är fortfarande sjukt roligt. Sedan att hitboxarna är helt åt helvete är en annan sak.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Det sorgliga är att det krävdes ett mindre ramaskri för att de överhuvudtaget skulle ta tag i det faktum att servrarna hackats och att t.o.m. enskilda spelare kan ges "crash to desktop" av illvilliga småglin.

Hade de gjort allt rätt från början så vore denna patch inte ens nödvändig.

Sen skall vi inte ens tala om tomtarna på punkbuster....

Medlem

Fixa så man dör snabbare!!


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fearnox:

Förbaskat mycket whine i denna tråd tycker jag, var glada för att dom i alla falll supportar lite äldre spel. Vadå RIP DICE? Kul med folk som kommer med kommentarer utan någon som helst förklaring på vad dom menar.....

en del hitta ursäkter till att whina om allt

Hahaha dagens garv. Det han menar var att innan DICE blev uppköpta så var de bättre, skulle jag tro.

Jag undrar hur många det är som sitter och knackar på den här patchen?! Har ju tagit bortåt ett halvår nu?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Det bästa vore förstås att ta bort alla lama jets som sabbar spelet.

Medlem

INF only for life. Mycket bra DICE!

Medlem

Får testa BF2 igen då. Har inte blivit något gejmande på väldigt länge.

Skrivet av storhemulen:

Det bästa vore förstås att ta bort alla lama jets som sabbar spelet.

Själv stör jag mig på att man kan dö i spelet och tycker att de borde plocka bort den funktionen - om du förstår min ironi.

Flyg är effektivt. Det är bara att acceptera.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Får testa BF2 igen då. Har inte blivit något gejmande på väldigt länge.

Skrivet av storhemulen:

Det bästa vore förstås att ta bort alla lama jets som sabbar spelet.

Själv stör jag mig på att man kan dö i spelet och tycker att de borde plocka bort den funktionen - om du förstår min ironi.

Flyg är effektivt. Det är bara att acceptera.

De skulle ju iaf kunna göra så man får något effektivare mot planen för de som kör planen är ofta äckligt grymma.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar