Tomb Raider: Underworld

Robot
Tomb Raider: Underworld

Crystal Dynamics tog över ansvaret för Tomb Raider-spelen i och med det väl mottagna Legend för två år sedan. Till sin hjälp hade de Lara Crofts skapare Toby Gard, som medverkar även på Underworld och bidragit till någon av en renässans för denna långkörare. Fortsätter de på den inslagna vägen?

#crystal-dynamics, #core-design


Medlem
Tomb Raider: Underworld

Första spelet som inte fått 4 på ett bra tag nu.

Medlem

Jahapp vi tyckte lika, roligt att jag gjorde en recension i min blogg idag och så dyker er upp när man kommer hem från jobbet.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Den där polygonröven är det inget fel på i alla fall.

Medlem
Skrivet av Twitch:

Första spelet som inte fått 4 på ett bra tag nu.

Ja, Boogie Superstar var ju en riktig höjdare.

Inaktiv

Till Wii kan det nog bli riktigt bra faktiskt

Medlem

hmm, klarar man sig story mässigt om man bara har spelat Legend och inte anniversary?
Årkade aldrig spela hela anniversary men Legend klarade jag ut.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Kameran är lika dålig som den har alltid varit i Tomb Raider. Så mycket platforms hoppande man gör så borde dom fixat det bättre, man ska hoppa från en sak till en annan och då får hon för sig att hoppa till en sak som är 30 meter bort.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Angelina Jolie.... grrrrrr!

Medlem

Spelet förkärnar en 4!
Bara kameran o dom få buggar som är nått negativt


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Jag kan inte ens spela spelet då det hackar som om jag hade 1fps (oavsett inställning)

Medlem

Kamerans konstanta byte av vinklar vid fel tillfälle är förbannat jobbigt. Helt plöstligt så kastar man sig ut för ett stup bara för att kameravinkeln (och därmed vinkeln du skall hålla på kontrollen) ändrades i sista nanosekunden.

Att klaga på laras former vet jag inte om man ska. Har du sett den mänskliga förebilden Alison Carroll och hennes föregångare Angelina Jolie och Karima Adebibe?

Carroll:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/fun/gizmo/article1542929...

http://www.tombraiderchronicles.com/lara/alisoncarroll/eidos_...

http://www.youtube.com/watch?v=AYURnwvQ5i0

http://images.google.se/images?&um=1&hl=sv&q=alison+carroll&&...

Adebibe:

http://desktopwallpaperarena.blogspot.com/2008/05/karima-adeb...

Jolie:

http://angelina-jolie-daily.blogspot.com/2006/09/beautiful-la...

Inaktiv
Skrivet av SCORPION2000:

Spelet förkärnar en 4!
Bara kameran o dom få buggar som är nått negativt

Håller med! Det är ett extremt bra äventyrsspel förutom kamerabuggarna då.

Inaktiv

Har inte spelat färdigt spelet men tycker att de gjort ett förbannat bra jobb med TRU !
Kameran har jag tydligen inte så stora problem med som så många andra men om det beror på att jag använder 360 kontrollen då jag spelar på PC och andra inte gör det vet jag iofs inte? Visst kanskeinte helt hundra men absolut inte så horribelt som så många verkar försöka få det till.
Snygga miljöer och grafiken i stort är riktigt schysst istället för hur de hanterat TR tidigare.
Rörelserna är riktigt schyssta och jag diggar skarpt hur det ser ut då man klättrar på utstickande stenar etc
Jag tycker musiken är bra men att det är något i soundet som går ifrån det som funnits tidigare.
Kan inte säga nått om längden eftersom jag inte är färdig men i det stora hela...

...DETTA ÄR DET BÄSTA TOMB RAIDER sen 2an !!!

Inaktiv

Tycker inte att kameran är lika "felaktig" på PC-versionen. Men fortfarande väldigt jobbig. Trots det så är det ett underbart spel... kort... men underbart.

Skulle gärna se ännu fler spel i denna genre.

ptr
Medlem

den "medföljande trailern" var finns den? på spelet eller?

Medlem

jag köper inte de här spelet för jag tycker hennes bröst är för små

Inaktiv
Skrivet av Krockobil:

jag köper inte de här spelet för jag tycker hennes bröst är för små

dagens i-lands problem:D

Medlem

FZ samt en del andra tycker det är för kort..det kanske det är, men det kommer en ny version ganska tätt..Så man behöver inte vänta länge för ett nytt äventyr...Jag ger faktiskt spelet en 4:a......

Inaktiv

Spelet är vad Assassins Creed skulle ha varit. Mycket bättre system för att klättra på väggar, riktig problemlösning och en hjälte som är vacker att titta på.

Har dock inte spelat mer än någon timme och klarat första och andra mission men än så länge är spelet rätt bra.
Snyggt i 1080p med allt ögongodis påslaget och kameran har jag inga problem med.

Om Assassins Creed fick en 3a borde det här spelet få en 4a.

Medlem

Spel som vågar ta ut svängarna och prova på lite nya saker borde alltid få ett högre betyg än ett spel som följer formeln (kontroversiellt statement inc) ÄVEN fast spelet är en mer solid spelupplevelse. Säkert många som inte håller med men en upplevelse man inte haft förut kan vara bättre än en bekant polerad. Kan jämnföras med att alltid ta samma pizza eller alltid ha sex med samma människa. ibland kan en obekant smaka bättre i en dos. Assassins Creed är därför värt högre betyg än detta lir, imo.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Preed:

Spel som vågar ta ut svängarna och prova på lite nya saker borde alltid få ett högre betyg än ett spel som följer formeln (kontroversiellt statement inc) ÄVEN fast spelet är en mer solid spelupplevelse. Säkert många som inte håller med men en upplevelse man inte haft förut kan vara bättre än en bekant polerad. Kan jämnföras med att alltid ta samma pizza eller alltid ha sex med samma människa. ibland kan en obekant smaka bättre i en dos. Assassins Creed är därför värt högre betyg än detta lir, imo.

så bara för att ett spel är orginellt så ska det få bättre betyg fastän gameplayet är sämre? Som nu t,ex tomb raider vs Assassins creed.

Håller inte alls med dig.

Medlem

Jag vet inte varför jag inte är förvånad över att det inte fick bättre betyg. Jag borde vara det, eller?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Även om det var ganska kort så gav det en hel del underhållning IMO. Kameran är inte så dålig alls, men det kanske är för jag spelat på PC. Däremot så kan man fastna på lite udda ställen om man går in i en vägg eller liknande.

Och vem bryr sig om hon har stora bröst. Är det nåt fel med det?

Medlem

signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Gillade spelet en hel del, har inte orkat leta upp alla skatter dock så om jag faktist har klarat det vet jag inte, har inte ens sett en hint vart de stora mer svåråtkomliga skatterna skulle kunna vara, vet inte vad man får för rewards så det är svårt att känna sig motiverad nog att ge sig på det igen, samla för samlandets skull har aldrig varit min grej.

Saknade också croft mansion litegrand, att spela igenom de vanliga levlarna igen för att leta efter hemligheter som man missat är inte så överdrivet lockande om man precis klarat spelet.

Storyn var intressant nog för att jag skulle orka mig igenom spelet på två dagar, gör det gör spelet kort eller är det bara jag som spelar för mycket? Det höll mig intresserad hela vägen i alla fall. Man kände sig smått epic efter en tids spelande, vifta med

tors hammare och hans diverse attiraljer

, dock inte epic på det sätt previewerna hade hintat, det kändes mest förbigående att man skulle orsaka

världens undergång; Ragnarök

, det verkade som om det skulle vara ett genomgående tema genom hela spelet på previewen och att hon skulle ha svårt för att fortsätta sitt sökande, men utöver något enstaka hum så vet jag inte riktigt om det faktiskt var ett så stort dilemma för henne.

Hur som helst, ett härligt spel med ett skönt flyt, det enda jag inte riktigt gillade var combaten och kameran, combaten kändes meningslös och störande, man har inte alternativet att fly heller känns det som då dem alltid hinner ifatt en förr eller senare, kunde gjort det iaf lite småskoj att ha ihjäl något om man nu inte har något val.

Och på kameran hade jag gärna sett en inställning som gav en 100% kontroll över den, det gick att spela alldeles utmärkt men något som stängde av atuo justeringen hade varit skönt, sjukt irriterande i vissa lägen då den tvunget ska ha den på något dumt ställe när jag redan har placerat den där jag vill ha den, får flytta kameran konstant med musen när jag spelar som det är nu så att auton inte stör.

Och ja, musen ger överlägsen kontroll imho då kontrollen är relativ till kameran.

Man, i gotta cut down on the english, men men, jag pallar inte skriva om dem delarna

Medlem

Det är konstigt vad saker säljer bara det finns stora bröst med i bilden...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det är konstigt vad saker säljer bara det finns stora bröst med i bilden...

Läs inläggen ovan


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har Legend vilket jag tycker är bra och har vackra miljöer men eldstriderna är inte mycket att hurra för däremot. :\
Dem känns bara som samma ett varje gång vilket mycket beror på att man inte har så många olika sätt att göra de på. Tar man fram en granat och ska kasta så ser dem en oftast direkt
Jag tycker att klättringen och fällorna (som i t ex Bolivia) är de bästa med spelet (miljöerna inkluderade ) så bara dem fixar till striderna lite bättre så kan nog nästa spel bli riktigt bra


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av dlq:

Även om det var ganska kort så gav det en hel del underhållning IMO. Kameran är inte så dålig alls, men det kanske är för jag spelat på PC. Däremot så kan man fastna på lite udda ställen om man går in i en vägg eller liknande.

Och vem bryr sig om hon har stora bröst. Är det nåt fel med det?

Recensenten vill väl vara politiskt korrekt, han kanske dessutom har har några feministtjejer i sin umgängeskrets. För att plocka poäng hos dessa väljer han att skriva som han gör.

Själv känner jag ett stort behov av en ny handkontroll om man ska köra det här, har inte ens kört Legend som jag har liggandes så kanske borde börja med det. Förstår inte hur man pallar att köra Tomb Raider på tangentbord, är det inte jobbigt och irriterande?

12
Skriv svar