Försörjningsstöd

Inaktiv
Försörjningsstöd

Har vart "grym" mot min dotter o krävt alla hennes bankmedel som delbetalning för ett stort lån hon fick av mig när hon skulle flytta ihop med sin kille. Nu har killen stuckit och hon står där med lång näsa o endast några timmars arbete per vecka. Har sagt att hon får gå till soc. men vad tror ni dom säger när dom ser hennes deklaration där det fanns pengar och nu finns det inga alls. Kan hon få hjälp eller ska jag må som en satmara resten av livet?

Nån som tror något!

Medlem

:baby:


signatur

yolo

Inaktiv

Jag vet inte riktigt vad som händer här längre...

Medlem

spännade förstainlägg

Inaktiv
Skrivet av satmaran:

Har vart "grym" mot min dotter o krävt alla hennes bankmedel som delbetalning för ett stort lån hon fick av mig när hon skulle flytta ihop med sin kille. Nu har killen stuckit och hon står där med lång näsa o endast några timmars arbete per vecka. Har sagt att hon får gå till soc. men vad tror ni dom säger när dom ser hennes deklaration där det fanns pengar och nu finns det inga alls. Kan hon få hjälp eller ska jag må som en satmara resten av livet?

Nån som tror något!

www.bikten.se

Medlem

När jag ansökte om försörjningsstöd efter att jag blev arbetslös så hade jag precis betalat tillbaka ett lån till min far(hade lånat till 2 månaders hyra innan jag började jobba). Soc sa att de inte tar hänsyn till sånt och att de har en "modell" som de går efter(har man tjänat si och så mycket så menar de att man borde klara sig si och så länge på de pengarna).

Antar att man antagligen kan gå runt det på något sett men skulle inte direkt hålla andan om saken.

Inser också att det är möjligt att förstainlägget är ett stort troll men tänkte att det skadar aldrig att vara lite naiv och försöka vara hjälpsam ~~

Medlem
Skrivet av teX:

Jag vet inte riktigt vad som händer här längre...

Precis.

wtf...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Lite taskigt gjort.

Men är man arbetsförmögen så borde man väl få ett jobb utav AMV och en bostad utav Bostadsförmedlingen. annars kan du ju köpa vitamin tabletter som försoningsgåva för att dryga ut härbärge maten med?.

Medlem

Tja, personligen tycker jag nog att du själv ska hjälpa din dotter, men min familj kanske är lite konstig som försöker göra allt för att se till att alla har det bra (i familjen alltså =P).

Medlem

Jag har sett vad som händer när föräldrarna blir alldeles för snälla och det slutar med att päronen betalar sina ungars räkningar när de är 30+ inte fucking bra säger jag bara.. Sen har jag också sett lite av vad som kan hända om päronen helt skiter i ungarna när det går åt helvete, inte heller bra.
Det bästa är att hjälpa ungjäveln lite samtidigt som du noga understryker att pengarna du ger henne är ett lån och att du vill ha dem tillbaks så fort hennes ekonomi mår lite bättre. Lägg dig även i hennes liv och var dryg mot henne, kräv att hon ska hela tiden jobba för att hitta några sätt att få in mer pengar och samtidigt redovisa allt hon gör för dig. Detta tjänar flera syften, dels så mår hon skit av att du kollar henne över axeln hela tiden dels så pressar det henne att komma undan från ditt tyranniska styre.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar