RROD ett minne blott?

Medlem

Moe förra uppgraderingen var ju att cpun blev 65nm istället för 90nm som de första var, dvs sänkte värme och strömförbrukningen. Denna gången är det GPUn. (om jag har förstått det hela rätt... vilket iofs jag förmodligen inte gjort då hjärnan inte riktigt är med just nu)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

moe
Medlem
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av moe:
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av moe:

Är det inte den nya versionen med 65nm grafikkrets som är på 175w medan den gamla med 90nm låg på 203w?

Nope.. 65 nm = 150W

Jaha för jag köpte mig en xbox 360 för 3 dagar sen med 60gb versionen och den är tillverkad i augusti 2008, den ligger på 175w medans en kompis xbox ligger på 203w som han köpte runt GTA IV releasen. Vad är det som skiljer sig mellan våra konsoler då?

Tja.. kan jag inte svara på exakt.. men jag kollade just på mitt PSU och den ligger på 203w. Och jag har den första generationens xbox. Så min gissning är väl att hans är generationen äldre än din

Okej, lite surt att man ska få den äldre generationen nu när man kom till skott och köpte sig en konsol, men egentligen spelar det ingen roll för min del så länge jag slipper problem med RROD och allt vad det innebär.

Medlem
Skrivet av moe:

Okej, lite surt att man ska få den äldre generationen nu när man kom till skott och köpte sig en konsol, men egentligen spelar det ingen roll för min del så länge jag slipper problem med RROD och allt vad det innebär.

Inget att gråta över. Skulle man gå och "vänta" på det senaste hela tiden, så skulle man ALDRIG komma till skott åh köpa något.

Medlem
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av Wardancer:

Duh... fan va smart man är när man inte sovit på hela helgen och inte ätit på en massa timmar... Men det är ju tyvär inte NXE som mest plats utan det är ju bakåtkompatibliteten eller nåt i den stilen som ligger installerat på disken. Vilket gör att med en 20gb disk så har du tillgång till max 13'ish gb eller nåt i den stilen. Och så vitt jag förstår går det inte ta bort det även om man inte är intresserad av emulatorn.

Hmm.. nja.. anledningen till att disken är ca 14 GB istället för 20 GB är för att det går åt en del utrymme till formateringen. Har inget att göra med bakåtkompabilitet att göra.
Nu är jag ingen expert på hur MS har löst sina bakåtkompabilitets problem, men jag tror inte att boxen laddar ned alla "patchar" eller emulatorer (eller hur man nu skall se det) och installerar dem på disken utan din vetskap?

Skulle det vara på detta vis, så skulle inte någon där ute, som äger en 360 utan hdd, kunna köra gamla spel.

HD'n är 20GB betyder att det finns lite mer en 19GB över för användning.

HD'n innehåller flera partitioner, en som är enbart till Xbox spel, en annan som är för spel cache ( aka spel som körs så de kan lägga temporära filer på HD'n för snabbar laddningar )

resten ca 13GB är över till dig, så nej, 20GB blir inte 13GB efter att man formaterat den, och nej allt är inte till för bakåtkompabiliteten.

moe
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Moe förra uppgraderingen var ju att cpun blev 65nm istället för 90nm som de första var, dvs sänkte värme och strömförbrukningen. Denna gången är det GPUn. (om jag har förstått det hela rätt... vilket iofs jag förmodligen inte gjort då hjärnan inte riktigt är med just nu)

Med andra ord så har jag fått versionen där cpun är 65nm medan grafikkretsen fortfarande är på 90nm.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

HD'n är 20GB betyder att det finns lite mer en 19GB över för användning.

HD'n innehåller flera partitioner, en som är enbart till Xbox spel, en annan som är för spel cache ( aka spel som körs så de kan lägga temporära filer på HD'n för snabbar laddningar )

resten ca 13GB är över till dig, så nej, 20GB blir inte 13GB efter att man formaterat den, och nej allt är inte till för bakåtkompabiliteten.

Väl talat. Tack för den infon. Låter rimligt.

Inaktiv

Hehe. Tur att man har tålamod. Jag har sett en för mycket Xbox trasig för att själv ha orkat med att skaffa en. Nu när det väl är dags att skaffa en kommer väl uppföljaren utannonseras

Haha.


signatur
Medlem

Då jag beställde min 360 från PSXCARE så bad jag om att få en med benq läsare och 65nm cpu och den har fungerat kanon har aldrig haft några som helst problem med den.

Så om man skall ha en xbox med den senaste hårdvaran så är det bästa att beställa från ställen som moddar och chippar konsolerna såsom PSXCARE, Chipper och så vidare FÖR ATT dom har koll på vad det är för hårdvara medans andra ställen typ spelbutiken och elektronik kedjor har ingen som helst hum vad det är för grejer dom säljer.

Medlem

Jühan: du glömmer att många kanske inte vill köpa en chippad box?

Medlem

Lustigt, min Xbox fick precis RRoD för första gången. Kanske ska vänta med att skicka in den tills de kan byta in den mot denna nya variant?


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Inaktiv

Så här är det väl ändå:
20 000 000 000 bytes på en disk
1 kb = 1024 bytes
1 mb = 1024 kbytes
1 gb = 1024 mbytes

Vilket ger:
20 000 000 000 / (1024 *1024 * 1024 ) ~ 18,64 GB

DVS efter formatering så får du 18,64 GB ledigt, sen har jag ingen aning om vad microsoft gör med utrymmet...

Medlem

Fyra år efter releasen så börjar man kanske få ordning på problemet. Snabbt och lätt, kul att de sålde en sådan färdig konsol från första början.

Medlem

Min xbox fick E74 fel i mitten av veckan. Ringde xbox supporten och 4 min senare var ett garantiärende upplaggt och UPS hämtade xboxen dagen efter. Ärendet går att följa via xbox.com. Fick ett tracking ID så jag kan se på UPSs hemsida var xboxen är någonstans.

2-3 veckor skulle det iaf ta enligt xbox supporten.
Mycket beröm till xbox supporten. För deras snabba hantering.

Medlem

Det finns väl inga 360 med 20gigs hd som säljs nuförtiden ?
360 premium är väl numera 360 pro med 60 gig.
det var en pro med 60 gig jag köpte igår iaf, bara 2.300 kr med 2 spel, helt nice price.

Inaktiv

Personligen tycker jag att det är rent ut sagt för jävligt att man släpper en konsol med ett såhär stort problem i första början, det är ju i och för sig bra dom fixar det, bättre sent än aldrig.
Men jag måst bara fråga Kokosboll varifrån fick du den så billigt ?


signatur

Oh well, whatever, nevermind

Medlem
Skrivet av Camelen:

Så här är det väl ändå:
20 000 000 000 bytes på en disk
1 kb = 1024 bytes
1 mb = 1024 kbytes
1 gb = 1024 mbytes

Vilket ger:
20 000 000 000 / (1024 *1024 * 1024 ) ~ 18,64 GB

DVS efter formatering så får du 18,64 GB ledigt, sen har jag ingen aning om vad microsoft gör med utrymmet...

Äntligen någon som kommer med rätt förklaring... Om det sen är ännu mindre över åt användaren (ingen aning, har ingen xbox) så är det troligen för att någon partition används som cache eller liknande.

Medlem

Kanske man ska ta och köpa en med 120gb HD. 360 kostar så lite just nu ändå.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Min Xbox fick sin andra RROD igår kväll och hade tänkt fixa en ny till jul, men hur ska man veta att man får rätt sort innan man öppnat lådan?

Inaktiv
Skrivet av Prehn:

Det var snabbt jobbat, det tog bara tre år för dom.

Det tar 100 år att förminska koldioxiden med 75 % på jorden?

Det tar tid och det kostar pengar och här är ett bevis på att dom har fixat problemet. Detta innebär att RROD försvinner på dom nya versionerna såklart, men garantin finns ju fortfarande kvar till oss andra.

Sluta klaga och ser framåt.

Inaktiv

Måste man köpa en ny 360 då för att slippa problemet eller byts delarna ut så fort den man har går sönder?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av ElioooT:

Personligen tycker jag att det är rent ut sagt för jävligt att man släpper en konsol med ett såhär stort problem i första början, det är ju i och för sig bra dom fixar det, bättre sent än aldrig.
Men jag måst bara fråga Kokosboll varifrån fick du den så billigt ?

Dom kostar så typ överallt nu.
Arcade med 1 spel och 5 arcade spel: 1700:-
Pro med 2 spel: 2300:-
Elite med 2 spel: 2990:-
Bara å sök på prisjakt.nu så får du se.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Prehn:

Det var snabbt jobbat, det tog bara tre år för dom.

Det tar 100 år att förminska koldioxiden med 75 % på jorden?

Det tar tid och det kostar pengar och här är ett bevis på att dom har fixat problemet. Detta innebär att RROD försvinner på dom nya versionerna såklart, men garantin finns ju fortfarande kvar till oss andra.

Sluta klaga och ser framåt.

Ja det var ju en befogad jämförelse. Jag slutar fan inte klaga, själv RROD min 360 och då hade mitt 360's garanti gått ut. Alltså, tycker du det är ok att man ska sitta och vänta på att konsoll helvetet kommer att paja och hoppas att det är inom garanti tiden? Man ska väl inte behöva hoppas på att ens konsoll ska gå sönder så att man kan få en som slipper ett produktions fel? Konsollen skulle aldrig ha släppts i det skick man nu gjorde, och till alla som köpt en innan felet var åtgärdat skulle man erbjuda en fungerande konsoll direkt.

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Jühan: du glömmer att många kanske inte vill köpa en chippad box?

Det finns orginal boxar också om man vill ha en sådan.

Och sen tycker jag att det är lite dubbelmoral av fz att länka till en xbox-scene som är en fokuserad på chippnind och moddning där det finns tydliga instruktioner om hur man flashar en 360 och så vidare.. Medans så fort man själv nämner order flashning eller chippning så blir det ett jävla liv!

Inaktiv

Men har det här någon inverkan på Xboxen's prestanda, eller är den jämnlik med de lite äldre?

Ngn som vet om Xbox 360 elite svårare går sönder eller annat trassel? ska nämligen köpa en sådan på tisdag.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

det skenar ju inte

Medlem

Är det inte märkligt att ett företag som skapat flera nya spännande " ... of Death" uttryck fortarande är så populärt?

Medlem

jomen tjena.
en xbox360 utan RROD är som en Windows utan bluescreen....
och nej, jag är ingen sony fanboy, äger både en 360 och ett Wii.

Inaktiv
Skrivet av wankstah:
Skrivet av ElioooT:

Personligen tycker jag att det är rent ut sagt för jävligt att man släpper en konsol med ett såhär stort problem i första början, det är ju i och för sig bra dom fixar det, bättre sent än aldrig.
Men jag måst bara fråga Kokosboll varifrån fick du den så billigt ?

Dom kostar så typ överallt nu.
Arcade med 1 spel och 5 arcade spel: 1700:-
Pro med 2 spel: 2300:-
Elite med 2 spel: 2990:-
Bara å sök på prisjakt.nu så får du se.

Köpte en elite för 2990 på elgiganten 1a oktober men fick inte 2spel till :/ trist om dom nu lagt till det ^^ nåja,,

Medlem

SÅ här ligger det till med 13gb på 20gb..

"1Gb of the 20 is reserved for the machine's OS, 2Gb is reserved for the Xbox Emulator to run smoothly and 4Gb is for game caching and other in-game software trickery - things like enhanced asset streaming and so forth."

Där har ni erat svar.. Hur bra funkar tex vista/xp med 100mb ledigt på c:? inte bra!

123
Skriv svar