Använder du Tobak??

Medlem
Använder du Tobak??

Tja gott folk! Använder ni Tobak? ge gärna mer info såsom, vilken ålder ni började, vem som fick er att börja, Vilket märke ni Röker/snusar.

själv så snusar jag, helst General eller grovsnus.
började när jag var 13 pga att min bästa kompis som var 14, snusade. har varit fast ända sen dess.

nu till en följdfråga som jag funderat på: varför står inte tobakshalten på snusdosorna som det gör på ciggpaketen? på en ciggpaket kan man ju se tobakshalten, tex John Silver är 0,9 mg tobak.

finns det starkare cigg än John silver att köpa i Sverige?


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

började röka när jag var 16, vet inte varför riktigt, något att göra på rasterna kanske. när jag var runt 19 gick jag över till snus helt och hållet. slutade för några månader sedan, så nu är det bara någon enstaka fest-cigg/snus för min del (är 24 nu)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag är 19. Och jag har _aldrig_ snusat. och jag har _aldrig_ ens testat att ta ett endaste litet bloss.

:heart:


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Började för ett par år sedan. Jag är 17 år nu.

Jag röker både vattenpipa och vanlig pipa. Oftast under sociala konfrontationer såsom när någon hälsar på eller på fester eller dylikt. Eller någon gång här hemma ute på verandan.

Medlem

Varken röker eller snusar, har aldrig testat heller, ser ingen mening med att lukta lilla, ha mindre pengar och bli beroende av något som gör en illa.


signatur

<3

Medlem

Snusat sedan jag var 14, då man tog sin första prilla och blev yr...sedan gick det några dagar och man provade igen. ^^
Röker ibland, men försöker undvika det. Men en snus är gött!
Är 33 år så funderar på att lägga av, men blivit en sådan ovana så vi får se hur det går.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

kul att se så många på Nej spalten!
nu gör vi en poll om alkohol oxå, så får vi se hur många som är värda livet! woho!

nog för att det inte är många som svarat ännu..hmm

Medlem
Skrivet av treetrallen:

Började för ett par år sedan. Jag är 17 år nu.

Jag röker både vattenpipa och vanlig pipa. Oftast under sociala konfrontationer såsom när någon hälsar på eller på fester eller dylikt. Eller någon gång här hemma ute på verandan.

Vattenpipa is the shit, röker själv vattenpipa rätt ofta med kompisarna när man festar, är på stranden, grillar, eller bara vill ta det lugnt en skön kväll, ta't lugnt med lite lugn musik och någon god smak i vattenpipan. :heart:

Inaktiv

Jag började röka när jag var 14-15 år....rökte i ett par år, sedan slutade jag med rökningen och började snusa.
Jag snusade i ca 10år. Nu äntligen har jag lyckats bli helt tobaks fri och det är skönt som fan.

Medlem

är 21 och snusar General och Ettan, började när jag var 17 pga att jag fick testa en av en kompis och nu är jag fast.
Men jag klagar inte

Medlem

Började snusa när jag skulle in i lumpen, 19 år gammal - slutade snusa nikotinsnus (två dosor portion om dagen) när onico kom och några månader senare lade jag av helt. Ett år ungefär utan snus nu.

Allt är grått, trist och meningslöst plus att jag har gått upp typ 7-8 kilo pga allt godis och skit man äter istället. Ni som snusar, sluta aldrig!

Jag slutade mest för att det vara så dyrt, 1500-2000 kr i månaden är inga småpengar.

Har aldrig rökt, kommer aldrig att göra - har alltid avskytt med passion.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Aldrig rökt, aldrig snusat och tänker aldrig röra skiten. Finns ingenting positivt med någon av produkterna.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Spara pengarna ni får efter ha slutat snusa/röka och spara dom så äter/dricker ni inte så mycket godis/läsk istället. LYSSNA INTE på CastorFiber!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Började röka när jag var 18 bast, eländet har fortsatt ändå tills min nuvarande ålder 40+

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

LYSSNA INTE på CastorFiber!

Zelaxe, så ung men ändå så vis.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Använder inga tobaksprodukter, fast det ser mysigt ut med pipa...

Medlem

Nej, är snusfri sedan två år tillbaka.

Medlem

jag ska börja snusa idag.

Medlem

Varför använda något som är skadligt och kostar? Har aldrig fattat det. Vill man sluta med skiten sluta, de är bara en själv som bestämmer det ingen annan. Trött på att höra jag slår ihjäl någon om jag inte får en cigg på en hel dag, men för fan liksom inte fan blir man en mördare för att man slutar med skiten.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Klart man snusar, man är ju man.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Haziza:

Vill man sluta med skiten sluta, de är bara en själv som bestämmer det ingen annan.

Om det ändå vore så lätt - du måste förstå hur djupt ett nikotinberoende sitter hos någon som inte kan sluta.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Började snusa någon gång på högstadiet. Vet inte riktigt när man blev "beroende" men det tog bra länge första gången.
Har slutat i omgångar, mest pga infall eller ekonomiska skäl.
Senast var för 3 år sen när jag gick 3e året i gymnasiet, och då enbart av ekonomiska skäl. Ett år senare när jag börjat håva in pengar igen insåg jag att jag helt enkelt mådde bättre och blev bättre som person av snus. Jag blir lugnare, mår bättre och har nåt att dämpa "suget" med. Dvs det suget som alltid finns där, nikotinist eller ej, som i andra fall ofta blir dämpat med godis eller något annat mindre bra. Så jag började igen, och har inte ångrat mig egentligen. Har testat några gånger sen dess om jag verkligen är så bra som jag tror och kan sluta när jag vill, och visst kan jag det. Det enda som verkligen kan få mig att sluta helt igen är nog enbart en tjej dock.

Rökning är mer en fest/social-grej och något jag ofta helt väljer bort pga lukten och att man helt enkelt kan bli dålig. Går i vågor helt enkelt. Kan gå flera månader då jag bara blir äcklad och håller mig helt borta medans det ibland kommer en period då det är riktigt trevligt.

Medlem

NEJ. inget och kommer inte göra det heller.

Jag är lite av den åsikten att om man snusar eller rökar, har man svag självkontroll.

Beroende saker är inget jag finner trevligt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Beroende saker är inget jag finner trevligt.

Skrivet av IceMan:

"Mercedes är inte bara en bil det är en livstil"


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Men jag letar efter en Scopio just nu att ha som vinter bil!
muhaha no beroende in my room.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Aldrig testat snus eller att röka utom vattenpipa. Å jag antar att det knappt räknas

Medlem

Det verkar vara en del rökare och snusare här så jag skulle vilja ställa en fråga.

Fråååågan lyyder (nile city ftw ), varför började ni? Alla som röker, snusar eller som minst provat säger att det smakar skit i början och att man mår väldigt dåligt och ibland spyr, så varför fortsätta?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Hur många bultar finns det i ölandsbron?

Jag feströker/snusar ibland. Det är en liten social grej helt enkelt.

Medlem

började runt 7an lite smått trappades upp under lumpen då låg man på 2stora paket om dagen inkl snus sen trappade jag succesivt ner under flera år så att för ca 1.5 år sen slutade tvärt och är idag glad icke rökare tyvärr slutade jag me cigarrer men var stor risk o falla tilbaka ifall jag fortsatte med det.

Blir fortfarande röksugen speciellt vid fester och när man är stressad.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Rissan:

Det verkar vara en del rökare och snusare här så jag skulle vilja ställa en fråga.

Fråååågan lyyder (nile city ftw ), varför började ni? Alla som röker, snusar eller som minst provat säger att det smakar skit i början och att man mår väldigt dåligt och ibland spyr, så varför fortsätta?

Helt ärligt det var det en social och gäng grej vissa kunde hålla emot inte jag .

Det sjuka var att jag började me marlboro röda men fick problem med magen av dom så gick över till marlboro light istället ruggigt puckat men men.

Säger så här kan man låta bli o prova så ge fan o börja det är ett riktigt skit.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skriv svar