Burka burka på en Turka

Medlem
Burka burka på en Turka

Först vill jag säga! ]JAG ÄR INTE RASIST, NAZIST, ELLER PÅ ANNAT SÄTT FRÄMLINGSFIENTLIG

Hur som helst jag måste lätta mina åsikter mot det så kallade klädes plagget burka även kallad burqha. Burka är ett klädes plagg som täcker hela kroppen och ansiktet och ögona.

Burka bärs av kvinnor dels för att talibanerna stiftade en lag som krävde att dom skulle bära plagget så fort dom var utomhus. dock finns inte lagen längre ändå bär kvinnorna detta plagg.

jag tycker så här om detta omtalade plagg. visst du får bära vad du vill på dig i sverige. men sverige är ett mycket öppet land där gamla seder ofta lever kvar i vårta land. däribland rättframhet ärlighet och öppenhet. när jag ser en burka och saker som täcker folks ansikten tänker jag direkt. fy fan vad fult att inte våga visa sitt ansikte det måste vara en skum fan.
så jag avskyr burka, trasa runt skallen osv. jag skulle aldrig anställa en person i burka eller bjuda in perssonen till möten osv.
jag tror även inners inne att burka är fortfarande kvinnoförtryckande men jag tror även att det finns kvinnor som bär den frivilligt.

hur som helst jag anser att burka har inget att göra i sverige! det är ett hån mot vårat öppna land!

Kommentera mina åsikter och ge mig era åsikter!

#blogg


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Inaktiv
Burka burka på en taliban

Låt folk gå klädda i vad fan dom vill. Knappast nåt problem, eller du kanske gråter dig till sömns varje natt pga deras klädsel?

Medlem

Burka kan ju dock vara en ren säkerhetsfråga... Det är inte tillåtet att maskera hela ansiktet i demostrationer. Blir väldigt svårt att identifiera personer som flyr undan rättvisan m.m. Men ett förbud känns också ganska extremt. Känslig fråga det där. För många iaf.

Medlem

2 splittrade åsikter. nej jag sover så gott så. jag anser bara det jag skrev. jag gillar debatter så kom med varför folk ska gå i burka i stället


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

1
Skriv svar