GTA IV till pc använder SecuROM

Men för jäsiken era nötter.
Börja ladda ner bara för att dom har det o det skyddet.
Skärp er för faen om ni ändå tänkte köpa det kan ni väll stå ert kast.
Hade inget problem med FC 2 så varför klaga


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Den här versionen är light jämfört med FC 2s version...Sj klart köp..

Medlem

Här är en väldigt bra artikel om man inte vet om man ska våga köpa GTAIV till PC pga SecuROM. Dödade iallafall alla tvivel jag hade. Definitivt köp.

http://uk.pc.ign.com/articles/934/934268p1.html

EDIT: Haha, oj. Kanske borde titta källan till nyheten först.

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Prehn:

Vad är det som gör det så jävla osmidigt nu då? Du ska väl för fan spela spelet och inte kopieringsskyddet?

Du ska allt vara glad om du inte märkt något av problemen

Men det som kan hända är att SecuROM stänger av de optiska enheter (cd/dvd) som inte spelet sitter i om du har flera, vägrar starta spelet om du har någon virtuell enhet (daemontools, windows egna, nero eller andra), vägrar starta spelet om du har någon scsi enhet, vägrar starta om den känner av att man har process explorer installerat och den kan även lyckas sabba så optiska enheter slutar fungera. Jag har säkert missat ett gäng saker men det får räcka.

Så med andra ord, det kan allt vara svårt att få spela spelet och inte kopieringsskyddet för många.

Att bara behöva aktivera spelet en gång är i och för sig ett framsteg även om det är en sanning med modifikation, precis som med windows så skriker den till ifall man byter ut hårdvara och man måste aktivera igen.

Jag har daemon tools. Och en mängd annat i bakgrunden. Har ALDRIG varit något problem.
Daemon tools kan vara igång utan problem. Kan ha varit annorlunda förr men inte nu längre åtminstone. Funkar att ha igång såna program med Bioshock och Fallout 3. Jag har själv köpt spelen så jag vet. Den optiska enheten "stängs" heller aldrig av eller liknande. Jag har aldrig, någonsin. Haft några som helst problem med att securom har stört ut min enhet eller inte kunnat köras för att deamon tools är på.

Verkar som folk bara försöker hitta en anledning till att tanka det. För det funkar prima med securom.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Verkar som folk bara försöker hitta en anledning till att tanka det. För det funkar prima med securom.

Har man själv aldrig haft problem med SecuROM, har man ingen anledning alls att bojkotta. Köp spelet, får du problem så cracka skiten.

MEN KÖP FÖR <INSERT VALFRI GUD>s SKULL! Spelet verkar underbart.

EDIT: Icke riktat till dig Fargo, ville bara visa att jag höll med.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag har daemon tools. Och en mängd annat i bakgrunden. Har ALDRIG varit något problem.
Daemon tools kan vara igång utan problem. Kan ha varit annorlunda förr men inte nu längre åtminstone. Funkar att ha igång såna program med Bioshock och Fallout 3. Jag har själv köpt spelen så jag vet. Den optiska enheten "stängs" heller aldrig av eller liknande. Jag har aldrig, någonsin. Haft några som helst problem med att securom har stört ut min enhet eller inte kunnat köras för att deamon tools är på.

Bra för dig att du inte har några problem, jag har haft tillräckligt. Det finns trots allt en anledning till all uppmärksamhet som SecuROM får, bara för att du inte haft några problem med det betyder det inte att det inte förekommer.

Skrivet av Fargo:

Verkar som folk bara försöker hitta en anledning till att tanka det. För det funkar prima med securom.

Jag tankar dem inte, jag är utan.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Redkid:

Har man själv aldrig haft problem med SecuROM, har man ingen anledning alls att bojkotta.

Det håller jag inte med om men var och har rätt till en egen åsikt.

Skrivet av Redkid:

Köp spelet, får du problem så cracka skiten.

Det fungerar i och för sig att göra så men det är väldigt ruttet att behöva ta hem en crack till ett spel man köpt bara för att det inte fungerar. Dessutom brukar det fungera dåligt ihop med online-tjänster (multiplayer, patchar, communities mm mm) om det har mixtrats med exe'n med permanent avstängning som möjligt straff. En möjlig lösning men en väldigt dålig och olaglig sådan.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Hahahahahaha löjligt... Ser det ut så här på EUs forum åh?

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

Hahahahahaha löjligt... Ser det ut så här på EUs forum åh?

EU's?

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Richiraptor:

Hahahahahaha löjligt... Ser det ut så här på EUs forum åh?

EU's?

Politik, ser mer o mer ut som en politik debatt ut här inne på fz.

Medlem

DRM/SecuROM är så värdelöst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja ni pojkar och flickor nu är det inte länge kvar

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Ja ni pojkar och flickor nu är det inte länge kvar

Can't wait!

Medlem

såg just att webhallen skickat gta idag..så det kommer imon + lite ny hårdvara till burken...fan va gott xD

Inaktiv

kul att spelet säljer fortfarande...jag som nyss klarat ut spelet på ps3.

hmm... orka jag göra samma sak igen fast till pc?? nää...


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem

Tragiskt att läsa på Gamespot och gtaforums om PC-portningen. Detta verkar vara sämsta portningen som någonsin gjorts, to.m med quad core, 4GB och GTX260's är spelet så gott som ospelbart(!) om man nu inte spelar på lägsta. Med ATI-kort så har spelet ännu mer problem. AA stöds inte heller (kan man ju iofs fatta att de inte vågar stödja med tanke på prestandan..).

Man kankse borde fattat när Bully (PC) var i så pass pissigt skick som det var. Verkar som Rockstar helt enkelt blivit helt oseriösa vad gäller PC.

Kommer skicka tillbaka mitt ex direkt när jag får det imorrn från webhallen, tänker defentivit aldrig supporta Rockstar igen!


signatur
Skriv svar