Medlem
mom ingår

Varuvärde: 925,00 kr
Frakt: Läs mer
Totalt: 925,00 kr
Moms ingår med: 185,00 kr

, och vad betyder detta igentligen ? detta här är på dustin...

Så vad menar dem att "totalt" är 1100 igentligen ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Totalt är 925 står det ju


signatur

Meep!

Medlem

hum ok, jo bra tänkte också de, men de känns för billigt om man säger så haha


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Billigt beror väl på vad det är du köpt, hehe. Står det att momsen ingår, så ingår den i den totala summan, den står bara där för att du måste få veta exakt.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

ja precis, men men läst lite nu och ser att dustin är billiga av sig, (det gäller ett antec nine hunderd) som på annat stället kostar 1100 därför jag var lite nojig haha


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

moms = pengar som går till staten.

t.ex. kan företag slippa betala moms på varor om dessa kan bevisas användas inom tjänten/yrket.

(jag köpte t.ex. min MacBook Pro på min firma och betalade därmed ca 22.000 istället för 28.000 (eller rättare sagt, kommer få tillbaka dessa 6000 från staten)) (och för att få lite relevans till tråden så betalades även min Razer Copperhead genom företaget)

i ditt fall "kostar varan egentligen inte 925 kr" utan en del av den summan (25% allt som oftast, undantag på t.ex. böcker) är moms/pengar staten vill ha av en riktigt gammal anledning (minns inte exakt, men var väl kring slutet av andra världskriget som moms införskaffades...)

(tror jag har täckt alla möjliga och omöjliga vinklar och fakta om moms hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

hehe tack tack jo jag vet vad moms är, och den är alldeles för hög i sverige med hehe påtal om att vi redan betalar 30% skatt


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

i vilket universum betalar man bara 30% skatt, och när kan jag flytta dit?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

mm, framför allt vore det trevligt att bo i ett land där man bara betalar skatt en gång. inte skatt på redan beskattade pengar som redan är beskattade som sedan beskattas igen för att sedan....


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

mm, framför allt vore det trevligt att bo i ett land där man bara betalar skatt en gång. inte skatt på redan beskattade pengar som redan är beskattade som sedan beskattas igen för att sedan....

Hör att det finns en äkta moderat inom dig...;)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

japp . fast å andra sidan klagade jag ju (inte denna gång) på skatten som sådan, bara på det ohederliga sättet man försöker dölja den genom att dela upp den i flera steg...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

japp . fast å andra sidan klagade jag ju (inte denna gång) på skatten som sådan, bara på det ohederliga sättet man försöker dölja den genom att dela upp den i flera steg...

dock så får du ett land som värnar om folk betydligt mer än tex usa där då får sparken för skit saker eller att du inte är värd ett skit tills du visar upp cash för att nämna något i all röra....:D just my two cents

men visst, det kanske är lite väl beskattning i sverige och dålig skötsel av stats finanserna ..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

oavsett så skulle man utan vidare kunna slå ihop arbetsgivaravgiften och inkomstskatten istället för att försöka lura folk att tro att vi inte betalar så mycket skatt som vi faktiskt gör

(summan av de båda kan ju kvarstå tills vidare)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

* Werzion slänger på sig sin röda "MUF - Enjoy Capitalism" t-shirt

8)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

He he jo, elen är rätt rolig att betala, elpris, skatt och så moms på det hela.

Finns det något annat i det här landet där vi betalar moms på skatt i en och samma faktura?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

moms på bensinskatt är en rolig grej vi har


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jippie! Då har vi två "dubbelbeskattningar"!

En svensk skattesmitare är en som inte röker, inte dricker alkohol och cyklar till jobbet.

Kanske skall lägga till vindkraftverk el dyl.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

1
Skriv svar