Gears of War 2 uppdaterat

Robot
Medlem
Gears of War 2 uppdaterat

Det var fanimig på tiden... den match-making som fanns med från början var fullständigt värdelös...

Medlem

Väldigt bra


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bra, det behövdes.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

men de borde ändra så man kan springa i FPS eller något, för ja avskyr när gubben ska skaka när man springer, tappar ju bort mig när man spelar mkt fps spel.

Medlem
Skrivet av sasserdude:

men de borde ändra så man kan springa i FPS eller något, för ja avskyr när gubben ska skaka när man springer, tappar ju bort mig när man spelar mkt fps spel.

Du kanske letar efter något annat än GOW-serien.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hoppas det förkortar all väntan!

Medlem

Det har gjort en stor skillnad. Går mycket snabbare att hitta matcher. Men det stora problemet nu är lagg. Helt sjukt ibland! Vissa matcher går inte att lira och andra får man springa runt med motorsågen bara för att ha en chans.... Fruktansvärt irriterande!


signatur

I fart in your general direction

Medlem
Skrivet av sasserdude:

men de borde ändra så man kan springa i FPS eller något, för ja avskyr när gubben ska skaka när man springer, tappar ju bort mig när man spelar mkt fps spel.

Haha, vad fan dillar du om?

Som många har sagt så behövdes denna uppdatering verkligen. Matchmaking funktionen var nog den sämsta jag har varit med om, någonsin. Ibland fick man ju fan sitta i 10 minuter och vänta på att spelet skulle hitta en "lämplig" match. Men det var långt ifrån det enda jag störda mig på med Matchmaking.

När man väl hamnar i lobbyn så leavar två spelare på ens lag och när man kör igång är det 5 mot 3. En rond senare och man är ensam på sitt lag. Då får man välja mellan att antingen starta om hela spelet från dashboard eller att få smaka på shotgun bukaki.

Matchmaking skulle funka jättebra i ett spel som typ DotA. Men de flesta FPS spel har verkligen inget behov av en matchmaking funktion.

Nej, fyfan vad jag hatar Matchmaking. Det funkar ju aldrig som det ska. Serverlistor har funkat i flera år och funkar fortfarande. Matchmaking är bara skräp. Man får alltid spendera mer tid med att vänta på att spelet ska hitta en match än vad man får spela själva spelet. Kommer man in på en laggig server eller om det är ojämna lag så får man inte leava. Leavar folk så finns det heller ingen möjlighet för andra spelare att fylla de tomma platser som finns i matchen. GeoW 2 har heller ingen teambalancing funktion, så blir det ojämna lag så förblir det så under restan av matchen.

Matchmaking är ju som ett jävla lotterihjul som snurrar i 10 minuter.

I framtiden kommer jag banne mig undvika konsolspel med fokus på multiplayer som använder en matchmaking funktion. Multiplayer får min PC ta hand om.

Medlem
Skrivet av sasserdude:

men de borde ändra så man kan springa i FPS eller något, för ja avskyr när gubben ska skaka när man springer, tappar ju bort mig när man spelar mkt fps spel.

lol!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Väl behövligt..

Inaktiv
Medlem

finns det nå map rotation nu då? som i första eller måsta man söka ny match efter varje jävla körd karta fortfarande? å man kan väll fortfarande inte söka på det spel läge man vill lira utan måste väll fortfarande söka på "kategori" å hoppas att alla röstar på det man vill? mitt gow har legat å dammat pga dessa saker sedan jag klarade single player delen.. helt värdelöst mp system...

Inaktiv
Skrivet av swordy:

finns det nå map rotation nu då? som i första eller måsta man söka ny match efter varje jävla körd karta fortfarande? å man kan väll fortfarande inte söka på det spel läge man vill lira utan måste väll fortfarande söka på "kategori" å hoppas att alla röstar på det man vill? mitt gow har legat å dammat pga dessa saker sedan jag klarade single player delen.. helt värdelöst mp system...

Håller med, suger och söka efter ett game köra det sen behöva söka efter ett nytt. Dom borde fixa så det blir som i CoD spelen att när man är inne på en server så kör man på den tills man lämnar typ.

Medlem

Har stora problem med lag i GoW2. 90% av matcherna e helt ospelbara...man bara laggar omkring eller kan inte röra sig, dom måste ju för fan kolla hur bra ping man har till servern innan dom fixar upp en o inte bara på skill.

Roq
Medlem
Skrivet av sasserdude:

men de borde ändra så man kan springa i FPS eller något, för ja avskyr när gubben ska skaka när man springer, tappar ju bort mig när man spelar mkt fps spel.

Jag känner att även jag måste kommentera det här inlägget.

GoW-serien är inte first-person shooters. De tillhör kategorin third-person shooters.:)

1
Skriv svar