Sevärdigheter i London?

Inaktiv
Sevärdigheter i London?

Hopp nu när det är "Sevärdigheter" maraton i fz är det väl dags att jag kollar vad som finns.

Nu är det så att jag tydligen har vunnit en resa till London och jag och en polare ska dit några dar i september.
Vi ska kolla på greenscreen filmning på Warner Studios (allt jag vet) men sen har vi ett par dagar att bränna, då undrar jag om någon vet nån speciell butik eller annat som man inte hittar i Sverige.
Hotellet ligger ganska centralt så kom med alla tips ni vet!

Medlem

Vad har du för intressen? Det är lättare att ge råd då. Är du ute efter teater, klubbar, museum, butiker som har allt inom anime o s v.

Inaktiv

Det är många som åker till England för att titta på fotboll. Vad många inte vet är att fotboll kommer ursprungligen därifrån.

Inaktiv

Nu var det några år sedan jag var där men om jag inte minns fel så tror jag det var vid Piccadily Circus som det fanns ett helt hus fullt med arkadspel (bl.a. en ferrari som man satt sig i för att lira bilspel).
Där fanns också något som hette Pepsi Imax. Det var Imaxfilm inspelad i 3D. Du kollar med 3D brillor på en jätteskärm filmad med ûberkvalité. Otroligt bra känsla och det häftigaste i filmväg jag har sett. Även om filmen var lite trist. Finns det kvar, testa!

Inaktiv

Big Ben och Madison Square Guarden

Medlem

på knightsbridge ligger Harrods som är en jävligt flott affär där man knappt har råd att fika. Rätt kul att kika in i alla fall. om jag inte minns fel så är det gratis inträde till den permanenta utsällningen på Tate Modern och även om ni inte gillar konst så kan man lika gärna slinka in eftersom det en jävligt ball lokal museet ligger i.

Jag ahr aldrig gått på fotboll i london, men jag skulle tro att det är svårt att få tag i biljetter när det är derby etc.

alla svennar som åker till london måste besöka camden locks. där kan man förutom svampar, ganja och skit, köpa kläder, musik och annat som man inte behöver. åsså kan man käka massa skum mat och man vill helst inte veta vad det är man äter.

jag vet inte hur gamla ni är men drum n bass och rave scenen är jävligt stor i london så klubbar är definitivt kul.

som en äkta gamer måste ni även dra till Trocadero och om jag inte är helt lost i huvudet så ligger det på coventry street när piccadilly. det är bland annat en stor jävla arkadhall. Och spela fan inte penny falls med mer än ett pund för då kommer du stå där flera timmar.... men det gör inget hihihi. och sen kommer ni vinna tickets som ni kan byta ut mot studsbollar och äcklig lakrits:D:D:D:D:D

nån annan får fylla på

Medlem
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

Big Ben och Madison Square Guarden

men du gör ju bort dig :O. big ben finns ju på island

Inaktiv
Skrivet av DreadX:
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

Big Ben och Madison Square Guarden

men du gör ju bort dig :O. big ben finns ju på island

Nej, sluta skoja nu. Jag såg ju Big Ben i Peter Pan-filmen, och den utspelar sig i England.

Medlem
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:
Skrivet av DreadX:
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

Big Ben och Madison Square Guarden

men du gör ju bort dig :O. big ben finns ju på island

Nej, sluta skoja nu. Jag såg ju Big Ben i Peter Pan-filmen, och den utspelar sig i England.

aha men då är det madison square garden som ligger i new york :heart:

Inaktiv
Skrivet av DreadX:

om jag inte minns fel så är det gratis inträde till den permanenta utsällningen på Tate Modern och även om ni inte gillar konst så kan man lika gärna slinka in eftersom det en jävligt ball lokal museet ligger i.

Det är en turbinhall. Jag var där för två veckor sedan. Förutom de fasta utställningarna så hade de en rätt galen utställning med bara Salvador Dali.

Skrivet av DreadX:

Jag ahr aldrig gått på fotboll i london, men jag skulle tro att det är svårt att få tag i biljetter när det är derby etc.

Premier league är slut för säsongen, så jag skulle tro att spelarna har semester eller nåt nu.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av wiseguy:
Skrivet av DreadX:

om jag inte minns fel så är det gratis inträde till den permanenta utsällningen på Tate Modern och även om ni inte gillar konst så kan man lika gärna slinka in eftersom det en jävligt ball lokal museet ligger i.

Det är en turbinhall. Jag var där för två veckor sedan. Förutom de fasta utställningarna så hade de en rätt galen utställning med bara Salvador Dali.

cool. jag har själv bara sett dali-uställningen i county hall gallerian.

såg du föresten om st paul's var färdig renoverad när du var där?

Inaktiv
Skrivet av DreadX:

såg du föresten om st paul's var färdig renoverad när du var där?

Jag lade i alla fall inte märke till att de höll på att renovera den, fast då såg jag den mest på håll också.

Om man gillar mat-marknader så kan man bege sig till Borough Market som ligger på södra sidan av Themsen. Kan annars rekommendera London Eye om man nu vill känna sig som en riktig turist.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av ANtesson:

Nu var det några år sedan jag var där men om jag inte minns fel så tror jag det var vid Piccadily Circus som det fanns ett helt hus fullt med arkadspel (bl.a. en ferrari som man satt sig i för att lira bilspel).

Låter som du beskriver "Sega huset".
Har för mig att det var 8-9 våningar med arkadspel. Varje våning hade ett tema och det var neonskyltar som det stod Sega på överralt.
Brände typ halva semesterkassan när jag var där.

Annars kan jag varmt rekommendera ett par kalla öl i valfri park och kolla på galna britter i kostym som spelar fotboll (med glidtacklingar och allt) på lunchrasten. Behöver kanske inte påpeka att dom också dricker öl
Är bara vädret bra kan man sitta en hel dag och bara ha de gött och kolla på folk. Jävligt avslappnande efter nån dags stressande i jakt på att se hela London.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

British war museum. När jag var där för tre år sedan, var jag som en liten unge på en Julaftonsmorgon. Det finns mängder med intressant statistik, modeller, Holocaust-kabinett, första atombombsprototypten, autentiska V-2 raketer, etc.

Medlem

Det ligger ett slagskepp där vid tower bridge, grymt sevärt! ett måste om man är där

(var där 1994, när man går i klass 4, hur gammal är man då? 12år? iallafall, jag gillade london så pass myket att jag skulle skona det när jag hadde startat mitt världskrig för att bli härskare över jorden, )


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

köp inget på harrods bara. vissa må få ut något av att gå in där, men deras egna produkter motsvarar ica:s egna varor/euroshopper/h&m fast med 5-10 gånger högre priser. och märkesgrejerna är ju samma skit vi har här, men dyrare


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

oh, tack för alla svar!
Och som någoh skrev över så kan även saker man inte har som intresse vara kul så forttsätt tipsa om allt ni kommer på!

Inaktiv

Kolla om United spelar i London under dagarna, annars kan du ju ta en tur förbi Manchester om de har match då. Om de inte har det så är det ju knappt värt att åka dit.


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

priZma, se till att bara ta er tid att dra runt på gator och pubar och njuta utav London som den extremt härliga staden den är.

Medlem

Madame Tussaud är väl väldigt turistigt men faktiskt ganska intressant. Portabello market ska tyligen vara rätt så roligt, tyvärr va det ingen marknad när jag var där.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

vill man bara glida runt är notting hill ganska mysigt ja. det var tyvärr ingen marknad på portabello när jag var där heller.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Men jag hittade en frän affär där man kunde köpa "plåt plancher", vet inte vad dom kallas, men iaf så var hela affären full av dom, riktigt snygga en del, fast jag kom ut därifrån med en spegel med Beatles på glaset

Den affären kan jag rekommendera, tyvärr kommer jag inte ihåg vart den låg, men har för mig att den låg i nån av ändarna på samma gata som marknaden är.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

undrar om inte jag var på samma ställe, de hade en hel del grejer hängandes på en mur utanför. såna där speglar med ölreklam som man ser på pubar, och roliga registreringsskylt-liknande saker


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Mycket möjligt att det va, låter som det stället


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Bra timing på tråden, jag ska till London på tisdag med min flickvän Tate Modern är ett måste, i övrigt har jag/vi inga planer än mer än att knata runt än så länge. Fast jag är rätt sugen på Monty Python-musikalen Spamalot, http://www.montypythonsspamalot.com/ - gäller bara att hitta biljetter som inte ruinerar en.

Medlem

Får mig att tänka på sen sak, om Mamma Mia musikalen fortfaranade går så kan jag även rekommendera att se den, jäkligt bra musikal


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Om man gillar glass kan jag rekommendera Häagen-Dazs-restaurangen vid Leicester Square. Eller hålet i väggen inte så långt därifrån där de säljer Ben & Jerry's. Mums. :>


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Men jag hittade en frän affär där man kunde köpa "plåt plancher", vet inte vad dom kallas, men iaf så var hela affären full av dom, riktigt snygga en del, fast jag kom ut därifrån med en spegel med Beatles på glaset

Den affären kan jag rekommendera, tyvärr kommer jag inte ihåg vart den låg, men har för mig att den låg i nån av ändarna på samma gata som marknaden är.

Låter intressant, har sett att man kan köpa Tin Signs (som jag antar att du menar) lite här och där på internet, blir förhoppningsvis en sväng förbi där också.

Medlem

Shakespear's The Globe är helt klart värt ett besök. Ta en dag då det inte regnar och köp ståplatser (kostade £5 när jag var där). Otroligt prisvärt och väldigt stämningsfullt.

Camden är trevligt om man är en flummig typ.

Notting Hill är jättefint och man kan kolla när marknaden är igång.

Det är alltid fint i Hyde Park. Gå in under eken i SV hörnet och karva in era namn som alla andra. Speakers Corner är ett måste. Maken till underhållning. Nästan lika tossiga människor med nästan lika tossiga idéer och tankar som här på FZ.

Bond Street om du vill att din flickvän ska ruinera dig/sig. Egentligen alla gator i direkt anslutning till Picadilly. Virgin Megastore är väldigt stor men är egentligen bara en enorm Megastore.

En musikal är alltid värd att se, men biljetterna är inte särskilt billiga. Ett tips är då att på dagen gå till Leicester Square och kolla i båsen som finns där. Där säljer de ut biljetter till föreställningarna och då kan man ofta hitta väldigt billiga priser på hyggliga platser.

Precis bredvid Leicster (stå och titta på Odeon biografen, som f ö har en absurt stor skärm, men inte värd de sjuka priserna de tar, och vänd dig till vänster, passera första gatan som går till höger) och typ ett par meter till och så ligger Tarantino baren till höger ner i en källare.) Det är inte speciellt upphetsande, men man vet ju aldrig vad som uppskattas.

En vaktavlösning är ju alltid kul att se, eller något. Om någon försöker ta sig in på avspärrat område blir det action. Konstigt nog är det väldigt ofta de försöker göra det. Det är nästan som om det var iscensatt.

En comedy club är alltid ett lyckat besök. Brukar hålla hyggliga priser och inte allt för dyra menyer.

Man kan fortsätta i en evighet. Det räcker inte ens med att bo i London under många månaders tid för att hinna med allt. Man måste avgränsa sig under sin semester helt enkelt och bestämma vad man tycker är det viktigaste att se.

Medlem

Hard Rock Café, orginalet, glömde jag nämna, ett måste om man besöker London, IMO.

12
Skriv svar