Fem minuter från ArmA 2

Medlem

Hoppas givetvis att OFP2 blir bra oxå, men jag är rädd att det kommer att "konsolifiseras" den som lever får se.

Medlem

Jag hoppas bara att de behåller det underbara sandbox läget, har nog spenderat mer tid där att skapa olika uppdrag än spelat sp/mp

Medlem

För mycket satsande på "realism" i såna här spel. Man tappar själva spelkänslan.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av Harval:

För mycket satsande på "realism" i såna här spel. Man tappar själva spelkänslan.

"Realismen" är spelkänslan.
Samarbete och taktik är vägen till seger, inte ett hyperaktivt avtryckarfinger.

Medlem

Anledningen till att de väljer att inte ha ragdoll är multiplayersynkronisering. Antingen måste servern behandla alla ragdollanimationer och skicka massor av positionsdata till klientern,a vilket betyder slöseri på bandbredd i spel som redan skickar ganska mycket, eller så får varje klient köra sin ragdoll själva, vilket vetyder att det inte kommer se likadant ut på en enda maskin.

De skulle kunna köra med "halvragdoll", det vill säga statiska animationer som går över i ragdoll på slutet, men de anser att det helt enkelt inte är värt besväret att få det att fungera bra när det finns viktigare saker att fokusera på.

Medlem

ragdoll är ungefär lika viktigt som musik typ i bilen. att häkta upp sig på det visar bara på att man missat en hel del.

Medlem
Skrivet av TruB:

ragdoll är ungefär lika viktigt som musik typ i bilen. att häkta upp sig på det visar bara på att man missat en hel del.

Håller med dig fullständigt. Det fyller ingen stor funktion i alla fall, så knappast hela världen om det finns med eller inte. Personligen kan jag lista många mycket viktigare saker än ragdoll att fixa till ArmA2.

Medlem

Dem ska ha djur i Arma 2, fan rätt coolt om dem kan göra så att man kan ha hundar i sin squad som man kan använda till att sniffa upp fiender med och attackera dem med hundarna
"release the dogs!"

Medlem

Ser fint ut, får verkligen hoppas att de lyckas hålla kvar spelkänslan från sina tidigare titlar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hoppas på att Codemasters lyckas göra en riktig uppföljare till Operation Flashpoint för Arma var inte mycket att hänga i granen.

Medlem

ArmA var en sjukt bra idé! Hoppas bara att dom fixar till kontrollerna för dom va verkligen kass!

Inaktiv

Operation Flashpint 2 och Arma 2 kommer att vara dem bästa realism krigen genom tiderna..

Inaktiv

Jag hoppas verkligen att de gör så att man kan avbryta animationer. Jag älskade verkligen OFP när det begav sig men ARMA var i det närmaste ospelbart i denna tidsålder. Precis samma fruktansvärda animationer som gör att man blir våldtagen av tanks för att man inte kan flytta sig som man ska. Det är också smärtsamt att bli skjuten i början av någon längre animation eftersom det inte räcker med att man blir skjuten för att man inte kan avbryta utan även måste sitta och vänta på att gubbfan skall hänga upp eldröret på ryggen innan han avlider.

Medlem
Skrivet av Kattspya:

Jag hoppas verkligen att de gör så att man kan avbryta animationer. Jag älskade verkligen OFP när det begav sig men ARMA var i det närmaste ospelbart i denna tidsålder. Precis samma fruktansvärda animationer som gör att man blir våldtagen av tanks för att man inte kan flytta sig som man ska. Det är också smärtsamt att bli skjuten i början av någon längre animation eftersom det inte räcker med att man blir skjuten för att man inte kan avbryta utan även måste sitta och vänta på att gubbfan skall hänga upp eldröret på ryggen innan han avlider.

Ja man skall kunna avbryta långa animationer som till exempel när du laddar om ett vapen. Man kan även gå eller jogga samtidigt som man laddar om vapnet samt gå med kikare tror jag finns med i en video från GC också.
Men du kommer självklart inte kunna avbryta animationer mitt i som t.ex när du slänger dig ner på backen.

Medlem

blir att köpa en ny datorn om man ska spela detta

Inaktiv

Som gammal trogen Operation Flashpoint-spelare och moddare måste jag tyvärr säga att jag är väldigt besviken på hur lite som har hänt på snart 10 år med utvecklingen. Man kör fortfarande med samma gamla scriptade 2D-rök t ex för att bara nämna något. Detta är inte det spel jag och säkert många med mig har sett fram emot så länge. Jag tror tyvärr inte Bohemia har kompetensen att ta Operation Flashpoint till nästa nivå. Hade det släppts 2002 kanske..

Medlem

Tror inte detta har en ärlig chans mot OFP2 . OFP2 kommer att krossa allt och röra om ordentligt i grytan. Det är utan tvekan det spel som jag och förmodligen många andra spelare har sett fram imot mest av 2009 års spel.

Medlem

Jag hoppas att OFP2 blir bra. Jag kommer köpa ArmA2 och jag kommer lira det, och jag kommer älska det. Men det är troligen Bohemia Interactives sista kommersiella krigssimulator, och då behövs något eller några spel som kan föra facklan vidare.

Medlem
Skrivet av Nipster:

Som gammal trogen Operation Flashpoint-spelare och moddare måste jag tyvärr säga att jag är väldigt besviken på hur lite som har hänt på snart 10 år med utvecklingen. Man kör fortfarande med samma gamla scriptade 2D-rök t ex för att bara nämna något. Detta är inte det spel jag och säkert många med mig har sett fram emot så länge. Jag tror tyvärr inte Bohemia har kompetensen att ta Operation Flashpoint till nästa nivå. Hade det släppts 2002 kanske..

Måste hålla med om att man blir besviken på hur långt de tagit det. Bara faktumet att motorn i grund och botten fortfarande är samma som i OFP, även om garfikmotorn är bra mycket vassare, är ganska tragiskt.
Det skulle förmodligen vara lättare för dem att koda en helt ny än att försöka skriva om den existerande så att den kan fylla folks föväntingnar på ett modernt spel. ArmA2 kommer säkert bli kanon, men det finns fortfarande utrymme för att det skulle kunna bli så mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Nipster:

Som gammal trogen Operation Flashpoint-spelare och moddare måste jag tyvärr säga att jag är väldigt besviken på hur lite som har hänt på snart 10 år med utvecklingen. Man kör fortfarande med samma gamla scriptade 2D-rök t ex för att bara nämna något.

håller med dig, jag menar, jag moddar inte spel utan sitter och animerar i 3d och när det kommer till rök och sånt så sitter jag och fortfarande och håller på med 2dsprites istället för dom 3d verktygen som tagits fram för att skapa rök på "riktigt". är väl bara dum som inte fattat att jag måste förnya mig, eller så har jag bara mer kontrol med 2dsprites som ser lika bra ut som dom andra.

var det nåt annat?

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Det skulle förmodligen vara lättare för dem att koda en helt ny än att försöka skriva om den existerande så att den kan fylla folks föväntingnar på ett modernt spel.

Pengar. Att skriva om ett spel från scratch är ett jävla slöseri på tid och pengar.

Medlem

Försöker lirka fingret runt vem som gör vad..
Antar att Bohemia och Codemasters inte har med varandra att göra längre. Så Bohemia får sälja OPFP1 medans Codemasters har rättigheterna till namnet? Så Bohemia döpte om sitt nya spel till Armed Assault? Alltså är det helt andra utvecklare som skapar OPFP2?

Kan dom inte samsas och göra ett UBER spel istället??

Medlem
Skrivet av Mack:

Försöker lirka fingret runt vem som gör vad..
Antar att Bohemia och Codemasters inte har med varandra att göra längre. Så Bohemia får sälja OPFP1 medans Codemasters har rättigheterna till namnet? Så Bohemia döpte om sitt nya spel till Armed Assault? Alltså är det helt andra utvecklare som skapar OPFP2?

Kan dom inte samsas och göra ett UBER spel istället??

Codemasters äger namnet, och samarbetar inte längre med Bohemia, så Bohemia gjorde uppföljaren men döpte denna till ARMA, Codemasters utvecklar deras egen "uppföljare" vid namn OFP2

Medlem

Antar det betyder att vad som helst kan hända med OPFP2. Nog för att Bohemia borde veta hur dom ska göra för att spelet ska bli bra. Men med andra utvecklare kanske spelet blir.. ehm.. sämre

Medlem

Jopp. Det är lite det som är grejen. ArmA2 är en vidareutveckling och putsning av samma koncept. Tyvärr ganska föråldrat på sina ställen, men i alla fall bebrövat, välkänt och fortfarande populärt.

OFP2 är sprillans nytt och ingen har en aning om vad det egentligen är för spel Codemasters pillar på eftersom vi hittils inte fått se någon mer genomgående information av det.

Medlem

Tyckte det såg grymt bra ut. Det jag gillar mest är atmosfären som verkar bli grym. Jämför detta med korridorspringandet i COD... Här snackar vi realism. Det var flera sekvenser i filmen som nästan kändes fotorealistiska. Härligt!!!

Medlem

Hittade en filmsnutt på youtube där lead designern pratar lite om spelet, äldre än filmen nyheten handlar om, men intressant ändå.

ArmA II - Official Trailer

Medlem

Kommer bli dötrist och långsamt.

Medlem

Kan folk som klagar på för mycket realism, långsamt etc. hålla sig till sina respektive dampspelstrådar istället? Låt soldatsimmen få vara soldatsim, det finns inte precis tusentals av dem vilket däremot är fallet med railshooters...

Ungarna gör ju inte ens lumpen nuförtiden, inte undra på att dom inte vet att uppskatta simulerad strid i skalor på upp till regementes nivå.

/me drömmer sig tillbaka till en tid då PC-spelsvärlden var fylld av komplexa strategispel, flygsimulatorer och annat för "vuxna" spelare.

Medlem

Wow, detta såg fan nästan fotorealistiskt ut från first person view på marken! Jag har inte köpt ett spel på många år, men detta skall jag hålla koll på.

Jag är redan en inbiten realismspelare på Americas Army, och står inte ut med run n´gun spel som UT, Counter Strike m.m.

Skriv svar