Fem minuter från ArmA 2
Anledningen till att de väljer att inte ha ragdoll är multiplayersynkronisering. Antingen måste servern behandla alla ragdollanimationer och skicka massor av positionsdata till klientern,a vilket betyder slöseri på bandbredd i spel som redan skickar ganska mycket, eller så får varje klient köra sin ragdoll själva, vilket vetyder att det inte kommer se likadant ut på en enda maskin.
De skulle kunna köra med "halvragdoll", det vill säga statiska animationer som går över i ragdoll på slutet, men de anser att det helt enkelt inte är värt besväret att få det att fungera bra när det finns viktigare saker att fokusera på.
ragdoll är ungefär lika viktigt som musik typ i bilen. att häkta upp sig på det visar bara på att man missat en hel del.
ragdoll är ungefär lika viktigt som musik typ i bilen. att häkta upp sig på det visar bara på att man missat en hel del.
Håller med dig fullständigt. Det fyller ingen stor funktion i alla fall, så knappast hela världen om det finns med eller inte. Personligen kan jag lista många mycket viktigare saker än ragdoll att fixa till ArmA2.
Ser fint ut, får verkligen hoppas att de lyckas hålla kvar spelkänslan från sina tidigare titlar.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Jag hoppas verkligen att de gör så att man kan avbryta animationer. Jag älskade verkligen OFP när det begav sig men ARMA var i det närmaste ospelbart i denna tidsålder. Precis samma fruktansvärda animationer som gör att man blir våldtagen av tanks för att man inte kan flytta sig som man ska. Det är också smärtsamt att bli skjuten i början av någon längre animation eftersom det inte räcker med att man blir skjuten för att man inte kan avbryta utan även måste sitta och vänta på att gubbfan skall hänga upp eldröret på ryggen innan han avlider.
Jag hoppas verkligen att de gör så att man kan avbryta animationer. Jag älskade verkligen OFP när det begav sig men ARMA var i det närmaste ospelbart i denna tidsålder. Precis samma fruktansvärda animationer som gör att man blir våldtagen av tanks för att man inte kan flytta sig som man ska. Det är också smärtsamt att bli skjuten i början av någon längre animation eftersom det inte räcker med att man blir skjuten för att man inte kan avbryta utan även måste sitta och vänta på att gubbfan skall hänga upp eldröret på ryggen innan han avlider.
Ja man skall kunna avbryta långa animationer som till exempel när du laddar om ett vapen. Man kan även gå eller jogga samtidigt som man laddar om vapnet samt gå med kikare tror jag finns med i en video från GC också.
Men du kommer självklart inte kunna avbryta animationer mitt i som t.ex när du slänger dig ner på backen.
Som gammal trogen Operation Flashpoint-spelare och moddare måste jag tyvärr säga att jag är väldigt besviken på hur lite som har hänt på snart 10 år med utvecklingen. Man kör fortfarande med samma gamla scriptade 2D-rök t ex för att bara nämna något. Detta är inte det spel jag och säkert många med mig har sett fram emot så länge. Jag tror tyvärr inte Bohemia har kompetensen att ta Operation Flashpoint till nästa nivå. Hade det släppts 2002 kanske..
Som gammal trogen Operation Flashpoint-spelare och moddare måste jag tyvärr säga att jag är väldigt besviken på hur lite som har hänt på snart 10 år med utvecklingen. Man kör fortfarande med samma gamla scriptade 2D-rök t ex för att bara nämna något. Detta är inte det spel jag och säkert många med mig har sett fram emot så länge. Jag tror tyvärr inte Bohemia har kompetensen att ta Operation Flashpoint till nästa nivå. Hade det släppts 2002 kanske..
Måste hålla med om att man blir besviken på hur långt de tagit det. Bara faktumet att motorn i grund och botten fortfarande är samma som i OFP, även om garfikmotorn är bra mycket vassare, är ganska tragiskt.
Det skulle förmodligen vara lättare för dem att koda en helt ny än att försöka skriva om den existerande så att den kan fylla folks föväntingnar på ett modernt spel. ArmA2 kommer säkert bli kanon, men det finns fortfarande utrymme för att det skulle kunna bli så mycket bättre.
Som gammal trogen Operation Flashpoint-spelare och moddare måste jag tyvärr säga att jag är väldigt besviken på hur lite som har hänt på snart 10 år med utvecklingen. Man kör fortfarande med samma gamla scriptade 2D-rök t ex för att bara nämna något.
håller med dig, jag menar, jag moddar inte spel utan sitter och animerar i 3d och när det kommer till rök och sånt så sitter jag och fortfarande och håller på med 2dsprites istället för dom 3d verktygen som tagits fram för att skapa rök på "riktigt". är väl bara dum som inte fattat att jag måste förnya mig, eller så har jag bara mer kontrol med 2dsprites som ser lika bra ut som dom andra.
var det nåt annat?
Försöker lirka fingret runt vem som gör vad..
Antar att Bohemia och Codemasters inte har med varandra att göra längre. Så Bohemia får sälja OPFP1 medans Codemasters har rättigheterna till namnet? Så Bohemia döpte om sitt nya spel till Armed Assault? Alltså är det helt andra utvecklare som skapar OPFP2?
Kan dom inte samsas och göra ett UBER spel istället??
Försöker lirka fingret runt vem som gör vad..
Antar att Bohemia och Codemasters inte har med varandra att göra längre. Så Bohemia får sälja OPFP1 medans Codemasters har rättigheterna till namnet? Så Bohemia döpte om sitt nya spel till Armed Assault? Alltså är det helt andra utvecklare som skapar OPFP2?
Kan dom inte samsas och göra ett UBER spel istället??
Codemasters äger namnet, och samarbetar inte längre med Bohemia, så Bohemia gjorde uppföljaren men döpte denna till ARMA, Codemasters utvecklar deras egen "uppföljare" vid namn OFP2
Jopp. Det är lite det som är grejen. ArmA2 är en vidareutveckling och putsning av samma koncept. Tyvärr ganska föråldrat på sina ställen, men i alla fall bebrövat, välkänt och fortfarande populärt.
OFP2 är sprillans nytt och ingen har en aning om vad det egentligen är för spel Codemasters pillar på eftersom vi hittils inte fått se någon mer genomgående information av det.
Hittade en filmsnutt på youtube där lead designern pratar lite om spelet, äldre än filmen nyheten handlar om, men intressant ändå.
Kan folk som klagar på för mycket realism, långsamt etc. hålla sig till sina respektive dampspelstrådar istället? Låt soldatsimmen få vara soldatsim, det finns inte precis tusentals av dem vilket däremot är fallet med railshooters...
Ungarna gör ju inte ens lumpen nuförtiden, inte undra på att dom inte vet att uppskatta simulerad strid i skalor på upp till regementes nivå.
/me drömmer sig tillbaka till en tid då PC-spelsvärlden var fylld av komplexa strategispel, flygsimulatorer och annat för "vuxna" spelare.