Inaktiv
Defueld

Tjena, tänkte här promota min väns band. Checka www.defueld.com där kan ni ladda hem det första albumet helt gratis. Changern är hårdrock med infuenser av metallica, alltså lite mer melodiskt och inte bara growl och hårda trummor. Deras nya album är beräknat att släppas inom kort, vilket jag vänta på med iver. På sidan kan ni också se diverse inbokade spelningar dem har.

Ni som tar er tid och lyssnar skriv gärna era synpunkter i denna tråd sedan alltid lika kul att höra vad folk tycker. 8)


signatur

e=mc2

Medlem

Skön musik faktist, som du sa lite mer åt Metallica-hållet vilket jag gillar :D!

Medlem

Det lät faktiskt riktigt bra. Har bara lyssnat på första låten ännu (Alone), men den var väldigt bra. Gillade sångarens röst, påminner om James Hetfield, med lite av Nordmans karakteristiska heshet

Musiken var tight också, vilket är bra. Rejält sammanspelade gissar jag på?

Hälsa till din vän från mig.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Kul att ni gilar det jag kan tipsa om låten "Waiting in the wings" en av mina absoluta favortier på plattan.


signatur

e=mc2

Medlem

"Changern" har en mysko stavning men det stavas "genren" om någon var intresserad.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Changer och Genre är 2 olika ord som har snarlika betydelse....


signatur

e=mc2

Inaktiv

My bad det stavas genre...


signatur

e=mc2

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:

My bad det stavas genre...

Helt psyko stavning, inte sant?:)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Skönt sound!

OT
Changera finns som svenskt ord - men i betydelsen skifta färg eller byta utseende
/OT

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Prima.Materia:

My bad det stavas genre...

Helt psyko stavning, inte sant?:)

Ja fattar ingenting


signatur

e=mc2

Inaktiv
Skrivet av Klfh:

Det lät faktiskt riktigt bra. Har bara lyssnat på första låten ännu (Alone), men den var väldigt bra. Gillade sångarens röst, påminner om James Hetfield, med lite av Nordmans karakteristiska heshet

Musiken var tight också, vilket är bra. Rejält sammanspelade gissar jag på?

Hälsa till din vän från mig.

Jo dem spelar och repar väldigt ofta, sen så är Christoffer (sångare och gittarist) petnoga med att allt ska vara pefekt.


signatur

e=mc2

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:
Skrivet av Klfh:

Det lät faktiskt riktigt bra. Har bara lyssnat på första låten ännu (Alone), men den var väldigt bra. Gillade sångarens röst, påminner om James Hetfield, med lite av Nordmans karakteristiska heshet

Musiken var tight också, vilket är bra. Rejält sammanspelade gissar jag på?

Hälsa till din vän från mig.

Jo dem spelar och repar väldigt ofta, sen så är Christoffer (sångare och gittarist) petnoga med att allt ska vara pefekt.

Helt klart rätt inställning. Har spelat och sett många band som kraschat p.g.a småsaker. Sätter man en högre ribba kommer man högre, svårare än så behöver det ju trots allt inte vara.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Nog finns det en del att anknyta till Metallica, men skulle gärna vilja jämnföra de med Ville Laihiala's musik, sångaren i vad som nu är Poisonblack iaf, och förr Sentenced.
I min tekopp saknas det något, kan nog bara inte säga exakt vad, men skulle tro att jag saknar den där kraften bakom man uppskattar i mången annan musik man låter ljuda kring sig. Eftersom jag jämnförde med Posionblack så måste jag gå vidare och säga att de håller större variation än han, vilket är bra skit. Jag gillade de folkliga inslagen i 'Endless roll', till exempel.
Instrumentalt har jag svårt att inte uppskatta de, men sången påminner mig om andra band's tidiga låtar, där de nåt album senare (eller i den stilen) skiner bort sitt tidigare material med hästlängder, även om de fortfarande är bra. Han har ju helt klart potential.
Men det är ju bara vad jag tycker:up:


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

1
Skriv svar