Rippa dolda musikspår?

Medlem
Rippa dolda musikspår?

Hej sitter nu mitt i natten och kom just upp med en sak som jag har försökt med hur oändligt många gånger som helst utan att lyckas.

Att rippa dolda bonus låtar ni vet en sån här som man bara kan höra om man har en riktig cd spelare och spolar tillbaka före första låten.. Alltså man slår igång spår ett och så trycker man på spola-bakåt knappen och så vips så är det en låt före första låten.

Själv så har jag försökt hur många gånger som helst med oändligt många rippnings program och försökt med adobe audition rotat och haft mig på skivan utan att ens varit i närheten att lyckas hitta det där dolda ljudspåret...

Är det någon här inne som vet?

Alltså man skulle ju kunna köra lite in till ljudkoret och recorda från en cd spelare men nu har inte jag någon riktig cdspelare utan endast förstärkare som jag kör mp3or från datorn.. Men är det någon som vet hur man kan lirka fram låten i datorn eller är det käpp rätt omöjligt?:P

Medlem

Dolda låtar är väl typ sista låten på skivan, med typ några minuters tystnad emellan bara? O_O Då rippar man ju bara sista låten och snabbsolar


signatur

Videomupp

Medlem

Jo det är också en dold låt men det finns en en annan typ av dold låt som är före första låten. Det låter knäppt men det är så.

Medlem

har aldrig hört talas om dolda låtar före första låten, men som du beskriver så låter det som att det är en klassisk dold låt på sista spåret med några tysta minuter mellan låtarna bara precis som WildThing beskriver, det är bara det att när du spolat bakåt från första så har du kommit till slutet på sista spåret, dvs den dolda låten... eller är jag helt ute och cyklar nu?

Medlem

Nej, det är precis som Juhan skriver, låtar som finns före en låt eller mellan två låtar som man inte kan "välja" dom utan man måste spola fram/bak till dom, mellanlåtar kallar jag det. Är inte särskilt vanligt men det finns. Vet inte hur man kopierar av dom faktiskt.


signatur

<3

Medlem

Exempel på skivor där det finns den typen av dolda låtar? De enda typen av dolda låtar ajg har hört har varit efter låten. Ni menar väl i princip att cdspelaren inte börjar spela spåret där det börjar utan en bit in?

Medlem

Vet att en gammal markoolio CD hade en hysteriskt rolig låt som kom efter 2 minuter, den var hysteriskt rolig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Vet att en gammal markoolio CD hade en hysteriskt rolig låt som kom efter 2 minuter, den var hysteriskt rolig.

Markoolio? Varför tror jag dig inte?

Vad är det för skiva vi pratar om? Jag har aldrig hört ett "hiddenspår" före första låten...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Aldrig hört om före jag heller, efter däremot. Säker på att du inte hoppar bakåt och hamnar på "sista" låten?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av KlosterKatten:

Vet att en gammal markoolio CD hade en hysteriskt rolig låt som kom efter 2 minuter, den var hysteriskt rolig.

Markoolio? Varför tror jag dig inte?

Vad är det för skiva vi pratar om? Jag har aldrig hört ett "hiddenspår" före första låten...

du får helt enkelt köpa skivan för att upptäcka det, speciellt nu när vi kommit fram till att det inte går att rippa låtarna


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Rissan:

Aldrig hört om före jag heller, efter däremot. Säker på att du inte hoppar bakåt och hamnar på "sista" låten?

Hmm har suttit ett tag nu i ljudprogram och sista wavespåret är 7:33 alltså två minuter längre än när man spelar upp den med en spelare eller försöker med ett rippnings program. Men dom där extra två minuterna är det ingenting på inga ljudvågor alls även om man normaliserar så är det fortfarande nada.

Men sista låten är ju fortfarande 5:03 och resterande försvinner rippnings program hittar inte ens dom där extra två minuterna som det inte är någonting på.. Men det lustiga är spelar man upp den i en riktig cd spelare och spolar tillbaks före första låten så finns den där... Skumt

För er som undrar är det [LOK - Ut ur diskot och in i verkligheten] som jag har hållt på med och aldrig knäckt hur man får fram den så man kan rippa den.

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av KlosterKatten:

Vet att en gammal markoolio CD hade en hysteriskt rolig låt som kom efter 2 minuter, den var hysteriskt rolig.

Markoolio? Varför tror jag dig inte?

Vad är det för skiva vi pratar om? Jag har aldrig hört ett "hiddenspår" före första låten...

du får helt enkelt köpa skivan för att upptäcka det, speciellt nu när vi kommit fram till att det inte går att rippa låtarna

Jo... jag menade alltså att jag tvivlar på att den var hysteriskt rolig. Jag kommer inte att köpa markoolioskiva inom överskådlig framtid.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ett exempel på en skiva med gömd låt framför första spåret är
The Mopeds - Land of the three

Jag tror att Robyn har en gömd låt på nån av sina skivor också. Har för mig att jag såg att de pratade om det på nått musikprogram på tv för många år sen.

Medlem

Har du ett ljudprogram är det la bara att spola till stället och spela in WAV därifrån och sen komprimera ihop det till valfritt format?

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Har du ett ljudprogram är det la bara att spola till stället och spela in WAV därifrån och sen komprimera ihop det till valfritt format?

Det är just det som det är att det inte är någonting där det är tomt inga ljudvågor alls. Men när man spelar upp det i en vanlig stationär cd spelare går det att spola dit. Men alla spelare idag som finns till datorn är ju en sån här grej som man drar dit man vill spola finns ingen vanlig spolar knapp som på en stationär cd spelare.

Inaktiv

Jag vet att Pet Shop Boys hade en dold låt på en av sina skivor, men det var bara ett par tysta minuter efter låten i samma spår.

[SPÅR #11: musik ]
[SPÅR #12: musik --- tystnad --- musik igen]

Ja, ni fattar.

Till ämnet, om du kan spela upp låten kan du också rippa den.

1. Ladda din vanliga CD-spelare.
2. Koppla ihop med ditt ljudkort till line-in?
3. ???
4. Profit

Medlem

det kanske är lite för enkelt, men varför inte bara ladda ner en snyggt rippad skiva med bonusspår. det är ju helt grönt om du redan har original-skivan.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

vet att det fanns en sån låt (i slutet av en annan låt, inget konstigt alls.. bara lång tystnad, sen en låt) på en mp3-låt, som jag öppnade i cooledit..
då var den helt plötsligt borta

lösning:
körde diskwriter-output i winamp (följer med typ alla winamp) och gjorde en wave-fil av den. öppnade sen i cooledit, och vips, där var den.

att spela in från en cd med line-in har potential att suga

du säger att man får upp låten om man går BAKÅT från första låten?
då är det ju sista låten?
finns vissa idiotiska skivor där dom har typ 12 tracks musik, sen 87 tysta tracks, sen är track 88 en bonuslåt..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

allt går lösa enkelt med linux, dd och blockdevs.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

det kanske är lite för enkelt, men varför inte bara ladda ner en snyggt rippad skiva med bonusspår. det är ju helt grönt om du redan har original-skivan.

Den finns inte, den som hittar den skivan LOK - Ut ur diskot och in i verkligheten med bonus låten får en bragd medalj av mig. För jag har letat på dc och så har jag letat lite till på dc och så lite till och sen torrents och så lite mer torrents sökande. Utan minsta lilla resultat..

Medlem
Skrivet av teX:

[SPÅR #11: musik ]
[SPÅR #12: musik --- tystnad --- musik igen]

[SPÅR #01: musik]
[SPÅR #02: musik]
[SPÅR #03: musik]
[SPÅR #04: musik]
[SPÅR #05: musik]
[SPÅR #06: musik]
[SPÅR #07: musik]
[SPÅR #08: musik]
[SPÅR #09: musik]
[SPÅR #10: musik]
[SPÅR #11: musik]
[SPÅR #12: musik --- Ingen tystnad låt slut]

MEN blir bara en tom tystnad om man öppnar den med adobe audition. (föredetta cooledit men adobe köpte upp dom och döpte om det till audio audition sen blev det bara audition)

1
Skriv svar