Kan Aonuma toppa Ocarina of Time?

Robot
Kan Aonuma toppa Ocarina of Time?
Medlem
Kan Aonuma toppa Ocarina of Time?

*Tar på nostalgiglasögonen*

Nej, på samma sätt som Halo inte kunde toppa TimeSplitters det kan han inte.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Dom kommer aldrig lyckas att toppa de..

dyb
Medlem

den sista quoten där, fick lite rysningar

Medlem

Tycker både Link to the Past & Twilight Princess är bättre än Ocarina of Time.

Skulle dock aldrig köpa en Link to the Past remake. Är nöjd med orginalet.

Medlem
Citat:

den sista quoten där, fick lite rysningar

lite....

vet dock inte om jag vill ha en remake, är också helt nöjd med orginalet.

Inaktiv

Twilight Princess var iallafall i klass med Ocarina Of Time enligt mig. Ett utav de bästa spelen jag har spelat på länge iallafall, de där 40 timmarna gick alldeles för snabbt.

Medlem

Om han ska toppa Ocarine of Time får han jobba hårt. Men en remake på A Link to the Past vore inte fel imo:)

Inaktiv

Ett år gammal?

http://www.nintendoeverything.com/?p=76

Hursomhelst så vill jag inte ha en remake.

OoC ägde, kommer bli svårt att toppa, men det jag tycker krävs är att man ska få spela med GameCube kontroll om man vill, jag ska sälja mitt andra Wii, men jag har ändå inte kunnat spela något Twilight Princess för att kontrollen inte passar min smak. Wii är ett bra koncept, men det känns lite (mycket!) som att Nintendo helt skitit i fansen. Mig som t.ex.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

Kommer aldrig att hända

Inaktiv

C'est impossible.

Medlem

Inga remakes, och inga andra dimensioner med muterade småflickor tack.

Vore gött med något som kändes riktigt fräscht.
De får gärna hoppa över vattentempel när de ändå är i farten

Medlem

Jag tror inte det är en omöjlighet, inte när det gäller Wii-moten iaf. Twilight Princess ligger 3:a på min Zelda-lista. Första plats är självklart OoT, sedan Wind Waker och därefter TP. Det Nintendo måste göra med nya Zelda till Wii är något helt nytt, kanske första person som det ryktas om ihop med Cell-shading igen vore toppen.

Kan ju tillägga att MotionPlus kommer säkerligen vara en stor prioritet i nya äventyret!

Inaktiv
Skrivet av Splinter Snake:

OoC ägde, kommer bli svårt att toppa, men det jag tycker krävs är att man ska få spela med GameCube kontroll om man vill, jag ska sälja mitt andra Wii, men jag har ändå inte kunnat spela något Twilight Princess för att kontrollen inte passar min smak. Wii är ett bra koncept, men det känns lite (mycket!) som att Nintendo helt skitit i fansen. Mig som t.ex.

Köp Twilight Princess till Gamecube och spela på din Wii med Gamecube kontrollen?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Bara jag som tyckte Ocarina of Time var det klart sämsta Zeldaspelet? Möjligtvis med undantag för tvåan...

Gameboyvarianter o dyl ej inräknade.

Medlem

Heter inte det bästa, A Link to The Past?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Heter inte det bästa, A Link to The Past?

Jo, utan tvekan.

Medlem

Enda Zelda spel som fått mig intresserad var Wind Waker och det var mest för dess sköna grafik, men efter ett par timmar så lessnade man på allt seglande som förstörde hela spelet.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Just det, A link to the past är det bästa

Medlem

Ingen 3dversion av det bästa spelet i serien tack... själv gillar jag inte Ocarina of Time, störde mig alltid på kameran och 3dn

Medlem

Älskar båda A Link to the Past och Ocarina of Time.

Medlem

Jag gillar absolut inte 3D när det kommer till "den typen" av spel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Lowlife:

Bara jag som tyckte Ocarina of Time var det klart sämsta Zeldaspelet? Möjligtvis med undantag för tvåan...

Gameboyvarianter o dyl ej inräknade.

Link`s Awakening till gameboy är min absoluta favorit tätt följt av OoT ^ ^

Medlem

Älskade A Link to the Past, lätt det bästa Zeldat alla konsoler.

Ogillar Ocarina of Time ganska ordentligt av någon anledning (Super Plays 100/100 fick mig att se rött ett bra tag, för perfektion är banne mig inte), har gjort sedan dag ett, tror det har mycket med N64 som system att göra dock, aldrig varit en fan av känslan den konsolen ger, gillar bara Diddy Kong Racing riktigt mycket på den konsolen.

Spelade bara Twilight Princess ett par gånger men jag gillade det jag såg bra mycket bättre än OOT.

Så länge den inte försöker vara OOT i ALTTP tappning så kommer jag nog gilla det, inte för att jag äger en wii eller känner någon som gör det ;P

Bt
Medlem
Skrivet av rabajber:

Twilight Princess var iallafall i klass med Ocarina Of Time enligt mig. Ett utav de bästa spelen jag har spelat på länge iallafall, de där 40 timmarna gick alldeles för snabbt.

Får nog hålla med, Twilight är helt klart underskattat av alla Ocarina fans. Lirar just nu om Twilight för tredje gången och det är precis lika bra som första, grymt skönt spel.

Fast jag får nog säga att Ocarina ligger på förstaplats om man bortser från grafiken idag, det är helt enkelt så pass mycket mer komplett. Sen kommer Twilight. Därefter har vi såklart A Link to the Past som är underbart även idag även om handling/dialog/inlevelse ligger lite efter de andra. Majoras Mask ägde jag aldrig men tyckte inte direkt om det jag testade, men hade det kommit till Virtual Console hade jag lätt köpt det (också, har redan köpt Ocarina o Link to the Past).

Till sist så har vi Wind Waker och det är helt klart ett väldigt speciellt spel. Finns bra och dåliga sidor, själv gillar jag det inte alls.

Så jag hoppas på en fortsättning på Twilight (och till viss del Ocarina) - stilen.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Felet med Twiligt Princess var den där äckliga utomjordingen som inte alls platsade i Zeldavärlden... Dö Jarjarbinks

vore fett najs med a link to the past i 3D till Wii! B>i

Medlem

Ocarina of Time var det första spel på konsoll som jag orkade spela ut ända till slutet, har alltid tappa intresset ganska snabbt när det är konsoll och lirar bara då och då som tidsfördriv.
Det bästa konsollspel som jag har ägt.

(Har spelat A link to the past en hel del också fast på en väns Super Nintendo, så jag fick aldrig chansen att klara ut det från första början.)

Inaktiv

Twilight Princess var ett seriöst försök att toppa OoT. Framför allt är så gott som samtliga dungeons helt fantastiska i sin design. Men varför man valde att lusa ner Hyrule Field med en miljard fiender övergår mitt förstånd. Det finns liksom ingen mening med att lägga in världens vackraste soluppgång när man ändå inte har möjlighet att titta på den. OoT hade hela tiden ett meditativt lugn vilande över sig, som jag saknar i TP där jag snarare känner mig jagad och har svårt att slappna av. Dessutom kändes OoT mycket friare och man kunde gå vart man ville utan att behöva ta en massa omvägar. Annars känns TP som ett OoT 2.0, på gott och ont, det är nog ganska svårt att överträffa sig själv om man sitter fast i gamla hjulspår. Avslutningsvis vill jag bara nämna att Midna är världens coolaste birollsinnehavare.


signatur

Now where's your fucking god?!

12
Skriv svar