Inaktiv
Hostel

Jag såg ett inlägg på nyheterna om hostel 2, kollade upp vad det var för film och såg sedan ettan. I forumtråden om nyheten är det folk som försöker göra sig lustiga över filmen, fyfan säger jag. Om man ser en sådan film och uppskattar den så förtjänar man fana tt själv sitta fastbunden i en stol. Jag såg hela filmen men var inte road 1 enda gång, utan bara satt och funderade hur fan det är tillåtet att släppa såna här flmer som uppmuntrar tortyr och mord. O till dig som gjorde dig lustig, se upp!


signatur

e=mc2

Medlem

vad är du så upprörd över? hostel är en riktigt dålig film, men att den skulle uppmuntra till tortyr och mord håller jag knappast med om. överdrivet våldsam/blodig är den inte heller, i jämförelse med mycket annat (peter jacksons gamla ketchup-fester exempelvis).

om den som tycker att hostel är underhållande förtjänar att sitta fastbunden i en stol, så undrar jag vad du tycker att den som uppskattar schindlers list förtjänar


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

jag tror inte filmen uppmuntrar folk till tortyr eller mord, filmen är inspirerad av en verklig händelse (även om jag inte vet hur mycket som stämmer) så ser jag bara filmen som ett rent underhållnings syfte, och precis som skräckfilmer och splatters har syftet att skrämma folk antar jag att denna film har syftet att äckla/skrämma folk?
btw så gillar jag inte filmen heller

Inaktiv

Ne jag såg rött, men det som gjorde mig så upprörd kanske inte var filmen i sig utan folks benägenhet att göra sig lustig över den och börja skämta om vad en svensk kostar osv osv. Hade ingen aning att den var baserad på en verklig händelse, om så är fallet gär det bara saken ännu värre. Jag uppskattar schindlers list men inte på det sättet det är en bra film som gör en uppmärksam på den grymheter judarna och andra fick utsättas för under andra världskriget.


signatur

e=mc2

Inaktiv
Skrivet av Prima.Materia:

Ne jag såg rött, men det som gjorde mig så upprörd kanske inte var filmen i sig utan folks benägenhet att göra sig lustig över den och börja skämta om vad en svensk kostar osv osv. Hade ingen aning att den var baserad på en verklig händelse, om så är fallet gär det bara saken ännu värre. Jag uppskattar schindlers list men inte på det sättet det är en bra film som gör en uppmärksam på den grymheter judarna och andra fick utsättas för under andra världskriget.

Nu talar du i nattmössan!

Medlem

Hostel både ettan och tvåan var bra. Båda är "horror" filmer så dom gör det dom ska, underhåller.
Bra plot, inte samma gamla vanliga etc klara plus på det.

Filmen spårar inte heller ur i hollywood maner.
Att du sen inte gillar filmen det verkar ha mera att göra med att du har skygglappar mot allt som inte passar i din smak. Låt det vara så. Ingen tvingade dig att se filmen. Vi lever i ett fritt land sist jag kollade.

Eller.. heter du igentligen Gudrun Schyman eller
jobbar du för Aftonbladet?

Isåfall förstår jag, svårt att se skillnad på fantasi och verklighet...

Inaktiv

håller med hardcampa

Inaktiv

jag erkänner mig besegrad, jag orkar inte dra ett långt utlägg om hurvida filmen ska vara accepterad elr inte, visst för vanligt folk som kan skijla på fantasi o verklighet osv osv. O psykopater var psykopaterfrån början. Och sant att jag inte kan fördöma en film efter min subjektiva smak men skit samma. Stå med en blåslampa i ögat på nån ne...jag hade löust att slita skallen av skådisarna i filmen och dock fick jag en del tillfredställelse elr rent av njöt när tysken fick smaka i toaletten dock hade jag varit den som utförde det hade jag tagit gooooooooood tid på mig med livsuppehållande åtgörder osv osv...


signatur

e=mc2

Medlem

Så du menar att man helt enkelt inte får skämta om saker?
Jag själv gillar inte hostel 1, men däremot gillade jag SAW filmerna som är väl i samma kategori men SAW har lite mer handling känns det som, och så var det lite mer spännande att se hur folk med ångest och gråten i halsgropen försökte ta sig ut ur det som de själva "skapat".

Att skämta och skratta åt hemska saker är en mänsklig försvarsreaktion, och ja det är hemskt att såna där saker har hänt och händer världen över men människan är inte perfekt, vi är inte alla medelsvensson, vissa har en dragning till att plåga människor till det yttersta bara för att de själva tycker det ger en kick.

Sen att den uppmanar till tortyr och mord fattar jag då inte, men med din syn antar jag att nyheterna också uppmanar till att döda osv isåfall?
Stackars dem som föddes på 80talet då, med pacman och super mario


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Jag tänker Bondock Saints, fast kanske lite mer extremt...om ni förstår


signatur

e=mc2

Inaktiv

Som sagt jag gav påståenden som egetligen inte riktigt stämmer eftersom jag var berusad av ilska under tiden för det första inlägget.


signatur

e=mc2

Inaktiv
Skrivet av hardcampa:

Eller.. heter du igentligen Gudrun Schyman eller
jobbar du för Aftonbladet?

Jag tycker absolut inte om Aftonbladet eller Expressen eller studio virtanen eller liknande.
Sen vad Gudrun har med saken att göra vet jag inte, men jag kan inte säga att jag har något förtroende för den alkoliserade kärringen överhuvudtaget.


signatur

e=mc2

Inaktiv

O fan stäng ner tråden


signatur

e=mc2

Medlem

Hostel var grymt bra, har inte sett 2an ännu.


signatur
Medlem

Filmer som Hostel är uppfriskande i en annars patetiskt svag och feg filmvärld som inte vågar göra nyanserade projekt. Det behövs fler Eli Roths, James Wans och Pasolinis i världen!

Filmer handlar om känslor(i alla fall för mig). Blir man påverkad är det en bra film, IMO.

Hostel är faktiskt ganska grotesk för att vara en kommersiell skräckis.

EDIT: Hela grejen med skräck/disturbing-filmer är ju att bli skrämd och äcklad utan att ta någon som helst konsekvens eller ansvar för det.
Om du tyckte denna filmen var äcklig och bör förbjudas, så tycker jag att du skall tanka och se Man behind the sun. Där har du en "äcklig" film.

Inaktiv

Jag har alltid gillat Gore-filmer, alltså Zombie filmer med en eller annan flygande kroppsdel. Jag gillar Hostel också den liksom vågar gå hela linan ut och visst är den jobbig och se men det är lite av charmen i den.

Sen att du vill slita huvudet av skådespelarna och njuta av någon dränks i en toallet, kanske du som inte ska kolla på såna filmer?

Har inte sett Hostel 2 ännu men vill gärna göra det och hoppas att den är lika "edgy" som den första.

EDIT: Ville bara tipsa folk som gillar filmer i samma anda som Peter Jacksons Braindead och Bad Taste.

Gillar ni såna filmer kolla in Evil Aliens den är riktigt bra..


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Haha, Evil Aliens är så himla mysko Men skördetrösk scenen är så jäääkla underbar ^_^


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Haha, Evil Aliens är så himla mysko Men skördetrösk scenen är så jäääkla underbar ^_^

Jo när han får slut på bensin är klockrent


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Tråd låst på trådskaparens begäran.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

1
Skriv svar