Football Manager 2009

Robot
Football Manager 2009

Football Manager 2009 är egentligen två olika spel. Det ena är bra. Det andra fantastiskt. Och det har helt enkelt med vårt språk att göra.

#football-manager-2009, #sports-interactive, #fifa-manager-09


Medlem
Football Manager 2009 testat

FM är, som det står, herre på täppan när det gäller managerspel. Dock tycker jag att spelet tappat otroligt mycket de senaste fem åren. Man blir inte lika fast som tidigare och det håller inte lika länge.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Nöjer mig med Cm 01-02, definitivt det roligaste som gjorts inom managerspel.

Medlem

Såna här spel tycker jag är totalt ointressanta


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

patchen tror jag släpptes releasedagen, vilket inte är en helt ovanlig metod nuförtiden. problemet med skador och trötthet hade jag bara i demot (dvs även i fullversionen innan patchen).

nu har jag max 2 personer på skadelistan men däremot har jag kompisar som har halva sitt lag där så frågan är vad skillnaden är.
det jag har störst problem med är buggar med matchmotorn och taktisk påverkan. en uppenbar sak är hur ofta målvakterna slår en perfekt pass till strikern och lämnar honom 1on1 mot målvakten.. okej om det händer nån gång i bland men 4-5 gånger i en match, då är det ett problem.
däremot så lyssnar SI på fansen så jag räknar med att inom en månad är det fixat.. och det är långt ifrån ospelbart som det är.. man måste bara spela med sina mittbackar i knät på målvakten för att slippa vissa pinsamma situationer :S

Medlem
Skrivet av MulleMeck:

Nöjer mig med Cm 01-02, definitivt det roligaste som gjorts inom managerspel.

Håller helt och hållet med. CM01/02 är nog det spel i serien som jag har spenderat absolut mest tid med, däremot var jag inte speciellt insatt i alla de olika funktionerna och smågrejerna som jag nu ofta pillar med.

Jag känner mig ändå nästan lika förälskad varje gång en ny titel släpps, men förra årets version är nog den titel jag har lagt ner minst tid på. Får se hur det blir med FM09. Har sett många rapportera om buggar och att spelet krånglar allmänt, men det är inget jag har märkt av än så länge.

Hur som haver... Football Manager är verkligen kungen när det gäller management-spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Såna här spel tycker jag är totalt ointressanta

agree.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Trevligt! Lär ju liras sönder av en polare, som är Manager-nörd!

Medlem

CM 01/02 var det med grön box med en boll på? Isf är det nog det spel jag spenderat mest tid på (borträknat Battlefield 1942 och Wow).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Du ta inte upp en enda nackdel förutom att det var ospelbart i första versionen. Är det verkligen så über-bra eller är du bara partisk?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

CM 01/02 var det med grön box med en boll på? Isf är det nog det spel jag spenderat mest tid på (borträknat Battlefield 1942 och Wow).

CM01/02 var förpackat i en röd box med en vit boll på. Så vitt jag vet har inget CM-spel någon grön framsida. Skulle väl möjligen vara CM03/04 som är täckt med lite gräs.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Tycker svenskan är ganska bra inget att hänga upp sig på. :S

Medlem

Det verkar som FM får samma betyg varje år.. Nog för att det är världens bästa fotboll manager spel inget snack om saken, men hur många konkurrenter om titeln har dom då? Det finns mycket rum för utveckling av spelet, men trots detta har dom inte gjort så värst många ändringar sen förgående året.

Så vad vinner igentligen FM på över Fifa.
+Spelar utvecklingen (Lätt bäst av dom båda)
+Taktik funktionen (Inget snack om saken, taktiken i FM är perfekt)
+Realistiskt (Alla transfers, stats på spelarna väldigt bra gjort i FM)
+Databasen (Som alltid, gigantisk databas med nästan alla fotbolls lag i världen, så länge dom har egen gräsplan. =P)

-Jobbigt interface (Måste nog säga att Fifas menyer är skönare och mer lättnavigerade)
-Taskig grafik (Fifa vinner lätt här, FM borde anställa lite bättre grafiker.)
-Licenser (Riktigt tråkigt att Fifa snott alla licenser och att FM inte får använda logotyper och spelaransikten från alla lag. Går ju iof. att ladda ner men tyvärr ett + till Fifa.)
-Utvecklingen av sin "Karaktär" (Mycket kul man kan göra med sin manager-karaktär i Fifa, det borde FM ta efter lite mer.)
-Ingen möjlighet att välja själv vad man vill expandera i klubben (Stadium editor när grafiken blir lite bättre och lite mer möjligheter att utöka klubbens fastigheter skulle behövas i FM.)

Allt viktigt är redan perfekt i FM, nu tycker jag det är dags att dom börjar bygga på spelet lite extra.
4/5 är inte tillräckligt när dom lätt kan få 5/5 om dom anstränger sig lite.

Medlem

Word på det, Mack.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Ja det känns verkligen som en managers uppgift att designa arenan

FM kan man ju i alla fall göra egna skin till tror jag inte man kan till fifa?

Medlem

FM-spelen är roliga, har lirat sedan fm 2006.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

manager=skit


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

manager=skit

Vanliga fotbollsspel = skit

För MIG ... management å andra sidan... DET är kul det.

1
Skriv svar