The Last Remnant får DLC

Robot
Medlem
The Last Remnant får DLC

Var väldigt intresserad på att köpa detta spelet tills man fick reda på hur dåligt det flyter... Lost oddysey var illa nog med sina konstanta FPS drops men där höll de sig oftaste utanför striderna, i detta spelet kan man inte ens slåss utan att sitta med 15 fps...

Medlem

hmm shit är det verkligen så illa? är smått sugen på detta spel

ptr
Medlem

mmm ska tydligen vara väldigt mycket FPS drops. Alltså tycker utvecklare att de är helt okej eller? Efter att de sagt "såja, nu är spelet 100% färdigt" provar de inte spelen då? Och när det är konstanta fps drops (som faktiskt sabbar känslan en hel del), tänker de att ingen märker det då eller?

Medlem

Nä faktist jävligt besviken. Spelet verkar jävligt roligt och hade utan tvekan köpt det om det presterade lite bättre men nu är jag faktist jävligt tveksam. Finns inget värre än konsolspel som lider av dåliga FPS då man verkligen inte kan göra något åt det till skillnad från ett PC spel där man kan sänka grafiken/uppgradera hårdvaran.

Tycker de borde vara krav på att spel till konsoler ligger 90% av tiden på 50 respektive 60 fps för som det är nu så är många spel ospelbara speciellt för de som är vana vid att spela PC spel med 60-100FPS konstant.

Medlem

Konsollerna klarar lätt av minimum 30fps, t.om 60fps, men utvecklarna är lata och giriga. Det kostar pengar att göra spelen perfekta så dom hoppas väl att ingen märker eller köper spelet ändå. Jag håller med att fps drops förstör känslan avsevärt, synd då maskinerna (ps3/xbox360) klarar av egentligen ganska mycket både grafiskt och prestanda mässigt. Kolla bara på spel som FallOut3, BF Bad Company, FarCry2, fungerar med perfekta fps (iallafall för mig på 360), så utvecklarna kan inte säga att det inte går...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Så illa är det inte. Gillar man den här typen av spel så är det inget man inte kan stå ut med hehe.


signatur
Inaktiv

Fallout 3 ser SKIT ut på konsol. Sorry.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:

Fallout 3 ser SKIT ut på konsol. Sorry.

Eh... ok.


signatur
Medlem

Så går det där japanerna ska leka med västerländska spelmototer Hoppas de fixar till frameraten till PS3/PC versionen

KoP
Medlem
Skrivet av darknshy:

Fallout 3 ser SKIT ut på konsol. Sorry.

Och ditt inlägg angående Fallout 3 i denna tråd är väsentligt på vilket sätt då om jag får fråga? :S

1
Skriv svar