Problem för F.E.A.R. 2 i Australien

Medlem
Problem för F.E.A.R. 2 i Australien

Jag tycker dom kan skippa Australien

Medlem

Larvigt! hatar censur!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

mm fint blod på bilden

Medlem
Medlem

vafan , tycker synd om australiensarnas spelare.
Får lida får att regeringen infört idiot censur, vafan vissa spel går ju ut på att ha mycket blod och våld exempelvis DeadSpace, ett censurerat deadspace vore som ett fotbolls spel utan en boll.

Medlem

Varför ens ha censur? Folk kommer ju bara tanka det mera då.

Medlem

Är det olagligt att sälja splatterfilmer i Australien?

Medlem

Men det är ju bara köpa det via nedladdningstjänst.

Medlem

Australien är ett riktigt facistland.

Medlem

Austrailen och deras idiotiska censure lagar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Orka att de är så efter. Censur gynnar ju inte någon.

Medlem
Skrivet av Xixor:

Varför ens ha censur? Folk kommer ju bara tanka det mera då.

Precis vad jag tänkte. Vilket är ännu ett slag i nyllet på tillverkaren. Blir alltid lika nojig när moralpaniken löper amok.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv

Moralpanik.


signatur

War never changes.

Medlem

och i tyskland är blodet grönt och människor zombies...

så något mer vi inte visste?

Inaktiv

Spelutvecklare borde strunta i att lansera spel för vuxna i Australien om deras regering fortsätter att att agera som om de vore kvar på 1950-talet.

Medlem

Tur att piratebay mm finns för australiensarna.

Medlem

Då kan ju iaf inte utvecklarna klaga på att dom förlorar intäkter av att folk i Australien laddar ner spelet istället för köper det

00a
Medlem
Skrivet av voicu:

Jag tycker dom kan skippa Australien

Det är ju precis det de gör:D

Medlem
Skrivet av Scream112:

och i tyskland är blodet grönt och människor zombies...

Jag visste det! Det är därför tyskarna är så konstiga

Medlem

Detta är väl mest pga att i Australien ahr dom konstiga åsikten att spel inte kan vara för vuxna, så därför förbjuder dom alla spel som inte är för barn, vilket med andra ord borde vara för vuxna då, men så smarta är dom visste inte att dom kan se det


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Någon skrev att "censur inte gynnar någon"; det finns faktiskt de som inte är "hård-hudade", som kan ta illa vid sig att se hjärnsubstans över hela skärmen, även om den kommer i pixeliserad form. All vad förbud heter är inte dåligt, och även om det inte funkar helt ut så är det en indikation på att någon kan uppfattas på ett dåligt sätt av en viss del av mänskligheten...

Medlem
Skrivet av depthless:

Någon skrev att "censur inte gynnar någon"; det finns faktiskt de som inte är "hård-hudade", som kan ta illa vid sig att se hjärnsubstans över hela skärmen, även om den kommer i pixeliserad form. All vad förbud heter är inte dåligt, och även om det inte funkar helt ut så är det en indikation på att någon kan uppfattas på ett dåligt sätt av en viss del av mänskligheten...

Då får väl dom känsliga LÅTA BLI ATT KÖPA SPELET DÄR DET EXPLODERAR HUVUDEN då? Svårare än så är det inte, sätt en varningstext där det står "DET HÄR SPELET INNEHÅLLER EXTREMT VÅLD" Så får föräldrarna avgöra själv hur dom vill göra.

Medlem

Såhär är det: När man är liten och tittar på våld, blir man galen och mördar folk. Om man råkar titta på porr, så går man genast ut och våldtar någon. När jag var liten så spelade jag Quake, och jag dödade inte någon på riktigt.. Eh vänta lite.. Vänta! jag råkade också titta på Tv1000 sent på kvällen! när det var porr! nästa dag när jag gick till skolan så lekte jag med mina tjej vänner som vanligt. Nej vänta...Jag är säker på att det var en kille som blev transformerad till djävulen och började mörda folk och våldta när han spela GTA, eller..va!??! Anyway som alla säger, föräldrarna ska bestämma, om deras kids har någon störning som gör att dem inte kan skilja verklighet och spel så ska dem inte låta sina barn köpa spelet helt enkelt. Men jag antar att det är för svårt.

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av depthless:

Någon skrev att "censur inte gynnar någon"; det finns faktiskt de som inte är "hård-hudade", som kan ta illa vid sig att se hjärnsubstans över hela skärmen, även om den kommer i pixeliserad form. All vad förbud heter är inte dåligt, och även om det inte funkar helt ut så är det en indikation på att någon kan uppfattas på ett dåligt sätt av en viss del av mänskligheten...

Då får väl dom känsliga LÅTA BLI ATT KÖPA SPELET DÄR DET EXPLODERAR HUVUDEN då? Svårare än så är det inte, sätt en varningstext där det står "DET HÄR SPELET INNEHÅLLER EXTREMT VÅLD" Så får föräldrarna avgöra själv hur dom vill göra.

Brukar finnas gott om såna varningsbilder på spelen numera, ser egentligen inte vad som är problemet down there, så att säga..

Medlem

men i australien finns det ju bara en massa får och kaniner...äh och känguruer... såatte... ingen lär ju bry sig


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av bionicman:

men i australien finns det ju bara en massa får och kaniner...äh och känguruer... såatte... ingen lär ju bry sig

Fan jag har alltid drömt om o flytta ditt, lär ju mitt gamer intresse få svida surt för om det nån gång blir av.

Skrivet av KatOne:

Australien är ett riktigt facistland.

Är väl snarare kommunistland isåfall. I ett fascistland får man åtminstone se blod i spel och filmer. I kommunistland får man ingenting.


signatur
Medlem

Och vad hindrar dom från att köpa spelet (tillverkaren får sina pengar) och sedan dra ner en ocensurerad version från nätet? (blod och våld for alles)

Medlem

Vilka föräldrar idag bestämmer över sina barn?

12
Skriv svar