Problem för F.E.A.R. 2 i Australien

Medlem
Skrivet av depthless:

Vilka föräldrar idag bestämmer över sina barn?

Jag blir alldeles mållös så korkat resonemang det där var.

Inaktiv
Skrivet av depthless:

Vilka föräldrar idag bestämmer över sina barn?

Ja inte fan är det spelföretagens uppgift att hålla koll på glinen iaf O o

Pansarknekt
Skrivet av Pannkakssylt:

Såhär är det: När man är liten och tittar på våld, blir man galen och mördar folk. Om man råkar titta på porr, så går man genast ut och våldtar någon. När jag var liten så spelade jag Quake, och jag dödade inte någon på riktigt.. Eh vänta lite.. Vänta! jag råkade också titta på Tv1000 sent på kvällen! när det var porr! nästa dag när jag gick till skolan så lekte jag med mina tjej vänner som vanligt. Nej vänta...Jag är säker på att det var en kille som blev transformerad till djävulen och började mörda folk och våldta när han spela GTA, eller..va!??! Anyway som alla säger, föräldrarna ska bestämma, om deras kids har någon störning som gör att dem inte kan skilja verklighet och spel så ska dem inte låta sina barn köpa spelet helt enkelt. Men jag antar att det är för svårt.

Jag är något förvånad över hur läsbart ditt inlägg ändå var.:O


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:

Moralpanik.

Och vad fan har moral med censur att göra, du kan bara mena att censorerna har låg moral som vill lyfta lönekuvert och bestämma över andra.

Jaha trist för Australiensarna, men vore helt enkelt enklare att ta bort ålder och sånt skit vem bryr sig? skriv bara ner vad det innehåller typ Våld, grovt språk m.m. och kanske sätt eventuellt grader på Våld och sånt typ: Lätt våld, en del våld, mycket våld, Kräkpåse kan behövas! som exempel kanske?


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Censur i allmänhet är löjligt, men det här tar nästan priset. Att stoppa ett spel bara för att de inte kan tänka sig att vuxna också spelar är löjligt.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av depthless:

Vilka föräldrar idag bestämmer över sina barn?

Wow...

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Jaha trist för Australiensarna, men vore helt enkelt enklare att ta bort ålder och sånt skit vem bryr sig? skriv bara ner vad det innehåller typ Våld, grovt språk m.m. och kanske sätt eventuellt grader på Våld och sånt typ: Lätt våld, en del våld, mycket våld, Kräkpåse kan behövas! som exempel kanske?

Det finns ju redan fullt fungerande graderingar och beskrivningar för sådant. Problemet är ju bara att Australien har helt sjuka censurlagar och att de som bestämmer inte nyttjar någon som helst logik i sina resonemang.

Medlem

Lustigt. Jag visste inte att Australien var så efter. För ett par dar sen läste jag om att deras regeringen planerar införa ett internetfilter för hela australien där vissa sidor spärrats. Och så nu detta. Jag har alltid uppfattat Australien som ett västerländskt land men nu känns det mer som en blandning av Kina och Tyskland(?)


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

12
Skriv svar