Robot
Resistance 2

Några timmar in i spelet och jag befinner mig mitt ute i en absolut bedårande djungel, och bakgrundsljuden, wow! Plötsligt blir det tyst, alldeles för tyst. Mitt hjärta börjar pumpa. BAM, BAM, BAM, osynligt monster blir plötsligt synligt och dess skri ekar i djungeln. Jag dör.

#insomniac-games, #resistance-fall-of-man


Medlem
Dagens FZ-recension - Resistance 2

Välformulerad recension, som vanligt.
När jag inte spelat spelet än själv, vill jag trots det ta mig friheten att kalla det hajpat som jag inte tror att det kan leva upp till. I alla fall inte av mig.
Hoppas självklart på det omvända.
Dock blir det nog GoW2 som mästare året 2008.

Edit: Tyckte vissa av de där läskiga sakerna såg lite väl plastiga ut på bilderna, men det kanske ser bättre ut i verkliga spelet. Kan vara att det fastnat ett kort i ett vist speciellt ljus.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"Resistance 2 berättar om ett alternativt 1950-tal under vilket andra världskriget aldrig hänt."

låter lite-som-vissa-andra-utan-att-nämna-vilka

Medlem

Spelet är definitivt hajpat, men jag måste få säga... det lever upp till förväntningarna. Precis som jag skriver i recensionen, allting är bättre. Gillade man ettan kommer man utan tvekan att gilla tvåan. Det gick så långt att jag faktiskt glömde av recensionen ett tag och blev helt besatt av flerspelarläget.

Jag drar mig inte för att vara negativ om ett spel när det är rättfärdigat, Resistance2 har väldigt få missar.

Anyways, dags att återvända till slagfältet!

Medlem

Bra recension, och det verkar även vara ett bra spel!

Inaktiv

Petitess minst sagt; skulle fått en femma imo.

Medlem

Dom har då väldigt moderna vapen/utrusting för at vara på 50 talet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Om man tyckte att ettan var mediokert som bäst, är det lönt att testa tvåan?

Medlem

köpte spelet i dag riktigt awesome spel!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

sj har man varit i Betan, tycker spelet är suveränt.

har dock inte klarat 1an än, men ska spela igenom hela sen blir det 2an utan tvekan.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Resistance 2 är bättre än 1'an var, mycket bättre.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Game of the year Singleplayer, plus att multiplayer inte är lika linjärt som Call of Duty.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Testade det här hos en polare under betan. Helt okej, det grymmaste är väl nog 60 spelare online. Förutom det fanns det inte så mycket att hurra över, tyvärr.

Håller med tidigare skribent. GoW 2 är den tyngre shootern av de 2.

Inaktiv

Den här recensionen fick mig å bli riktigt sugen.

Medlem

Mycket härligt spel man bara vill ha det


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Nu är det ju så att resistance2 bara ska fungera som en aptitretare tills killzone2 kommer


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Inaktiv

Hade jag haft Ps3 hade jag köpt detta.. men tyvärr

Medlem

kommit längre in i campaign läget nu spelet blir bara bättre och bättre! och multiplayern med 60 spelare online är helt suverän! skaffa detta spel!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Chris:

Spelet är definitivt hajpat, men jag måste få säga... det lever upp till förväntningarna.

I min uppfattning så är hype en reaktion från folket snarare än företaget bakom spelet.
Och att hype är förväntan som är över vad som igentligen levereras av spelet.

Medlem

Oj.. det känns som.. hmm.. det känns som.. jag kan inte stå emot.. JAG MÅSTE HA DET!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

lyckades få tag på spelet för lite mer en 2 veckor sedan, jävla bra spel! mycket bättre en det första

Medlem

Bara jag som är lite tveksam efter att ha spelat det? Shure, det är snorsnyggt och med häftiga bosstrider, men är det bara jag som tycker att det är för svårt, men av helt fel anledningar? Kanske har jag inte kommit in i gameplayet än men jag tycker att det saknas en känsla av strid som ettan hade och nu är mest smygande runt hörn för att utnyttja fiendens dumma AI mot dem?


signatur

Videomupp

Medlem

Verkar vara ett gött spel:)

Medlem

Hmm... får se.. tyckte inte ettan var nån höjdare direkt. Om jag får låna det av nån kanske jag lirar det

Medlem

Bah, kan man inte köra samma typ av co-op som i ettan så blir det inget köp för mig. Ser inget nöje i att spela online. Sitter hellre hemma med sambon och kör igenom kampanjen på split screen.

Medlem

Bästa spelet i år enl mig.

Angående slutet:

Tror ni Hale kommer tillbaka?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

lika dåligt som jag trodde.

KoP
Medlem
Skrivet av marcusn:

lika dåligt som jag trodde.

Du får gärna vidareutveckla varför du tycker så.

Medlem
Skrivet av Gurthaur:

Bah, kan man inte köra samma typ av co-op som i ettan så blir det inget köp för mig. Ser inget nöje i att spela online. Sitter hellre hemma med sambon och kör igenom kampanjen på split screen.

det finns splitscreen i co-op och i vanlig multiplayer. DVS två vid samma skärm och sex stycken online i co-op. Och i vanlig multiplayer kan två sitta vid samma skärm och spela mot 58 andra spelare. Enjoy


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Gah! Har inte haft råd att köpa detta än, MÅSTE HA!!


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

12
Skriv svar