Hjälp med CV

Medlem
Hjälp med CV

Jag tar studenten nu och det är dags att ta mig ut i arbetslivet och behöver lite tips med att skriva CV, har lite guider som ja har googlat mig fram och tidningar som ja har sparat. Men det finns väll alltid något tips man kan få av er

Medlem

Du kan ju alltid krydda till det lite, och få det att låta lite mer extraordinärt
Det bästa är också om du går dit först och pratar med dem, lite plus i kanten.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Generella tips är att man bara skall ta med sådant som 1) är relevant för tjänsten man söker och 2) ta med sådant som kan påverka synen på en som person, om man t ex är med och håller i en organisaition som sysslar med frilufsliv så kan det kanske vara positivt, det beror som sagt på vad man söker för tjänst.

Andra tips är att se till att CV:t är fritt från stavfel och särskrivningar - be ngn läsa genom det innan du skickar iväg det! Se också till att hålla dig ifrån klyshor, saker som arbetsgivarna antagligen har hört tusen gånger innan.

Det var ett fåtal, men ack så viktiga saker att tänka på. Mer finner du säkert på de sajten som du googlat fram.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Det enklaste är att googla på cv´n och hitta nån du tycker är bättre än vad du skulle kunna ha gjort och ändra personuppgifterna till ditt eget

Medlem

Arbetsförmedlingen kanske kan komma med några tips.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

"Hej jag vill ha jobb nu"

Medlem

Underteckna inte med "Satan" bara...


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Rissan:

Arbetsförmedlingen kanske kan komma med några tips.

Nej. Dom är så jävla mkt skit. Gjorde absolut ingenting för mig förutom att ta kål på 30 min av mitt liv med nått jävligt meningslöst möte.
Dom har en lika meningslös mall för CV på sin hemsida med.


signatur

I'm the best around...

Medlem
Skrivet av Grönatummen:
Skrivet av Rissan:

Arbetsförmedlingen kanske kan komma med några tips.

Nej. Dom är så jävla mkt skit. Gjorde absolut ingenting för mig förutom att ta kål på 30 min av mitt liv med nått jävligt meningslöst möte.

mm, precis. jag var där en gång för några år sedan (fridhemsplan, stockholm). arbetsförmedlaren kunde inte svenska och klarade knappt av att knappa in mina personuppgifter på datorn. när det var avklarat, efter mycket om och men, fick jag veta att det inte fanns några jobb...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Arbetsförmedlingen kanske kan komma med några tips.

bra ide, ta tips från arbetsförmedlingen och gör tvärtom burde funka skit bra.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Rissan:

Arbetsförmedlingen kanske kan komma med några tips.

bra ide, ta tips från arbetsförmedlingen och gör tvärtom burde funka skit bra.

Min arbetsförmedling va inte till särskilt stor hjälp heller men tänkte att AF där han bor kanske är bättre.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Min arbetsförmedling va inte till särskilt stor hjälp heller men tänkte att AF där han bor kanske är bättre.

Nej, det är nog en av landets mest värdelösa verk. När jag gick dit första gången fick jag bara rådet "det är viktigt med personliga kontakter och att man söker aktivt på egen hand"... tack... för inget alls. Fick inget jobb, men studerade på högskola efter det ist. Nästa gång jag gick dit, efter vårterminen, så skrev dom bara in mig som sökande, men jag fick varken handläggare eller ngt annat med motiveringen "du skall ju ändå börja studera igen till hösten" WTF!? Varför kräver socialen att man skall man behöva gå dit då, när det inte mynnar ut i ngt?

Suck...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Iofs, men om man vill ha a-kassa så är det ju tyvärr ett måste.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

1
Skriv svar