Nytt om multiplayer i GTA IV för pc

Robot
Medlem
Nytt om multiplayer i GTA IV för pc

Ska bli spännande detta


signatur

The King is Back

Medlem

Vad trevligt!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Härligt 32 pers blir nice som fan

Avstängd

Kul, däremot så tycker jag att GTA är värdelöst på dator
Iaf de tidigare...

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Kul, däremot så tycker jag att GTA är värdelöst på dator
Iaf de tidigare...

PC-versionen är väl precis den samma, med möjligt bättre grafik, i övrigt är det väl bara koppla in en handkontroll o möjligen hooka upp en TV om det inte duger.

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Kul, däremot så tycker jag att GTA är värdelöst på dator
Iaf de tidigare...

GTA IV var inte värt att spela igenom på 360 tycker jag, spelade kanske halva och tröttnade på att antingen ha pissdålig aim eller ha auto-aim. Kommer helt klart vara värt att spela klart det på PC istället med helt extremt mycket bättre styrning och bättre grafik.


signatur
Inaktiv

Snajsigt, snajsigt!

Medlem

Riktigt nice! Detta ska jag helt klart införskaffa


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av KrejzY:

Kul, däremot så tycker jag att GTA är värdelöst på dator
Iaf de tidigare...

GTA IV var inte värt att spela igenom på 360 tycker jag, spelade kanske halva och tröttnade på att antingen ha pissdålig aim eller ha auto-aim. Kommer helt klart vara värt att spela klart det på PC istället med helt extremt mycket bättre styrning och bättre grafik.

Enda som är sämre på pc är bilkörningen...resten är mycket bättre.

Medlem

Fan va sjukt med 32 spelare Får se hur det flyter bara. Nu ser jag mycket mer fram emot spelet iaf.

Skrivet av MKultra:

GTA IV var inte värt att spela igenom på 360 tycker jag, spelade kanske halva och tröttnade på att antingen ha pissdålig aim eller ha auto-aim. Kommer helt klart vara värt att spela klart det på PC istället med helt extremt mycket bättre styrning och bättre grafik.

Precis samma här. Vanligtvis väntar jag alltid på pc-versionen, men kunde inte hålla mig med GTA4. Det var en jävla avtändning att lira det på konsollen måste jag säga. Har spelat det typ 2 gånger, knappt halva spelet, och det har bara samlat damm sen dess.

Nu kommer det riktiga GTA4!

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av KrejzY:

Kul, däremot så tycker jag att GTA är värdelöst på dator
Iaf de tidigare...

GTA IV var inte värt att spela igenom på 360 tycker jag, spelade kanske halva och tröttnade på att antingen ha pissdålig aim eller ha auto-aim. Kommer helt klart vara värt att spela klart det på PC istället med helt extremt mycket bättre styrning och bättre grafik.

Enda som är sämre på pc är bilkörningen...resten är mycket bättre.

Och vad gör man i stort sätt i hela spelet? Föredrar faktiskt GTA på konsol, men PC ger så mycke mer som mods och annat skoj, de lever lite längre på PC. Sen gillar jag verkligen filmeditorn som följer med.

ptr
Medlem

alltså... gta iv skulle varit så äg i multiplayer, men jag förstår inte varaför nästan inga konsolspel har serverblädrare? Det roliga med att spela multiplayer är ju att köra på t.ex. en svensk server där man kan gå in vilken tid på dygnet och det finns alltid människor där som spelar. Det är garanterat laggfritt m.m.

random match making (eller vad fan i helvete det kallas) är värdelöst.

Medlem

GTA IV suger online på xbox. Ser fram emot att få använda en riktig serverbläddrare... Och 32 spelare är rätt nice.

Medlem

ohh en del riktigt fina förbättringar imo, ska bli intressant och spela dem nya game modes och så som cops and robbers tex.
blir till o skaffa i jul kanske

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av KrejzY:

Kul, däremot så tycker jag att GTA är värdelöst på dator
Iaf de tidigare...

GTA IV var inte värt att spela igenom på 360 tycker jag, spelade kanske halva och tröttnade på att antingen ha pissdålig aim eller ha auto-aim. Kommer helt klart vara värt att spela klart det på PC istället med helt extremt mycket bättre styrning och bättre grafik.

Enda som är sämre på pc är bilkörningen...resten är mycket bättre.

Och vad gör man i stort sätt i hela spelet? Föredrar faktiskt GTA på konsol, men PC ger så mycke mer som mods och annat skoj, de lever lite längre på PC. Sen gillar jag verkligen filmeditorn som följer med.

Jag sa att den var sämre, men den är knappast dåligt.

Medlem
Skrivet av ptr:

alltså... gta iv skulle varit så äg i multiplayer, men jag förstår inte varaför nästan inga konsolspel har serverblädrare? Det roliga med att spela multiplayer är ju att köra på t.ex. en svensk server där man kan gå in vilken tid på dygnet och det finns alltid människor där som spelar. Det är garanterat laggfritt m.m.

random match making (eller vad fan i helvete det kallas) är värdelöst.

"next generation consoles like the Xbox 360 and the PlayStation 3 do not offer the sufficient power"

Medlem

Kan tänka mig att det är rätt svårt att utveckla ett sådant gränssnitt för konsollspelare och hålla bra kvalité på grejerna. För PC'n är det every day-stuff att bläddra i listor med filter och allt vad det heter.

Sen är det ju det där med att PC'n är och förblir bäst att spela på, online som ofline.

Hur som helst, bra nyheter! Ska spelas som satan online!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Blir att skaffa GTA4 till PC också, avskyr att sitta framför TVn för multiplayer och är för snål för Xbox Live.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

"next generation consoles like the Xbox 360 and the PlayStation 3 do not offer the sufficient power"

Det enda konsollspel jag sett med serverbläddrare är Frontlines. Någon som känner till några fler?

ptr
Medlem
Skrivet av smuts:

Kan tänka mig att det är rätt svårt att utveckla ett sådant gränssnitt för konsollspelare och hålla bra kvalité på grejerna. För PC'n är det every day-stuff att bläddra i listor med filter och allt vad det heter.

Sen är det ju det där med att PC'n är och förblir bäst att spela på, online som ofline.

Hur som helst, bra nyheter! Ska spelas som satan online!

kan väl inte vara så svårt att ha en liten flik "favorites" där man kan lägga till adresser. De är ju verkligen så att konsolspelare anses vara totalt dumma i huvudet att dom knappt ska ha några val utan allt ska bara vara quick play. Och att alla hela tiden måste trycka ok för att en ny runda ska börja...................................................................FAIL

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av KrejzY:

Kul, däremot så tycker jag att GTA är värdelöst på dator
Iaf de tidigare...

GTA IV var inte värt att spela igenom på 360 tycker jag, spelade kanske halva och tröttnade på att antingen ha pissdålig aim eller ha auto-aim. Kommer helt klart vara värt att spela klart det på PC istället med helt extremt mycket bättre styrning och bättre grafik.

Hahaha det där lät konstigt av dig?

Klaga inte heller sen när du får en helt ny stadsdel och en ny huvudkaraktär, till 360 versionen.

Medlem

Jag tyckte det var kul på xbox. Men online sög det. Single Player var bra dock.

Medlem

vadå online sög? Det är skitkul att sitta och lira med sina bästa vänner i liberty city tillsammans. 4 pers sitter i Clucking Bell och myser med 5 stjärnor och poliser bara ramlar in är inte en dålig sak!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Inaktiv
Skrivet av anon_35747:
Skrivet av Hannu87:

"next generation consoles like the Xbox 360 and the PlayStation 3 do not offer the sufficient power"

Det enda konsollspel jag sett med serverbläddrare är Frontlines. Någon som känner till några fler?

rainbowsix vegas 2 tror jag har en serverbläddrare.

Kul med nyheter som dessa så man vet att man får "ett nytt spel" istället för slammet från xboxet och ps3:an.

Tycker själv att spel som gta skall spelas på konsol, det är inget intensivt spel som kräver grymt aim. Gta ska avnjutas liggandes i en soffa med ena handen i chipspåsen och den andra på kontrollen.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av KrejzY:

Kul, däremot så tycker jag att GTA är värdelöst på dator
Iaf de tidigare...

GTA IV var inte värt att spela igenom på 360 tycker jag, spelade kanske halva och tröttnade på att antingen ha pissdålig aim eller ha auto-aim. Kommer helt klart vara värt att spela klart det på PC istället med helt extremt mycket bättre styrning och bättre grafik.

Hahaha det där lät konstigt av dig?

Klaga inte heller sen när du får en helt ny stadsdel och en ny huvudkaraktär, till 360 versionen.

Rykten eller sant?:) nu blev jag glad som xbox ägare om detta stämmer...

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av KrejzY:

Kul, däremot så tycker jag att GTA är värdelöst på dator
Iaf de tidigare...

GTA IV var inte värt att spela igenom på 360 tycker jag, spelade kanske halva och tröttnade på att antingen ha pissdålig aim eller ha auto-aim. Kommer helt klart vara värt att spela klart det på PC istället med helt extremt mycket bättre styrning och bättre grafik.

Hahaha det där lät konstigt av dig?

Klaga inte heller sen när du får en helt ny stadsdel och en ny huvudkaraktär, till 360 versionen.

Klart att det är kul när det kommer en DLC till 360 versionen men PC versionen kommer ändå att vara bättre :]


signatur

<3

Medlem

Hade hoppats på ännu fetare servrar.. San Andreas MP modsen har ju upp mot 100 spelare på sina.

Medlem

PC > Konsol.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar