Medlem
Kawaii?!

En tanke slog mig häromdagen då jag fick syn på en kvinna med en väldigt "japansk look". Vad som facsinerade mig var de små sockersöta tårtbitarna som dinglade i hennes öronsnibbar, en stor salig blanding av olika tårtor på mobil-locket och framför allt den enormt stora knippan med mobilsmycken. Tyvärr hade hon ingen sockersöt kläning och platådojor, men det påminde mig ändå om japan.

I mitt besök i japan fick jag bevittna att alla japaner hade mobilsmycken, söta (även killar). Det var inte ovanligt att se japaner sitta och spela på ds eller psp lite här och var. Även dessa var klädda i de mest fascinerande små saker som mina ögon aldrig lagt märke till i Sverige. Är det så att japaner inte skäms över att låta sitt inre "gullig-gull" sinne släppa lös lite? Eller är det bara vi svenskar som inte fattat att "gullig-gull" saker inte är något att skämas för? Hur många här har ds-/psp-/mobilsmycken?

Jag kan stolt säga att mitt ds aldrig varit så sockersött som nu! Har lust att äta upp det!

[ia=18194; medium]

#blogg

Medlem
Kawaii?!

Min mobil är för tillfället utsmyckad med öl från förra helgen, tacosås från någon månad sen och sån där grå gegga som bara kan dyka upp när man har hållit i en pryl alldeles för många ggr.

Sandblästring och eld skulle behövas för att piffa upp den vid det här laget.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

En vandrande matlåda alltså
Undrar om det skulle gå hem i Japan? De smyckar ändå mobilen med plastkakor, så varför inte

Medlem
Skrivet av Darkchan:

En vandrande matlåda alltså
Undrar om det skulle gå hem i Japan? De smyckar ändå mobilen med plastkakor, så varför inte

Ett härligt, underligt folk dom dära Japananerna


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

1
Skriv svar