Spela Doom i webbläsaren

Robot
Medlem
Spela Doom i webbläsaren

förutom att man äger orginalversionen på doom så är detta en ypperlig bra ide


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Haha fantaskiskt! Förstår dock inte hur folk orkar

Medlem

Haha gött! Då har man något att göra på arbetet

Medlem

Vilken jävla spelkänsla, fortfarande!

Medlem

Nice men funkar dock inte för mig ;/ Måste ha flashplayer 10 men är dock säker på att jag har det:O


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

För att man har det på cd + High resolution pack....därför lirar man inte i webläsaren

Påminns om att jag mådde alltid illa när jag spelade Doom och Wolfenstein av nån anledning.

Inaktiv
Skrivet av Punchbag Polly:

Påminns om att jag mådde alltid illa när jag spelade Doom och Wolfenstein av nån anledning.

Dina ögon kanske inte tål dålig grafik?

Skrivet av heli:
Skrivet av Punchbag Polly:

Påminns om att jag mådde alltid illa när jag spelade Doom och Wolfenstein av nån anledning.

Dina ögon kanske inte tål dålig grafik?

Haha jorå, jag växte upp med en Commodore64 så jag har det i ryggmärgen, men det är nånting med just dom spelen som gör mig illamående efter bara några sekunder.
Jag vet flera som just drabbats på samma sätt av just dom två spelen.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av heli:
Skrivet av Punchbag Polly:

Påminns om att jag mådde alltid illa när jag spelade Doom och Wolfenstein av nån anledning.

Dina ögon kanske inte tål dålig grafik?

Haha jorå, jag växte upp med en Commodore64 så jag har det i ryggmärgen, men det är nånting med just dom spelen som gör mig illamående efter bara några sekunder.
Jag vet flera som just drabbats på samma sätt av just dom två spelen.

Klen

Medlem
Skrivet av bondmaster:

förutom att man äger orginalversionen på doom så är detta en ypperlig bra ide

Oh yes, det har man allt. En inplastad orginalutgåva av shareware versionen, som var det enda man kunde köpa på den tiden. Hela fick man skicka efter


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Må illa? kan bero pga att vapnet gungar så mycket, typ Åksjuka lr Sjösjuka.
Rubbar ens balans i skallen när man ser vapnet gunga överdrivet mycket.

Typ som i ja, Doom,Wolfenstein,Dukenukem osv.

Medlem

Great, då var Doom i flash klart.

Kan vi nu få en "fullscreen"-knapp i spel tack? Är det bara jag som saknar den funktionen i flash?

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Påminns om att jag mådde alltid illa när jag spelade Doom och Wolfenstein av nån anledning.

Tror det är det jag får av att spela Turok till N64 :\


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Coolt, lite segt ibland men annars funkar det fin fint.
Gillar inte att dom/han/hon har bytt plats på skjut- och öppna dörrar knapp Space ska öppna dörrar och ctrl ska skjuta, inte tvärtom

Inaktiv

Hahah quake Online

Medlem

superbra portning, känslan är kvar!

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av heli:
Skrivet av Punchbag Polly:

Påminns om att jag mådde alltid illa när jag spelade Doom och Wolfenstein av nån anledning.

Dina ögon kanske inte tål dålig grafik?

Haha jorå, jag växte upp med en Commodore64 så jag har det i ryggmärgen, men det är nånting med just dom spelen som gör mig illamående efter bara några sekunder.
Jag vet flera som just drabbats på samma sätt av just dom två spelen.

Får exakt samma här. Men det gäller även Oblivion på PC. Fruktansvärt illa mår jag bara efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av heli:
Skrivet av Punchbag Polly:

Påminns om att jag mådde alltid illa när jag spelade Doom och Wolfenstein av nån anledning.

Dina ögon kanske inte tål dålig grafik?

Haha jorå, jag växte upp med en Commodore64 så jag har det i ryggmärgen, men det är nånting med just dom spelen som gör mig illamående efter bara några sekunder.
Jag vet flera som just drabbats på samma sätt av just dom två spelen.

exakt så är det för mig när jag spelade countstrike singelplayer delen. Fyfan va jag mådde illa efter 10-15 min..:(

Medlem

I webbläsaren, det var tufft!
Quake 2 kan man oxå lira i webbläsaren, här.

Skulltag är den bästa Doom-porten tycker jag.
Första gången jag lira descent mådde jag illa. :$


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Hur "enkelt" är det att göra en portning som denna? Jag har inte provat Doom i Flash10, men med tanke på att Flash 10 inte funnits så länge så kan det inte ha tagit så lång tid att få till portningen? Eller är det Macromedia(?) som stått för portningen i marknadsföringssyfte parallellt med utvecklingen av nya Flash-spelaren?


signatur
Inaktiv

Snajsig portning. Kanske inte jätte kul nu på 2000-talet, men riktigt bra gjort tycker jag.

Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Hur "enkelt" är det att göra en portning som denna? Jag har inte provat Doom i Flash10, men med tanke på att Flash 10 inte funnits så länge så kan det inte ha tagit så lång tid att få till portningen? Eller är det Macromedia(?) som stått för portningen i marknadsföringssyfte parallellt med utvecklingen av nya Flash-spelaren?

Relativt enkelt, då Alchemy användes.

Alchemy släpptes bara för några dagar sedan, men med hjälp av det så kan man använda sig av C/C++ kod i flash.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av heli:
Skrivet av Punchbag Polly:

Påminns om att jag mådde alltid illa när jag spelade Doom och Wolfenstein av nån anledning.

Dina ögon kanske inte tål dålig grafik?

Haha jorå, jag växte upp med en Commodore64 så jag har det i ryggmärgen, men det är nånting med just dom spelen som gör mig illamående efter bara några sekunder.
Jag vet flera som just drabbats på samma sätt av just dom två spelen.

jag blir illamående av halflife spelen. Lirade dock igenom 2:an, men det tog sin lilla tid när man fick pausa en dag efter ett tag

Lyckades inte lira denna (har inte flash 10), men kan det bero på musacceleration?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Hannu87:

För att man har det på cd + High resolution pack....därför lirar man inte i webläsaren

Antar att du har 3D modellerna som förövrigt är grymt fula och förstör den underbara känslan i spelet.


signatur

<3

Medlem

Doom är fortfarande en av de bästa spel som har gjorts.Nu har man något att göra på programmerings lektionerna

Medlem

Testa det precis funkar väldigt bra även fast det körs i webläsaren ni som säger att spelet inte är roligt på 2000-talet måste ha glömt bort hela grejen med gaming KILL STUFF!


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av _jozo_:

Haha gött! Då har man något att göra på arbetet

hehe lätt!!

Medlem

Doom is everywhere! xD

12
Skriv svar