Hur håller du din mus?

Medlem
Hur håller du din mus?

I samband med att jag läste Johns blog om sin nya musmatta
( http://www.fz.se/bloggar/johns_blogg/p=1004 ) så drog tankarna iväg till min egen musmatta och jag kom strax på mig själv studera hur jag drog musen fram och tillbaka.

Jag sitter med en Logitech MX 500 som är utvecklad för att vara ergonomisk. Men när jag sitter och använder musen så sätter jag handen på musmattan och flyttar bara musen med fingertopparna och har ingen som helst användning av att min mus är ergonomisk.

Så i min filosofiska anda frågar jag er - Hur flyttar ni era möss?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Med bara fingrarna. Givetvis
Fast jag har inte handan i mattan heller, när jag spelar.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Öhm, självklart har jag hela handen vilandes på musen. Skulle kännas konstigt att bara använda fingertopparna.


signatur
Medlem

jag har världshistoriens största händer, så det är fingertopparna som gäller...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

fingertoppar.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Handen på musen och handleden vilar på bordet. Behöver bara vrida handleden ett par centimeter för att nå höger/vänsterkant av skärmen och toppen av skärmen når jag genom att knuffar fram musen med fingertopparna. Det känns oftast rätt bra.. mindre bra efter 8-32 timmar.

Medlem

Kör som hamstern tror jag börja köra så i sammanband när jag köpte min razer diamondback.

Medlem

Vilken underlig fundering =D
Dock så kul.

Aldrig tänkt på det, men tydligen flipprar jag runt musen med mina fingertoppar...
Och inte trodde jag det heller Trodde jag använde hela handen så att säga.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

fingertoppar

men vill man ge handen en skön semester så lägger man den över musen en snabbis..så mycket trevligare..dock så försvinner alla mus-skills då

Medlem

Mjo, med fingertopparna. Handleden ligger tryggt på bordet, och fingrarna höjer sig som ett valv över musen. Tumme och ring+lillfinger styr, medan pek+långfinger sköter klickandet. Axlarna avlappnade, och vänsterhanden på tangentbordet, haandleden vilandes mot skrivbordet, och fingrarna höjda som ett valv med topparna vilandes mot (från lillfinger till tummen) <, s, d, f och mellanslag.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Precis likadant som Hamstern.

Medlem

fingertoppar här oxå, har aldrig tänkt på det


signatur
Medlem

Handloven ligger i mattan och så styr jag med fingrarna så jag antar att mitt svar blir: Fingertopparna.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Avstängd

En hybrid mellan fingertopparna och handen liggande platt. Lutar mer åt fingertopparna dock.

Medlem

Handflatan vilar på musen och fingrarna är vikta över knapparna. Min hand är rätt mycket större än musen så finns inte mycket annat o göra.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Handflatan vilar på musen och fingrarna är vikta över knapparna. Min hand är rätt mycket större än musen så finns inte mycket annat o göra.

...köp större mus?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av KlosterKatten:

Handflatan vilar på musen och fingrarna är vikta över knapparna. Min hand är rätt mycket större än musen så finns inte mycket annat o göra.

...köp större mus?

[img=http://blogs.gamersinfo.net/media/Big%20Mous
e.jpg]

Touché

Kör en mx310, vet inte om det finns större musar, isf. får du tipsa på en


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har små händer och kramar om min mus med hela handen så jag har handen vilandes på musen. Aldrig hört talas om att man styr med fingertopparna förut.

edit: fast när jag tänker efter så funkar ju fingertoppar också. Dock har jag inte nog med sensitivity för det.


signatur

osv.

Inaktiv

Kör själv någon slags semi-hybrid mellan de två. Oftast har jag bara fingrarna ligger på musen, handleden på mattan och ingen armrörelse vid förflyttning. Men ibland kommer jag på mig med att bara ha fingertopparna på musen. Och när jag spelar spel lutar det mer åt att ha hela handen på musen.

Medlem

jag brukar köra att jag vänder på musen först, så att knapparna ligger där handflatan ska vara och så vickar jag en massa istället, mycket bättre än vanlig stil imo


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Handen på musen och handleden vilar på bordet. Behöver bara vrida handleden ett par centimeter för att nå höger/vänsterkant av skärmen och toppen av skärmen når jag genom att knuffar fram musen med fingertopparna. Det känns oftast rätt bra.. mindre bra efter 8-32 timmar.

orkade inte skriva själv, har musarm -_-


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

musen kräver varsam hantering varav jag använder fingertopparna man får mer känsla då


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Med fingertopparna, liknar en spindel i försvarsställning


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kombination av fingertopparna och näven, MX700 är en kraftig bit med Tyngd.

Inte så bra till snabba FPS, men perfekt till min reaktionsförmåga!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Med fingertopparna.

Medlem

först börjar jag med fingrarna sen stoppar jag in.......jaha MUS

Inaktiv

Varför har inga tjejer svarat? ;_;

Medlem

^^ För det finns inga på fragzone.

Fingertopparna för min del med, att lägga hela handen på musen förlorar man ju all kontroll i spel kan jag tänka mig.

Tänk själva, att biceps och triceps sköter ditt spelande (stora klumpiga muskler)

eller att 5 st väldigt känsliga och precisa muskler rör på musen?

Ordet "fingertoppskänsla" passar perfekt in här


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Du bad om det.. Jag håller den uppochned
Och nu håller jag den som jag brukar. Jag har hela handen på musen men låter den flyga utan direktkontakt hela tiden. Spelar inget spel man behöver precision eller snabbhet i så det funkar perfekt. Sen använder man handleden för att flytta musen inte biceps och triceps

Medlem
Skrivet av teX:

Varför har inga tjejer svarat? ;_;

Jag undrade precis det. Frågan kan ju misstolkas.

Jag håller den med fingertopparna, precis som alla andra. Sedan har jag något slags behov av att alltid gnida min tumme vid "extraknapparna". Compulsive behavior.

12
Skriv svar