Arkadhallar i STHLM?

Medlem
Arkadhallar i STHLM?

tja, inte säker på att det är rätt forum, men försöker här.
jag undrar nämligen om det finns nån skön arkadhall i stockholmsområdet. har kollat runt lite med inte hittat ett skit.
är riktigt sugen på att dra med några polare och köra lite street fighter 2, outrun, time crisis etc

Medlem

hmm, lasergame, laserdome och vad de heter har väl lite sånt. har dock inte varit där på 10 år så jag vet inte exakt hur det ser ut nu. gröna lund har väl en del också?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Finns nog inte så mycket att hitta, tyvärr är det nog omöjligt att öppna en också för vi i sverige skulle nog inte ha respekt för sakerna i arkadhallen. Så stor skadegörelse och pajjade saker skulle nog vara vardagsmat.

Medlem

I Malmö finns det Tilt. De har massa arkad spel samt biljard och några datorer med internet uppkoppling.

Så åk dit wiki

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Finns nog inte så mycket att hitta, tyvärr är det nog omöjligt att öppna en också för vi i sverige skulle nog inte ha respekt för sakerna i arkadhallen. Så stor skadegörelse och pajjade saker skulle nog vara vardagsmat.

och det är ju unikt för sverige?

lasergame har iaf haft öppet i 15 år, kanske inte så stort men en del flipper- och arkadspel har de iaf. såg nu att de även har en hall med datorer och rattar där man kan tävla mot varandra i bilspel


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Finns nog inte så mycket att hitta, tyvärr är det nog omöjligt att öppna en också för vi i sverige skulle nog inte ha respekt för sakerna i arkadhallen. Så stor skadegörelse och pajjade saker skulle nog vara vardagsmat.

det är jävligt synd att det inte finns ordentliga arkadhallar, för ett antal år sen fanns det ju överallt.. tom videobutiken här där jag bor hade ett par arkadmaskiner.

Medlem
Skrivet av c-row:

I Malmö finns det Tilt. De har massa arkad spel samt biljard och några datorer med internet uppkoppling.

Så åk dit wiki

TILT <3

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Finns nog inte så mycket att hitta, tyvärr är det nog omöjligt att öppna en också för vi i sverige skulle nog inte ha respekt för sakerna i arkadhallen. Så stor skadegörelse och pajjade saker skulle nog vara vardagsmat.

och det är ju unikt för sverige?

lasergame har iaf haft öppet i 15 år, kanske inte så stort men en del flipper- och arkadspel har de iaf. såg nu att de även har en hall med datorer och rattar där man kan tävla mot varandra i bilspel

Ursäkta mig trodde vi pratade om sverige här?
Eftersom vi i europa inte har det så antar jag det? I US och många delar av asian finns det väl en hel del?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Finns nog inte så mycket att hitta, tyvärr är det nog omöjligt att öppna en också för vi i sverige skulle nog inte ha respekt för sakerna i arkadhallen. Så stor skadegörelse och pajjade saker skulle nog vara vardagsmat.

och det är ju unikt för sverige?

lasergame har iaf haft öppet i 15 år, kanske inte så stort men en del flipper- och arkadspel har de iaf. såg nu att de även har en hall med datorer och rattar där man kan tävla mot varandra i bilspel

Ursäkta mig trodde vi pratade om sverige här?
Eftersom vi i europa inte har det så antar jag det? I US och många delar av asian finns det väl en hel del?

Tror knappast att rädsla för skadegörelse är anledning till att det finns så få arkadhallar


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

som rissan säger. det finns mycket i usa som inte finns här och tvärt om, jag skulle inte tro att skadegörelse har något med saken att göra


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Bästa arkadhallen finns på Heron City i kungens kurva. Där hittar du dels DDR och andra musikspel. En hel hög med olika arkadlir, shufflepuck, biljard, bowling och en hel del annat.

Tror att Time Crisis finns. Om inget annat vet jag att andra liknande spel finns.

Tidigare var Tilt ett bra ställe. Sedan flytten för länge sedan så blev det sämre. Där fanns dock nästan bara flipperspel. Men de hade de bra spelen så det var samlat på ett ställe. Och så typ Tekken.

The Plays tror jag har blivit mer eller mindre internetcafé, men där fanns ju innan lite av varje.

Inaktiv

Arkadhallar? Tja, det finns ju vissa museum för sånt...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

1
Skriv svar