Medlem

Ultimata Co-op spelet

Medlem

Vill Ha!!!

Vill dock ha det till ps3 - där det inte kommer =(


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

trevligt, ser fram emot att lira det coop i helgen me polarn, har installerat det på steam men inte kört ännu, jävla wotlk hehe

Inaktiv
Skrivet av t4jr3nT_:
Skrivet av Lootskin:

Ganska linjärt, och bara roligt om man har kompisar. Att rusha på nätet är bara kaos.

Ja, om man ändå hade en kompis =(

De växer inte på tred precis.

Trist:/

Spelar alltid med 3 av mina bästa polare.

Medlem

Jag har spelat L4D sen det släpptes + demot och jag har fortfarande inte tröttnat på att spela igenom alla banorna på Expert tillsammans med min storebror Martin och ett par andra Steam vänner. Jag skulle vilja säga att L4D håller otroligt länge för min del. Hursomhelst så tycker jag att det inte är slumpmässigt varenda gång man spelar, man vet var en Tank kommer att spawna (t.ex. så kan han spawna vid tåget i "No Mercy" kampanjen) var alla vapen kommer att ligga och var det kan komma en panic attack när man har spelat tillräckligt dvs.
Jag tycker iallafall utomordentligt mycket om Left 4 Dead och jag rekommenderar det starkt.

Medlem
Skrivet av Mooe:

Jag har spelat L4D sen det släpptes + demot och jag har fortfarande inte tröttnat på att spela igenom alla banorna på Expert tillsammans med min storebror Martin och ett par andra Steam vänner. Jag skulle vilja säga att L4D håller otroligt länge för min del. Hursomhelst så tycker jag att det inte är slumpmässigt varenda gång man spelar, man vet var en Tank kommer att spawna (t.ex. så kan han spawna vid det sista tåget i "No Mercy" kampanjen) var alla vapen kommer att ligga och var det kan komma en panic attack. Detta gäller givetvis för dem som spelar mycket och spelar om banorna många gånger. Ifall man bara spelar en bana 2-5 gånger så kommer det inte kännas repetitivt på sina egna sätt.
Jag tycker iallafall utomordentligt mycket om Left 4 Dead och jag rekommenderar det starkt.

Medlem
Skrivet av 3degs:

Man är inte knäpp för att man har en annan åsikt. Och jag pratar inte bara om gfx utan vad jag fick för intryck av spelet. Jag hadde dock fel på årtalet som skall vara 2004.

säker på att du inte förväxlat den "gråa" stämningen som valve tagit fram för att fånga just zombie films känslan, men dålig grafik?

färg glada icke realistiska bumbibjörns färgade crysis passade dig bättre va?

Medlem

sluta särskriv

Medlem

Gör som jag, bind serverbrowsern till en knapp istället för console

Medlem

Mej lolipopz0rz du har inte sett någon krypa efter dej p12, jag har nog slaktat bortåt 10-15000 zombisar nu och jag har då inte sen en ändra krälande så jag tror inte ett dugg på dej.

Sen tror jag inte på dej heller som påstod att det inte var slumpmässigt utplacerade super zombisar då jag stött på till exempel en witch kanske 20 meter utanför safezonen och precis i slutet av banan och allt däriemellan.

Hoppas verkligen det kommer komma mer material typ varannan månad eller så för annars kommer det där spelet dö fort.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Kört genom kampanjerna med mina nördpolare, vi klarade allt på ett lan, advanced, och det var inte ens det enda vi körde, lite småtrist. Men ett förjävligt roligt spel hur som helst, bra recension!

Inaktiv

Left 4 dead demo´n tog slut neej men har klarat spelet på kampanj banorna men det är roligt men det är svårt på det som kallas expert

Medlem
Skrivet av surxx:

Left 4 dead demo´n tog slut neej men har klarat spelet på kampanj banorna men det är roligt men det är svårt på det som kallas expert ;)

Du borde vara med mer på svenska lektionerna, hur fan skriver folk eller?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Riktigt trevlig spel, men som det beskrevs i recensionen så är det grymt svårt att hitta en laggfri server (om man inte ansluter genom serverbrowsen dvs, som också krånglar för mig). Tyvärr har jag svårt att hitta folk att spela med och de flesta man kör över public är bara otrevliga. Nej, rekommenderar spelet starkt, även för oss som kanske inte vanligtvis är så förtjusta i zombie-spel. Mycket spelglädje!

Och för er som vill få upp serverbrowsern:

1. Högerklicka på spelet i Steam-listan. Välj Properties. Klicka sedan på Set Launch Options... och skriv in -console.

2. Starta spelet. Det bör nu dyka upp en console. Skriv openserverbrowser för att öppna serverbrowsern, eller så binder du en knapp:
bind "F12" "openserverbrowser".


signatur

snestreck woicer

Inaktiv

Inte svårt att hitta L4D spelare, bara att gå in i #Left4Dead.se på IRC och söka. Mycket underhållande spel om man kör med någon/några man känner.

Medlem

Grymt bra spel.

Det enda jag saknar är att kunna spela enbart som zombie. I versus mode så är man ju tvungen att spela varannan omgång som survivor. Det är mycket roligare än att vara zombie och smyga på survivors. Muhahaahaaaahaa!

Det klagas rätt mycket på de få banorna, men AI Director (och inte minst Versus mode) gör ju återspelningsvärdet mycket högre än normalt. Banorna är visserligen relativt linjära, men ofta finns det alternativa vägar. Dessutom hade det blivit mycket svårare för dem som spelar zombies i versus mode då man inte kunnat förutse vilken väg survivors skulle välja.

Än så länge tycker jag L4D är skitkul!

Inaktiv

hoppas verkligen att dom fixar så att man kan ställa sig i kö, har några vänner som är inne o spelar nu men 8/8 är upptagna så när en slot väl blir ledig får man klicka som en galning på "join" och hoppas att man hänger med..det är ett underbart co-op spel men dom måste fixa tillbaks allt "det gamla" som alltid funnits i valves lir, KÖ SYSTEM OCH SERVERBROWSER! (jo jag känner till den via konsollen men suck) underlätta för oss att spela med våra vänner när det väl kommer ett co-op lir

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av 3degs:

Man är inte knäpp för att man har en annan åsikt. Och jag pratar inte bara om gfx utan vad jag fick för intryck av spelet. Jag hadde dock fel på årtalet som skall vara 2004.

Titta på ljuset/animationerna/modellerna. Sluta spela på medium i 1024x768 så ska du se att det är en ganska rejäl skillnad.

LoL jag spelar nästan aldrig ett spel idag under 1920x1200 och högsta inställningar. Dock spelade jag inte på min pc utan x360 denna gång.

Skrivet av mr.bear:
Skrivet av 3degs:

Man är inte knäpp för att man har en annan åsikt. Och jag pratar inte bara om gfx utan vad jag fick för intryck av spelet. Jag hadde dock fel på årtalet som skall vara 2004.

Om du inte märker någon skillnad på Source-spelen från 2004 och de som släpps idag tycker jag att du ska ta öppna ögonen. Jag kan hålla med om att motorn börjar bli lite till åren nu, men den duger gott och väl i något år till.

Som jag skrev innan min åsikt. Tycker inte det hännt så hemskt mycket med source motorn, den var bra när den kom. Orkar inte gå igenom vad dem lagt till och inte under åren men den känns ändå gammal. Duger dock fint åt hl2 +esp för dem har så mycket mer: Story, gameplay, ban design och ljud.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

rätt enformigt och sömnigt, kanske roligare i coop. känns att source motorn börja blir gammal. kunde lika gärna vara en mod till hl2

edit: fixade grammatiken

Det ÄR en HL2-mod. hl2.exe ligger i spelmappen och man kan starta spelet så här:

H: \Program\Left4Dead\hl2.exe -game left4dead


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av 3degs:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av 3degs:

Man är inte knäpp för att man har en annan åsikt. Och jag pratar inte bara om gfx utan vad jag fick för intryck av spelet. Jag hadde dock fel på årtalet som skall vara 2004.

Titta på ljuset/animationerna/modellerna. Sluta spela på medium i 1024x768 så ska du se att det är en ganska rejäl skillnad.

LoL jag spelar nästan aldrig ett spel idag under 1920x1200 och högsta inställningar. Dock spelade jag inte på min pc utan x360 denna gång.

Jo, men så är krysslådan bra mycket mindre kraftfull än t.om. en medelklasspeldator.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av Aresz:

hoppas verkligen att dom fixar så att man kan ställa sig i kö, har några vänner som är inne o spelar nu men 8/8 är upptagna så när en slot väl blir ledig får man klicka som en galning på "join" och hoppas att man hänger med..det är ett underbart co-op spel men dom måste fixa tillbaks allt "det gamla" som alltid funnits i valves lir, KÖ SYSTEM OCH SERVERBROWSER! (jo jag känner till den via konsollen men suck) underlätta för oss att spela med våra vänner när det väl kommer ett co-op lir

Prova att kika in på friends genom steam, högerklicka, view game info, funkar perfa o köa därigenom.

Inaktiv

Tyvärr så är det relativt dåliga servrar än så länge (demoservrarna var bättre )
Så jag antar att det är årets besvikelse, om inte servrarna fixas, pronto!


signatur

Igår fick jag Tiberium i ögat, nu ser jag grönt...

Medlem
Skrivet av Ted_hallerod:

Tyvärr så är det relativt dåliga servrar än så länge (demoservrarna var bättre )
Så jag antar att det är årets besvikelse, om inte servrarna fixas, pronto!

Dags att du sätter upp ett par servrar då. Valve tillhandahåller inte servrar. Själv har jag inga problem med att hitta vettiga servrar. Versus letar jag efter dedikerade servrar för. Högst 3 försök för att hitta en server där alla pingar under 100 (Vilket absolut är fullt fullt spelbart,)

Co-op kör jag på 'lokal' server där jag hostar på min 8mb lina och polarna har inga problem med det, perfa ping.

Medlem

verkar ju vara ett högst mediokert spel...

Medlem

Det är ju matchmaking skiten som förstör hela spelet... och en del av självaste kapitel grejerna, finns inte mycket story i spelet, går lite segt för alla mods också.

Medlem

Det här spelet har inte Securom väl? Eller? Jag funderar på att köpa det...

Medlem

Nu har ju en update kommit som gör spelet bättre med mindre buggar.

Inaktiv

Bra spel, men 400kr för 4 akter med 5 relativt korta banor i varje är alldeles för snålt för detta priset. Efter första akten har man dessutom sett allt vad spelet har att erbjuda. Det har man faktiskt nästan gjort efter första banan. Vilket är tråkigt. coop är ju alltid kul. Har lirat detta med mina 2 bröder nu. Men man tar ju igenom sig spelet på en dag även på svårt. Sen är det inte så kul längre.

Det känns som ett moddat halfilfe 2 (inte så konstigt för det är ju precis vad det är). Man känner till och med igen några ljud, och själva motorn fungerar ju exakt likadant, vapnen känns också bekanta.

Jag tycker inte det är värt 400kr för director AI, 20 banor och coop trots att jag är älskar hela zombie genren, spel som film.

Att jämför med orange box där man fick 3 spel för samma pris. (hf2 ny episod, TF2 och portal). Mycket mer spel för pengarna.

det är kul ett tag, men det är för kort och för dyrt, det borde kostat runt 150kr inte mer.

Därför ger jag det bara en 3:a

Medlem

prövade demot skitkul! men det hade varit roligare om det hade varit mer skrämmande


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Ångrar köpet en hel del. Lirade igenom det på en dag med tre kompisar sittandes i en etta. Sen känns det ju inte som ett spel man spelar igenom igen. Lite som något gammalt asteriod-spel. Det är samma sak hela tiden, skit samma om det är bra AI eller inte, fortfarande "skjut sönder 300 zombies innan du låser dörren bakom dig"x20.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

123
Skriv svar