Malin 17 år-konverterade till islam..

Inaktiv
Medlem

Ja hon hade smetat på rikligt med smink i alla fall.


signatur
Inaktiv
Medlem

de där fransarna kan ju inte vara på riktigt, ser photoshopade ut

i övrigt ser jag inte riktigt nyhetsvärdet?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

"Jag fick alla rätt om islam på religionsprovet, säger 17-åringen från Jönköping." ............. herregud

jag fick alla rätt på runka bäver provet i min fantasi, så nu måst jag bli bäver runkare på heltid.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

de där fransarna kan ju inte vara på riktigt, ser photoshopade ut

Ser ut att va ritade i paint

Inaktiv

I hennes blogg kan man läsa om att flera av hennes vänner oxå har konverterat..I framtiden så kommer detta vara jättevanligt.Det är ju inte precis en religion som man kan träda ur hur som helst.

Medlem
Medlem

Wow, hon måste verkligen ha skyhög acceptans! Vilken god människa, som välkomnar främmande religioner med öppna armar!

När hon ledsnat på den eftersökta uppmärksamheten och på att upprätthålla bilden som Sveriges mest politiskt korrekta 17-åring, undrar om hon kommer ångra att hon konverterat till en religion som står för kvinnoförtryck och antisemitism?

Inaktiv

jag bloggar om min röv.

att göra en artikel om nån som tror på en religion.. hrm


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Citat:

Hon säger att hon har hittat hem i islam, att Koranen är hennes följeslagare och att hon lever utefter den.
- Jag känner i mitt hjärta att jag är muslim, jag ser min Gud i allting. När jag läser Koranen känner jag att jag hamnat helt rätt, min tro gör mig lugn.

Mår illa när jag läser det där.

Edit: skriver man "gud" med stor bokstav?

Medlem

Men snälla människa, hur ser du ut?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

det man inte har i huvudet får man väl måla utanpå, eller nått sånt. :/


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Kan hon arabiska så att hon kan läsa koranen själv, eller litar hon som EliasN på en "specialversion" med kommentarer av sin heliga bok?

Läste en ganska lång berättelse av en kanadensare som konverterade till, och senare lämnade islam. Eftersom han inte kunde arabiska fick han läsa en engelsköversatt sak med kommentarer, i början, men när han väl kunde tillräckligt med arabiska för att läsa koranen på egen hand började finna den mer och mer grotesk vilket ledde till att han lämnade religionen.

Inaktiv
Skrivet av asker:

När hon ledsnat på den eftersökta uppmärksamheten och på att upprätthålla bilden som Sveriges mest politiskt korrekta 17-åring, undrar om hon kommer ångra att hon konverterat till en religion som står för kvinnoförtryck och antisemitism?

Som om Kristendomen är bättre....

Medlem

När emo inte räcker till liksom... my god.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av kalle32:

I hennes blogg kan man läsa om att flera av hennes vänner oxå har konverterat..I framtiden så kommer detta vara jättevanligt.Det är ju inte precis en religion som man kan träda ur hur som helst.

Tjena Krayze, läget?

Medlem
Skrivet av DeamoniC:

Som om Kristendomen är bättre....

Kristendomen verkar dock inte aktivt tillämpa de sjukheter som man kan hitta i gamla testamentet. Jag har dock inte mycket till övers för någon religion så det känns dumt för mig att sitta och propagera för varken ena eller andra sidan.

Min poäng var den att det känns dumt att göra ett så stort beslut så tidigt i livet, bara för att få lite uppmärksamhet (annars skulle man knappast springa till skvallerpressen), och för visa att man har acceptans för främmande kultur och religion. Hon verkar ha blivit hjärntvättad av media och den bild samhället bygger upp, där man framstår som bättre människa ju mer blint man öppenarmat mottager dessa.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

När emo inte räcker till liksom... my god.

hahaha


signatur

I'm the best around...

Medlem

"- Jag förstår inte att det är en sådan big deal att vara troende muslim, men folk ser mig av någon anledning som mer intressant nu, säger Malin."

"- Extremisterna säger att de är muslimer, men att säga att de följer islams principer är en stor felaktighet. Det är som att säga att alla kristna är som de i Knutby."

Undrar vilka dessa människor är som ser henne mer intressant, och om hon inte tycker det är en big deal.. Varför börjar hon blogga och får en artikel om sig själv i expressen?

Hon har varit muslim i ett halv år, vilken rätt har hon att säga att extremisterna inte är muslimer?

Medlem

Alla har rätt till en åsikt oavsett hur korkad den kan tyckas vara


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd
Skrivet av priZma:

Edit: skriver man "gud" med stor bokstav?

Om du pratar om Gud som en person säger du Gud, alltså t.ex. "Jag tycker Gud är cool".
Om du pratar om Gud som en gud, alltså som substantivet gud använder du gemener. Exempel: "Oden är en gud".

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Alla har rätt till en åsikt oavsett hur korkad den kan tyckas vara

Nej, det har vi ju inte. Kolla i tråden om att muslimer inte får kritiserar längre så får vi ju inte det. Vi fick inte förolämpa islam eller dess gud ;P

Medlem

vi rekommenderades av ett organ utan någon som helst rättsliga maktmedel att inte förolämpa islam.

på samma sätt måste vi köpa coca cola, eller?

Medlem
Skrivet av priZma:

Edit: skriver man "gud" med stor bokstav?

Kanske om man använder det som ett namn.

Jag blir alltid lite rädd för folk som konverterar. Om man gör det så brukar det ju va så att man verkligen tror på allt som har med religionen att göra.

Som några kvinnor i min pappas kyrka som precis hade konverterat till katoliker. De riktigt avgudade prästerna och var nära på att applådera när en präst började predika om abort och sådana känsliga ämnen.
(Ända anledningen till att han gjorde det var för att just den mässan var TV sänd, annars brukar de snacka om vettigare grejor som att va sjysst mot sina medmänniskor)

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Notumforce:

Alla har rätt till en åsikt oavsett hur korkad den kan tyckas vara

Nej, det har vi ju inte. Kolla i tråden om att muslimer inte får kritiserar längre så får vi ju inte det. Vi fick inte förolämpa islam eller dess gud ;P

...och på B svarar jag;

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Notumforce:

Alla har rätt till en åsikt oavsett hur korkad den kan tyckas vara

Nej, det har vi ju inte. Kolla i tråden om att muslimer inte får kritiserar längre så får vi ju inte det. Vi fick inte förolämpa islam eller dess gud ;P

Ingen som ssagt att man inte får kritisera islam och det är skillnad på kritik och löjeväckande.

iaf fortfarande åsikt har man rätt till men man får också då räkna med att man kan få försvara sin åsikt.

som det har kommit fram i islam tråden flertal ggr


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Bloggen:

Hur kan man som ung kvinna I ett land som har jämställdhet och frihet välja att konvertera till en religion som har en rent ut sagt förnedrande kvinnosyn? Där män är viktigare än kvinnor redan ifrån barnsben?
-Susanne

Svar: Susanne! Det finns inget inom islams väggar som talar för att männen är viktigare än kvinnorna, tvärtom rekommenderas det varmt att man behandlar och uppfostrar sina barn absolut likvärdigt. Kvinnan har en central roll i islam, särskilt då det är hon som är den mänskliga källan till livets uppkomst genom barnafödande.

Skrivet av Koranen:

2:228 Divorced women remain in waiting for three periods, and it is not lawful for them to conceal what Allah has created in their wombs if they believe in Allah and the Last Day. And their husbands have more right to take them back in this [period] if they want reconciliation. And due to the wives is similar to what is expected of them, according to what is reasonable. But the men have a degree over them [in responsibility and authority]. And Allah is Exalted in Might and Wise.

Mannen får avbryta skilsmässan innom tre månader om kvinnar blivit med barn, och mannen står över kvinnan.

Skrivet av Koranen:

2:223 Your wives are a place of sowing of seed for you, so come to your place of cultivation however you wish and put forth [righteousness] for yourselves. And fear Allah and know that you will meet Him. And give good tidings to the believers.

Mannen har rätt till kvinnans kön.

Skrivet av Koranen:

2:282 O you who have believed, when you contract a debt for a specified term, write it down. And let a scribe write between you in justice. Let no scribe refuse to write as Allah has taught him. So let him write and let the one who has the obligation dictate. And let him fear Allah, his Lord, and not leave anything out of it. But if the one who has the obligation is of limited understanding or weak or unable to dictate himself, then let his guardian dictate in justice. And bring to witness two witnesses from among your men. And if there are not two men [available], then a man and two women from those whom you accept as witnesses ? so that if one of the women errs, then the other can remind her. And let not the witnesses refuse when they are called upon. And do not be [too] weary to write it, whether it is small or large, for its [specified] term. That is more just in the sight of Allah and stronger as evidence and more likely to prevent doubt between you, except when it is an immediate transaction which you conduct among yourselves. For [then] there is no blame upon you if you do not write it. And take witnesses when you conclude a contract. Let no scribe be harmed or any witness. For if you do so, indeed, it is [grave] disobedience in you. And fear Allah. And Allah teaches you. And Allah is Knowing of all things.

Kvinnor är värda hälften så mycket som en man i rättsprocesser, då de ses som mindre pålitliga.

Alltid skönt att veta att folk läser på innan de tar beslut, som att konvertera till en religion.

(översättningar från Quran Online)

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Notumforce:

Alla har rätt till en åsikt oavsett hur korkad den kan tyckas vara

Nej, det har vi ju inte. Kolla i tråden om att muslimer inte får kritiserar längre så får vi ju inte det. Vi fick inte förolämpa islam eller dess gud ;P

Ingen som ssagt att man inte får kritisera islam och det är skillnad på kritik och löjeväckande.

iaf fortfarande åsikt har man rätt till men man får också då räkna med att man kan få försvara sin åsikt.

som det har kommit fram i islam tråden flertal ggr

Skillnaden på kritik och löjeväckande ligger i tolkarens ögon så tror inte gränserna ens existerar för vilket som är vad.

Medlem

En sak som är roligt med religon är att man brukar "marknadsföra" sin som det bästa.

Det enda.
Det vänligaste.

Men tittar man under ytan på alla förbannade religoner så har det alltid något skelett i garderoben.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Skriv svar