GTA IV-episoderna till PS3 och PC - var det värt pengarna Microsoft?

Flakmonkey
GTA IV-episoderna till PS3 och PC - var det värt pengarna Microsoft?

<a href=http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=36423>

</a>

Citat:

We are happy to announce the much anticipated release of Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City for the PlayStation®3 computer entertainment system and Games for Windows® - LIVE on March 30, 2010. For the first time, PlayStation 3 and Games for Windows - LIVE players will have the opportunity to experience the last two thrilling chapters of the Grand Theft Auto IV saga.

Två saker bekräftas ännu en gång efter nattens besked från Rockstar Games:
1. Ingen rök utan eld
2. Exklusivitet är inte vad det en gång var

När Peter Moore stolt visade upp sin GTA gnuggis på armen under en E3-presskonforens för ett antal år sedan så var han inte bara lite kaxig över att de inte bara lyckats få över Playstations kassako till Xbox 360 utan även över att Microsofts maskin skulle få exklusivt nedladdningsbart innehåll. I efterhand så fick vi reda på prislappen för episoderna - 50 miljoner amerikanska dollar - och nu är ju frågan om det var värt det i slutändan? Personligen så är jag lite kluven. Utan att veta hur mycket MS tjänat i rena pengar på försäljningen av episoderna och personer som valde 360-versionen istället för PS3-varianten pga dem så är var det ju även en viktig markering. Och även om episoderna nu till slut kommer till Playstation 3 och PC så är ju skadan egentligen redan gjord.

Å andra sidan så kan ju spelare nu känna sig lite lurade av MS snack om "exklusivitet", vilket kan få en motsatt effekt de var ute efter. Fast den kommer ju aldrig vara lika kraftigt som den första reaktionen och vi gamers har ju ett närmast pinsamt kort minne. Vi kan gorma och vara sura som fan, men när det väl kommer till kritan så förlåter vi så fort vi får något gott som kompensation.

Så ja... jag vet verkligen inte om det var värt pengarna... men vad tycker ni?

Läs hela pressmeddelandet här

#blogg

Medlem
GTA IV-episoderna till PS3 och PC - var det värt pengarna Microsoft?

Känna sig lurade? "exklusivitet" är ju bara nåt man använder för att folk ska köpa en viss konsol. Nu när spelen är så pass "gamla" så behöver dom inte ängre "exklusivitet". Tror inte någon känner sig lurad.

Microsoft tjänade helt klart på det i vilket fall som helst. Det var den bäst-säljande dlc'n i 360'ns historia.

KoP
Medlem

Klart det var värt pengarna. Pappa Microsoft betalade så att vi med 360 kunde ta del av 2 riktigt sköna dlc till GTA 4 före alla andra. Allt vi behövde göra vara att slanta upp några korvören.

Sen kan man ju tycka vad man vill om tidsexklusivit dlc och spelinnehåll. Klart som fan det är lite löjligt att köpa åt sig rättigheter men vad gör inte jättarna för att slå varandra på nosen.

Inaktiv

Mm håller med Fargo. Det sålde ju väldigt mycket och jag tror nog att dom fick igen ganska mycket. av det också.

Om jag sålde bullar och saft i en liten stad skulle jag muta butiken att inte sälja indrigenser till nån annan så jag kunde själva dom själva. ( Om mn har pengar såklart )

Flakmonkey

Jo nog var det värt det ändå. Inte för pengarna som spelet i sig drog in utan markeringen mot Sony och spelvärlden i stort. Att "sno" GTA IV hade nog betydligt större påverkan än vad FFXIII kommer ha...

Inaktiv

jag tyckte dom 2 episoderna var roligare än orginalet

1
Skriv svar