Dice, vilket svek av er.. Ännu en dålig konsolportning.

Medlem
Dice, vilket svek av er.. Ännu en dålig konsolportning.

Jahapp.. har just spenderat några timmars spelande av betan till Bad Company 2.
Redan vid uppstarten av BC2 anade jag ugglor i mossen, med sin konsolaktiga meny.

Första spelminuten så insåg jag följande:
1: Jag kan inte slänga mig på marken och ligga ner. Antar att det beror på att det inte fanns tillräckligt många knappar på handkontrollerna på konsol. SHAME!! SHAAAAAME!!
Ganska korkat att en sniper inte ska kunna ligga ner och bli så osynlig som möjligt för sina fiender, eller att alla som blir beskjutna inte ska kunna slänga sig ner och gömma sig bakom bråte etc..

2: Eftersom spelet saknar funktion att lägga sig ner så sätter man sig mycket på huk istället. Så pass mycket att fingret som håller ner knappen (ctrl) börjar värka. Varför inte låta oss välja om vi vill kunna "låsa" denna knapp så att man trycker en gång för att gå ner på huk, och en gång för att ställa sig upp?

3: Kikarsiktet för snipern är kraftigt influerad av Star Trek. Jag ska förklara,, Så fort du tar upp siktet för att titta i den så får du inte upp ett gammalt vanligt hederligt sikte med kraftig inzoom som i alla andra spel.. Nejdå, i BC2 så får du upp en skitspejsad cylinder som ger illusionen att du färdas i Warpspeed (som Star Trek). I mitten finns ett ytterligt litet runt område som är skarp, men resten runt omkring har ljusa starkt skrikande färger. Jag började få huvudvärk av att använda siktet så jag gav upp att snipa. (För övrigt, varför får snipern inte en kikare så han kan bestämma avstånd och lättare veta hur högt han ska hålla siktet för att kulan ska få rätt vinkel mot mål?)

Och för att göra en liten jämförelse. Modern Warfare 2 är ett kul och snabbt spel som känns väldigt enkelt att spela. BC2 känns än så länge smått klumpigt, laggigt, och väldigt segt.
BC2's ljud är också väldigt tröttande för mina öron, då det konstant är explosioner och läten, inte alls lika tyst som MW2 kan vara.
Och för att vara squadbaserat så är BC2 väldigt snål med kommandomenyn... Det finns nämnligen ingen kommandomeny. Det du kan beodra dina män är endast genom Q knappen, och det den gör är att markera att "-Här finns det en fiende". "-Jaha,, intresseklubben antecknar" svarar 3 squadmedlemmar. Varför inte ha en enkel meny där man kan skrika åt sin medic att man behöver healthkits, eller assaultkillen att släppa lite ammonution åt dig? Varför inte ha med en "Commander" som i Battlefield 2 som kan guida squadsen vart de ska och vad de ska göra?
Egentligen bör jag inte gämföra BC2 och MW2, de är två helt skilda saker, men ändå är de ju så lika. Och båda har sina possitiva saker och negativa saker, men just nu vet jag inte om "Dedikerade servrar" kan vara plus nog för BC2 att placera sig överst på önskelistan :/
Inte kan man luta sig runt hörn heller...

Finns några fler grejer att klaga på, och just nu är detta spel så otroligt "Konsol" över sig att jag funderar på att avboka min beställning.
Kanske kommer de ge stöd åt PC spelet och så småningom om något halvår ge oss PC spelare lite bättre funktioner, men troligtvis kommer de bara sattsa på DLC material som de sedan säljer dyrt... ^^
När BC2 är lika lätt och roligt som Battlefield 2, först då blir jag nöjd.

Nejdå,, jag är inte alls bitter. Det här skulle ju bara vara det spel som skulle klå Modern Warfare 2 och visa var skåpet skulle stå. Tydligen tyckte dock Dice att skåpet ska stå brevid konsolen i Tv rummet och inte alls inne vid datorn i datarummet.

#blogg

Medlem
Dice, vilket svek av er.. Ännu en dålig konsolportning.

Prone finns inte för att undvika alla jäkla dolphindivers från BF2.
Commander finns ju, du sätter dig i UAV-båset.
Hade du letat i menyn så finns det rop.

Du dömmer ut spelet som en konsollport, det är det verkligen inte. Men om du jämför BATTLEFIELD, med MW2 så är du ute och cyklar ändå. Gå tillbaka till skit-konsollporten du


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

BC var ju gjort till konsol och detta är uppföljaren... Om jag nu endast kunde ansluta till en server och testa spelet... på min xbox.


signatur

Tempus fugit.

KoP
Medlem
Citat:

Jag kan inte slänga mig på marken och ligga ner. Antar att det beror på att det inte fanns tillräckligt många knappar på handkontrollerna på konsol. SHAME!! SHAAAAAME!!

Skojjar du? Lite hastigt beräknat så finns d runt 18 knappar att tillgå på en konsols styrdon. Så dom skulle mycket väl kunnat lägga in en funktion för att ligga ner.

Medlem

Du klagar på för mycket explosioner? Det låter för mycket? Kära människa DET ÄR ETT KRIGSSPEL. :P. Och det är också en beta. Därför är det väl lite dumt att klaga på vissa buggar m.m. Som lagg och sånt. Prone bryr jag mig inte om så mycket. Som någon ovan sa "dolphin-dives".

1
Skriv svar