Quantum of Solace

Robot
Quantum of Solace

Alla som hade nöjet att spela Rares N64-mästeverk Goldeneye vet hur bra James Bond-spel kan vara. Alla som spelat de efterföljande spelen med Ian Flemings agent vet också att de kan vara rätt mediokra. Quantum of Solace tillhör tyvärr den senare kategorin.

#treyarch, #call-of-duty-world-at-war, #killswitch, #gears-of-war, #call-of-duty-4-modern-warfare, #infinity-ward, #gears-of-war-2, #halo-3


Medlem
Recension - Quantum of Solace

Precis vad jag tyckte om det. 2/5 är rättvist

Medlem

Tveksamt om vi någonsin kommer att få se ett lika bra licensspel som GoldenEye.

Medlem

Filmspel = Skitspel
Med ett undantag, Golden Eye till N64.

Inaktiv
Skrivet av TMO_KOTOR:

Tveksamt om vi någonsin kommer att få se ett lika bra licensspel som GoldenEye.

Medlem
Skrivet av Mack:

Filmspel = Skitspel
Med ett undantag, Golden Eye till N64.

Riddick? Bladerunner?

Medlem

Ingen överraskning att det ens vad godkänt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Mack:

Filmspel = Skitspel
Med ett undantag, Golden Eye till N64.

Riddick? Bladerunner?

Glöm inte Lionking och Alladin - riktigt roliga plattformare imo ^^ Att licensspel suger är en regel med väldigt många undantag imo...

Oh oh Alien 3 till Megadrive var ju grymt det också

Medlem

tror inte att jag kan hålla med på det faktist! det var rätt så bra för en filmbaserat spel! en av de bästa jag har spelat faktist..

Pansarknekt

Vad hade folk väntat sig?
GoldenEye var fanimig ett fenomen och följde filmen bra. Riddick baserades inte på filmerna utan på dennes vistelse i fängelse.
Bladerunner var ett äventyrsspel som var mycket bra men ett... äventyrspel. Kändes inte direkt som i filmerna.

Personligen skulle jag vilja se ett spel som baseras på Bond och görs helt avskiljt från någon deadline för en film. Typ fristående och välarbetat i Deus Ex el Noone Lives Forever stuk..


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag skulle testat klart demon om fysiken fanns där


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Är man förvånad ? Jag menar att jag har nog inte spelat något spel som är baserat på en fiml som har varit bra. Tycker de ska lägga ner dessa spel och kanske göra ett fristående spel med bond istället.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Mack:

Filmspel = Skitspel
Med ett undantag, Golden Eye till N64.

Riddick? Bladerunner?

Glöm inte Lionking och Alladin - riktigt roliga plattformare imo ^^ Att licensspel suger är en regel med väldigt många undantag imo...

Oh oh Alien 3 till Megadrive var ju grymt det också

Batman till nes.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Earthworm Jim (iofs tv serie), Robocop (c64) och Alien (c64)..det är 3 som jag kan komma på så här på rak arm.

Sen som någon sa så var Lionking (pc) riktigt bra också.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Man vet ju att man kommer varva detta spel, eftersom Bond kan aldrig dö

Medlem

Inget sunkigt nyproddat bond kommer någonsin slå golden eye N64, så är det bara.

Spelar ingen roll hur jeffla bra grafik och ljud man trycker in i ett spel om spelvärdet gör att man bara spelar det en enda gång.

Golden eye ville man lira gång på gång och låsa upp alla mojänger eller så ville man slå sina bästa tider på dem olika banorna.

Det finns inget lir direkt till X360 som känns lika stabilt

Farcry 2 var ett skämt, likaså Mirrors edge, GOW2 var so so, 1an är bättre.

Det enda som bjöd på lite glädje var fable 2, resten SUGER!

Vem fan kan säga att COD 5 är bra?, ni har bevisligen inte lirat något utav föregångarna

/SM


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av deftune:

Vad hade folk väntat sig?
GoldenEye var fanimig ett fenomen och följde filmen bra. Riddick baserades inte på filmerna utan på dennes vistelse i fängelse.
Bladerunner var ett äventyrsspel som var mycket bra men ett... äventyrspel. Kändes inte direkt som i filmerna.

Personligen skulle jag vilja se ett spel som baseras på Bond och görs helt avskiljt från någon deadline för en film. Typ fristående och välarbetat i Deus Ex el Noone Lives Forever stuk..

No one lives forever 1 och 2 känndes mer som ett fristående Bond spel. Och det var hellt underbart, många fina timmar med dem bägge spelen.

Medlem

Spel baserade på filmer blir sällan bra, inte mer än 3/5.

Samtidigt som filmer baserade på spel ofta blir värdelösa de också ( Max Payne filmen bland annat *spyr* )

1
Skriv svar