League of FZ: Multigame-clan

Medlem
League of FZ: Multigame-clan

Efter att ha läst/skrivit lite i tråden om utmaningen i Motorstorm mot GON( http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=17692 ) så har jag börjat fundera lite hur det skulle vara att ha flera sånna här utmaningar. Det var MR. G som gav mig idén först genom att skriva ett inlägg om Aoe2 och som jag även citerade här http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=17692&page=3 (Andra inlägget).

Hur skulle det då vara att få FZ att annordna flera av dessa tävlingar i diverse spel så att vi medlemmar får deltaga lite i FZ mer än vanligt. Eller varför inte - om det nu går bra - starta en multigame-clan som t.ex. Dignitas eller liknande och spela under FZ's logo. Tänk reklamen för FZ och hur kul det skulle kunna bli för oss medlemmar. Alla medlemmar skulle kunna stå som clanmedlemmar(Om man vill) och dom som vill skulle kunna starta clan-grupper, eller om man bara vill hoppa in i ett random gäng när ett spel ska spelas för att sedan kvala att spela riktiga matchen.

Allt detta hänger väldigt löst i luften men det är ändå idéer som är värda att nämnas.

Vad tycker ni andra? Har ni några andra idéer? Självklart ska det finnas så många spel som möjligt som man ska kunna deltaga i. Jag är väldigt sugen på t.ex. CS:S, DOD:S eller BF2 och man ska därför kunna välja att deltaga där det behövs i något av dessa spelen.

Kom med idéer. Är det inte värt att fösöka få FZ till en så rolig community som möjligt?

Medlem

Låter fin fint! i'm so in


signatur

I'm the best around...

Q2:RA? I'm in noogers

Medlem

Ja ni som svarat verkar ju på. Nu måste vi bara få det lite mer uppmärksammat av resten av FZ.

Medlem

Det är helt upp till John och ingen annan Du får muta honom, då är jag med.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

jaa!! låter som en perfekt ide:P


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Siktar på QW eller TF2 atm. så med en skön sida som FZ i ryggen skulle jag lätt haka på.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Siktar på QW eller TF2 atm. så med en skön sida som FZ i ryggen skulle jag lätt haka på.

http://fquake.sourceforge.net - Börja nöta QW redan idag!

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av Groggo:

Siktar på QW eller TF2 atm. så med en skön sida som FZ i ryggen skulle jag lätt haka på.

http://fquake.sourceforge.net - Börja nöta QW redan idag!

skulle tippa på att han menade ET:QuakeWars istället för QuakeWorld.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem
Skrivet av Wilcore:
Skrivet av jingai:
Skrivet av Groggo:

Siktar på QW eller TF2 atm. så med en skön sida som FZ i ryggen skulle jag lätt haka på.

http://fquake.sourceforge.net - Börja nöta QW redan idag!

skulle tippa på att han menade ET:QuakeWars istället för QuakeWorld.

Med andra ord kan det vara bra att använda sig av de redan gamla och väl använda abbreviationerna för spelen så det inte behöver förekomma missförstånd.

Var bara tvungen.

Medlem

vi får hoppas att John nappar på detta:P
*Tips till trådskaparen: skicka ett PM och fråga om han är intresserad ev länka till tråden här.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Om Crew går med på det så är jag med!

Medlem
Skrivet av Wilcore:

vi får hoppas att John nappar på detta:P
*Tips till trådskaparen: skicka ett PM och fråga om han är intresserad ev länka till tråden här.

It shall be done!

Inaktiv

Armed Assault kanske? Nehä, inte det nej...

Inaktiv

Om det blir en klan via siten så är jag absolut med på det. Men vad jag vill är isåfall att FZ sätter upp regelverket och håller lite i tyglarna tills de känner att de kan lämna över ansvaret till någon de litar på, om de vill det alltså.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Fler får tjata på John.

Medlem

Det verkar inte hända så mycket i WoW-guilden så jag tror att ni kommer få tjata järnet

Antikvitet

Jag är ledsen över att behöva sprida smolk i glädjebägaren, men att starta klan under FZ:s logotyp kommer tyvärr inte på tal.

Med det sagt tycker jag det är jättekul med sådana här initiativ, fastän det verkar lite spretigt i vilka spel som skulle spelas. Häromdagen kom frågor från ett gäng stamgäster i irc-kanalen om de fick starta en World in Conflict-klan under FZ:s banderoll och även där blev det ett nej. Det är däremot helt ok att starta en klan med FZ i namnet och jag tror deras val föll på "Warriors of FZ" eller något liknande. Så länge ni tydligt visar att ni är medlemmar på FZ och inte utger er för att vara medarbetare så är det ok. Men därmed inte sagt att det är ok att använda vår logotyp efter godtycke.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

John: Men skulle inte ni kunna implementera en "spel-funktion" på sidan då? Typ; "På Fredag spelar vi som vill Battefield 2 kl. 20.00"
Visserligen går sådana sammankomster ordna via forumet men man skulle få mer aktivitet om detta styrdes från huvudsidan. FZs huvuduppgift är väl inte bara att rapportera nyheter om spel, utan också främja spelandet?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

John: Men skulle inte ni kunna implementera en "spel-funktion" på sidan då? Typ; "På Fredag spelar vi som vill Battefield 2 kl. 20.00"
Visserligen går sådana sammankomster ordna via forumet men man skulle få mer aktivitet om detta styrdes från huvudsidan. FZs huvuduppgift är väl inte bara att rapportera nyheter om spel, utan också främja spelandet?

Äntligen ett vettigt inlägg på foruemt var väll några dagar sen sist va?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Äntligen ett vettigt inlägg på foruemt var väll några dagar sen sist va?

jao, jag har haft semester och varit bortrest i några dagar...

...JAG FÖRTJÄNADE VERKLIGEN SEMESTER!...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av SoniC:

Äntligen ett vettigt inlägg på foruemt var väll några dagar sen sist va?

och ditt var det ovettigaste av dem alla

(tätt följt av detta)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar