Homeworld 3 på gång?

Robot
Medlem
Homeworld 3 på gång?

\o/

Förutsatt att det inte blir action framför rymdopera är det instabuy.

Homeworld: Fortfarande det mest stämningsfulla RTS som skapats, med mest varierad singelspelarkampanj.

Medlem

Gött mos. Hoppas det kommer


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Homeworld 3 nice, får hoppas det är så då

Medlem
Medlem
Medlem

Let it be so !

Medlem

om detta nu är sant, så e det ju fan underbart!

Medlem

underbart om det stämmer. Homeworld är utan tvekan deras bästa spelserie


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Hoppas det inte blir ännu ett rts som "vi drar ner resurser" på och istället bjuder på action. Vem gillar att börja bygga om sina baser varje gång man kör ny uppdrag. Nej ge oss riktigt rts denna gång

Medlem

Make it so! Typ.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

GIEF! hoppas de gör det, och gör det bra!

Medlem

Uj. uj, uj! Bästa spelnyheten på evigheter!

MFC
Medlem

Homeworld FTW!

Fast synd att det inte funkar i Vista x64 så man kunnat damma av o lira lite för "old times sake"


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bara det blir som HW1 och inte som HW2.

Medlem
Skrivet av dalle:

Bara det blir som HW1 och inte som HW2.

Vad var fel med Homeworld 2 enligt dig?

Jh
Medlem

Det vore väldigt trevligt..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Oxide:
Skrivet av dalle:

Bara det blir som HW1 och inte som HW2.

Vad var fel med Homeworld 2 enligt dig?

håller med dalle, hoppas de gör det mer likt ettan än tvåan. Kan inte sätta fingret på det men känslan försvann lite i tvåan. grafiken var skitbra, och jag gillar verkligen tvåan men det är något med ettan som fortfarande får mig att återvända, händer inte med hw2...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

ah, vore astoppen om det blev av

Inaktiv

Jag hoppas på Cataclysm 2.
HW2 hade helt fel tempo och tog bort mycket av glädjen med att spela, det blev bara stressigt och hattigt istället för kontrollerad utforskning och uppbyggnad av ens flotta.

Medlem

Hatar att bryta glädjeyran här, men har inside-info om att THQ håller tillbaks HW3 som incitament, medan de tvingat på Relic-studion en gigantisk Marvel-RTS-licens.
(Jag nämner dock inte vilken Marvel-licens förrän senare)

Relic är dock lagom glada över Marvellicensen, men THQ skräller att det inte blir något HW3 förrän det RTS:et är klart. För att det ligger stora pengar i licensen. Marvel hade tydligen själva begärt just Relic för jobbet.
Lite som en förälder som tvingar sina barn städa sina rum för att få lördagsgodis.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Hatar att bryta glädjeyran här, men har inside-info om att THQ håller tillbaks HW3 som incitament, medan de tvingat på Relic-studion en gigantisk Marvel-RTS-licens.
(Jag nämner dock inte vilken Marvel-licens förrän senare)

Jag kan summera: Relic äger, Homeworld äger, Marvel äger:heart:

Medlem

Yes, yes! Please, please!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Homeworld 2 var favorit ett tag. Så ser fram emot en 3a.

Medlem

Ruskigt goda nyheter i denna turbulenta tid.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Det är ok, då kanske vi får se lite fler mumsiga grafiska effekter i 3an, typ som realtidsskador, splitter som finns kvar i området efter ett skepp har sprängt och orsakar sköldskador mm mm.

Varför inte simulera personal på skeppen som flyr i escape pods ibland som man tjänar på att plocka upp eftersom de har fått lite erfarenhet och kan då föra krig bättre på nästa skepp.
Det behöver ju inte vara superdetaljerat, men ngra fler gameplaylager som främst inträder när man inte slåss vore trevligt.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

hur blev det med detta, är H3 på g fortf?

1
Skriv svar