Vad tycker ni om detta band?

Medlem
Vad tycker ni om detta band?

Hejsan!

Min bror har haft ett band nu sedan 7 - 8 månader tillbaka och dom är verkligen duktiga!
Jag hoppas verkligen dom kommer långt Vad tycker ni? Här får ni en länk som ni kan checka!

http://www.youtube.com/watch?v=3WJFdTc79Hs

Sen har vi deras hemsida http://www.sharpband.com

Tror ni dom kmr komma långt eller fastna som de flesta gör? :/

Medlem

Bandet va bra, sångaren är mindre bra både i röst och look, inte att han sjunger dåligt men han har för klen röst för att klara sig internationellt. Lär nog bli mest spelningar på i sporthallar, parker och folketshus för dom, kanske på nån festival på minsta scenen, men det är väl bättre än inga spelningar alls, huvudsaken är att dom har skoj när dom uppträder och att publiken inte vill slita ut ögonen bara för att ha något att stoppa i öronen. Men som sagt, tvivlar på att dom kommer bli tillräckligt stora för att få spela på t.ex. Ullevi och internationellt.

Medlem

Känns som jag åkte tillbaka 20 år i tiden
Helt okey, ej mer.

Inaktiv

hehe låter som ett "hård rocks band" från 70 talet :P(nej, jag var inte ens född då, men endå).
Men det var väll OK kan ju gå bra, det viktigaste är nog fantasi och så att kunna hitta på låtar och så.

Men du! gör en lite omröstning så kan mar rösta mellan 0/1 och 5 så kan man se lite hur folk tycker det är

Medlem

Nja. Gillar trash metal bättre med det duger väl.

Medlem

80-talet ringde och ville ha sin frisyr tillbaks.

Lät ungefär som en miljon andra rockband.


signatur
Medlem

Lät som en typisk 80-tals rulle låt, vilket jag tycker är helt ok.

Trodde först att han sjöng:
"Chainsaw blender"

men titeln var ju

Chains of vengence

Medlem

Tja, de var varken bu eller bä.
Stack ut för lite för att bli stora känns det som, i nuläget iallafall.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

varför frågar du?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av cammo:

80-talet ringde och ville ha sin frisyr tillbaks.

Lät ungefär som en miljon andra rockband.

Inaktiv

Jag tyckte det lär bra fast sångaren kunde inte riktigt dra ut på tonerna

Avstängd

Inte särskilt bra men inte särskilt dåligt heller. Sångaren sjöng ju falskt.

om man bortser ifrån 80-tal eller inte, och bortser från musiken så tycker jag att själva videon var löjeväckande. lite för genomtänkt fjantigt. inte äkta. de grupper som dessa försöker härma var iaf äkta när de kom - att börja där andra slutade bådar inte gott.

Medlem

Inte min kopp the på något plan, tyvärr...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Riktigt bra sound, men sångaren sjöng lite klent. Alltså, han har inte kass sångröst, utan den är lite klen bara. Lät som han inte kunde klämma i.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av denbästaantisocial:

Om man bortser ifrån 1900-tal eller inte, och bortser från utvecklingen på ottomotorn så tycker jag att själva videon var mycket imponerande. Såg mycket genomtänkt ut, dvs det kändes äkta. De grupper som dessa härmar kanske ser bättre ut, men låter sämre - att då börja där andra slutade bådar mycket gott.

Hur vore det om du slutade knapra på svamparna och skrev ett inlägg som man förstod något av?
Jävla mopedist.


signatur

mr c of clan mr

Medlem

Mjovars. Soundet i sig var det inget fel på, och den instrumentella insatsen var bra. Störde mig en smula på vokalisten, han kändes osäker på sin egen röst under det lite lugnare partiet och svajade lite utanför tonartens register ibland.

Jag saknar basregister, mer av det!

Måste bara passa på att be sångaren byta kläder. Discokostym från åttitalet känns inte lika hippt längre

Vote: lite bra


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Skrivet av cato:

Hur vore det om du slutade knapra på svamparna och skrev ett inlägg som man förstod något av?
Jävla mopedist.

hur vore det om du slutade trimma mopeder och fixade en klanmatch nån gång?

besvikelsen är svår att beskriva.

Inaktiv

hmm...svårt att ha en en neutral synpunkt och ignorera sin personliga tycke och smak.

Personligen önskar jag att detta band stannar i replokalen, detta grundat på att jag fullkomligt avskyr sådan musik.

Men rent musikaliskt funkar det väl. Sångaren var lite svajjig ibland...men det är inte så ovanligt bland "Power Metal". Gitarristen skulle kanske koncentrera sig lite mer på att vara tajt än att få in så mycket toner på så kort tid som möjligt.
Trummisen funkade också, ganska tråkit spel men helt ok för den musiken dom spelade.
Så.....ja om ett tag så kan dom nog komma någonstans, dom kommer nog inte bli så stora som "Hammefall" men lite spelningar och ett skivsläpp skulle inte förvåna mig....

Medlem

Glam-rock, HELL YEAH!"

Medlem

Ja, precis.. glamrock. Tycker bandet håller potential helt klart, men som även sagts tidigare så är sången på tok för klen för att slå, skulle jag säga. Sedan skulle mna nog vilja säga att det är många band som börjat.. oerhört mediokert som idag är Väldigt bra band, kanske räcker med att sången utvecklas med tiden, who knows. Att kalla detta metal var ju att ta i vilket fall. I mina ögon har sådan här glamrock alltid varit wannabe-metal, men det är ju jag det.. ^^


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

d va grymt bra, men d e väll lite gamal musik...

Medlem

Seriöst kresko, sluta dra upp döda trådar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Visst, Dom är väll bra på det dom gör, Kunde varit mycket bättre.

Kändes som sångaren inte riktigt tog i allt vad han hade, Man hör att han kan mer.

För att dom ska bli kända behövs bara tur för dom.

1
Skriv svar