Hur många GB kräver dina Xbox 360-spel?

Robot
Medlem
Hur många GB kräver dina Xbox 360-spel?

Intressant, synd dock att man har 20 GB versionen...

Medlem

Blir till att skaffa ny hårddisk då : )


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Det måste man nästan göra. Fick av installera Gears 2 för att få plats med Rock band 2. RB2 tar lite väl mycket för att vara ett musikspel tycker jag.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Måste väl inte installera spelen? Så är väl bara att installera dom man känner drar störst nytta av att vara installerat på hårddisken, majoriteten av spelen funkar ju alldeles perfekt att köra från skiva.

Medlem

Varför går inte Crackdown att installera?
Sjukt roligt spel imo!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Jee
Medlem

Man blir ju lite sugen på en större hårddisk. Men 1200kr för 120GB? Nej tack.


signatur

Eller inte?

Medlem

Det är helt klart coolt med den här nya funktionen blir ju nästan sugen på att köpa ett 360 igen efter att man sålde sitt gammla^^


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Smidigt när det gäller uppstartstiden, men det påverkar ju inte själva spelandet så mycket. Kan inte påstå att jag bukar ha så värst bråttom med att komma igång att spela att jag inte kan vänta några sekunder till.
Beträffande 20gb diskarna så är det ju bara att installera det spel man lirar mest för tillfället. Så länge man inte hattar runt mellan en drös spel så är det väl inget större problem med begränsat diskutrymme.

Medlem
Skrivet av Dempah:

Smidigt när det gäller uppstartstiden, men det påverkar ju inte själva spelandet så mycket. Kan inte påstå att jag bukar ha så värst bråttom med att komma igång att spela att jag inte kan vänta några sekunder till.
Beträffande 20gb diskarna så är det ju bara att installera det spel man lirar mest för tillfället. Så länge man inte hattar runt mellan en drös spel så är det väl inget större problem med begränsat diskutrymme.

Tror de flesta skiter i laddningstiden, det är tystnaden från läsaren som gör det värt.

Det är gött att man har ett elite:) testade att installera GTA 4 på 6,8 GB. Laddtiderna blev faktiskt lite bättre men framförallt så är det tystnaden man söker:P

Medlem

Har inte ens nån HD till min 360.. Tycker Microsoft är så jävla löjliga med sina priser på allt. Först kostar spelen 700:- sen lär man pröjsa en summa till om man vill spela spelet online. Sen alla jävla fjantiga tilläggs pack, extra multiplayer banor/vapen etc. Finns inte en chans i helvete att jag skulle pröjsa för nått sånt.

Medlem
Skrivet av Mack:

Har inte ens nån HD till min 360.. Tycker Microsoft är så jävla löjliga med sina priser på allt. Först kostar spelen 700:- sen lär man pröjsa en summa till om man vill spela spelet online. Sen alla jävla fjantiga tilläggs pack, extra multiplayer banor/vapen etc. Finns inte en chans i helvete att jag skulle pröjsa för nått sånt.

köp en wii o lek med istället om det inte passar dig


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Mack:

Har inte ens nån HD till min 360.. Tycker Microsoft är så jävla löjliga med sina priser på allt. Först kostar spelen 700:- sen lär man pröjsa en summa till om man vill spela spelet online. Sen alla jävla fjantiga tilläggs pack, extra multiplayer banor/vapen etc. Finns inte en chans i helvete att jag skulle pröjsa för nått sånt.

Köper du spelen på dom dyraste ställerna så får du skylla dig själv.

Inaktiv

Alltså. Man måste ju ha skivan i även fast det är installerat för att verifiera att man faktiskt har spelet. Men hur blir det om ett spel består av flera DVD-skivor? Måste man ändå byta för att verifiera alla, så att säga? Jag kan inte sova om det inte detta klaras upp.

Skrivet av Shrudder:

Varför går inte Crackdown att installera?
Sjukt roligt spel imo!

Hm, vem säger att man inte kan det?

Medlem

Kör fortfarande med HD till min slitna PS2, är ju så skönt att slippa skivorna och laddningstiden minskar avsevärt. Säkert samma med 360.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Varför går inte Crackdown att installera?
Sjukt roligt spel imo!

Skrivet av Shrudder:

Hm, vem säger att man inte kan det?

Det står i texten

"Han noterar även att Crackdown, Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball 2 och Quake II (från Quake IV-bonusskivan) inte går att installera."

Inaktiv
Skrivet av Mack:

Har inte ens nån HD till min 360.. Tycker Microsoft är så jävla löjliga med sina priser på allt. Först kostar spelen 700:- sen lär man pröjsa en summa till om man vill spela spelet online. Sen alla jävla fjantiga tilläggs pack, extra multiplayer banor/vapen etc. Finns inte en chans i helvete att jag skulle pröjsa för nått sånt.

Well, har man sett på maken till onyanserad kommentar? Jag jobbar inom retail och i min butik har vi inte ett enda 360-spel förutom guitar hero & rockband som kostar över 599:-. Infact, dom flesta nya releaser landar långt billigare än så.

Far Cry 2 - 459:-, Fable 2 - 539:- & Gears of War 2 - 399:- bara för att nämna några... Ganska långt från 700 spänn?

För övrigt är branschen rent generellt mkt duktig på att prisa ned spelen fort - ta bara en titt hos stora aktörer som Webhallen, Elgiganten, Pc City, Mediamarkt m.fl.

Tilläggspaketen är aldrig något du måste köpa för att unna spela ditt spel. Ofta innebär det endast mervärde för den riktigt inbitne spelaren. Och att Live-tjänsten kostar pengar ser jag inte som något större problem? Det kostar idag mindre än 40 spänn i månaden om man köper 12 månaders förbetalt. Det är typ vad en påse chips på statoil kostar...

Inaktiv

Blir att inskaffa en hårddisk på typ 500 Gb då?

Inaktiv
Skrivet av BonD:

@Ravenwood - Det står i texten om du läser

"Han noterar även att Crackdown, Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball 2 och Quake II (från Quake IV-bonusskivan) inte går att installera."

Ha, där fick du mig. Läste inte hela texten utan kollade bara på listan.

Dåligt, hursomhelst. Crackdown är riktigt roligt (i alla fall i och med den där gratisuppdateringen).

Inaktiv

Blir att inskaffa en hårddisk på typ 500 Gb då?

Inaktiv
Skrivet av unavailable:
Skrivet av Dempah:

Smidigt när det gäller uppstartstiden, men det påverkar ju inte själva spelandet så mycket. Kan inte påstå att jag bukar ha så värst bråttom med att komma igång att spela att jag inte kan vänta några sekunder till.
Beträffande 20gb diskarna så är det ju bara att installera det spel man lirar mest för tillfället. Så länge man inte hattar runt mellan en drös spel så är det väl inget större problem med begränsat diskutrymme.

Tror de flesta skiter i laddningstiden, det är tystnaden från läsaren som gör det värt.

True.. tänkte inte på det när jag skrev inlägget, men xboxen är faktiskt mycket tystare när skivan inte spinner hela tiden.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Blir att inskaffa en hårddisk på typ 500 Gb då?

Går det att ens göra?
Trodde man var tvungen att köpa MS oficiella hd som tydligen är gjort i rent guld om man tittar på priset.

250 gb hd i min ps3: 450:-
120 gb hd i min xbox360 1300:-

Billigt Microsoft? I dont think so.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Prestandamässigt har jag inte märkt någon större skillnad men den blir ju något tystare i alla fall. Tyst är dock fortfarande inte rätt epitet för Xboxen.

Medlem

Oj vad man tjänar laddtid på det där då... har folk verkligen så extremt lite tålamod nuförtiden? 8)

Medlem

bara att gå o googla "120gb disk change xbox 360" så hittar ni guider hur ni sätter in en 120gb WD hdd ist för 20gb, WD disken kostar 470kr. lätt fixat

går mac 120gb eftersom det finns bara 120gb till xbox än

Inaktiv
Citat:

Fable 2 - the brief stutter when accessing inventory menus or expressions is gone.

yay :heart:

lite snabbare laddningstider är inte alls fel men det är gutt att slippa lyssna på den där orkanen till dvd spelare

Medlem

Läste någonstans att vissa spel ger LÄNGRE laddningstider via hårddisken.. tål att tänkas på kanske Men som sagt, slippa cementblandaren blir fint!

Medlem
Skrivet av bruttO:
Skrivet av Mack:

Har inte ens nån HD till min 360.. Tycker Microsoft är så jävla löjliga med sina priser på allt. Först kostar spelen 700:- sen lär man pröjsa en summa till om man vill spela spelet online. Sen alla jävla fjantiga tilläggs pack, extra multiplayer banor/vapen etc. Finns inte en chans i helvete att jag skulle pröjsa för nått sånt.

Well, har man sett på maken till onyanserad kommentar? Jag jobbar inom retail och i min butik har vi inte ett enda 360-spel förutom guitar hero & rockband som kostar över 599:-. Infact, dom flesta nya releaser landar långt billigare än så.

Far Cry 2 - 459:-, Fable 2 - 539:- & Gears of War 2 - 399:- bara för att nämna några... Ganska långt från 700 spänn?

För övrigt är branschen rent generellt mkt duktig på att prisa ned spelen fort - ta bara en titt hos stora aktörer som Webhallen, Elgiganten, Pc City, Mediamarkt m.fl.

Tilläggspaketen är aldrig något du måste köpa för att unna spela ditt spel. Ofta innebär det endast mervärde för den riktigt inbitne spelaren. Och att Live-tjänsten kostar pengar ser jag inte som något större problem? Det kostar idag mindre än 40 spänn i månaden om man köper 12 månaders förbetalt. Det är typ vad en påse chips på statoil kostar...

Ok, så jag överdrev en hundring på spelen. Men priserna är fortfarande löjliga, 200:- mer än PC spel, varför? Trodde det var färre som piratkopierade till konsoll, borde det inte vara tvärt om? Är väl Microsoft som ska ha sin hacka för att spelet ens ska få släppas på Xbox.
Sen 1200:- för en 120gb hårddisk, när en 1TB sata disk till PC kostar lika mycket. Vad är det som är så speciellt med deras disk? Jo, andra diskar passar ju inte, så man måste köpa deras. Man kan inte tanka ner demos på sin PC heller och bränna ut, då skulle ju inte folk köpa deras dyra diskar.

Sen att Xbox Live kostar bara 40:- i månaden, jo visst, det kan väl anses som lite. Men att man ens ska behöva betala det när bara är vissa spel som fungerar till multiplayer..

Sen går ju inte direkt pengarna till tillverkarna av spelen man betalar månadskostnad för att spela. Det är väl Microsoft som vill ha lite extra där också.

Medlem

Bra feature, men jag tänker inte bli rånad på pengar för att skaffa en större hårddisk (som är ca 10ggr dyrare per GB än en vanlig hårddisk).

12
Skriv svar