Medlem
Blommor....?

Ehh... Behöver lite hjälp och folk kanske kan hjälpa mig här.

Grejen är den att jag lovade min chef att jag inte skulle supa så jättemycket i lördags då vi jobbade i söndags, men jag råkade dricka lite för mycket och var så jävla bakis i söndags att jag inte pallade att jobba alls och fick ringa in en ersättare och jag märkte att hon inte va allt för glad på mig (man behövde inte vara nåt geni för att tolka henne) så jag tänkte köpa en blomma för att säga att jag är ledsen.

Problemet är dock att jag inte vet vad jag skall köpa nåt för till henne och alla ställen är det bara kärlek och dödsfall på och det är liksom inte sådär jättepassande utan vill ha nåt i stil med att jag är ledsen för det jag gjorde och ska inte göra om det.

Antar att jag inte är ensam om att göra bort mig här och nån som har nåt tips? Vi jobbar igen i morgon (tisdag) så det kan inte vänta en vecka.

Hjälp?


signatur

Gerbera är en bra blomma som man kan ge bort - den finns i många färger och man kan ge bara en eller en bukett med några stycken.

Den säger inget speciellt utan är lämpad för vad man nu kan tänkas att vilja säga.

Kommer fan inte på namnen på svenska men det finns en till lite lyxigare blomma som även den passar bra - den finns i olika "utföranden." Har jobbat i blomsterhandel i Finland så tips finns, bara att jag inte kan namnen på blommorna

Skitsamma, kör på Gerbera.

Medlem

haha så du ska möta chefen med blommar nästa gång du jobbar? Du är inte rädd om livet

Medlem

Man ger inte blommor till sin chef för en sån sak... vill du ha respekt eller försöka återvinna ett förtroende så skall du prata med henne och be om ursäkt för ditt beteende och säga att det inte händer igen. Erbjud dig att hjälpa till vid något annat tillfälle eller liknande...

Det bästa du kan gör är att se till att det inte händer igen.

Blommor till chefen går bort. Fetbort.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Blommor till chefen går bort. Fetbort.

om hon inte är het, då kan det ju en bukett röda rosor vara värt ett försök


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Hon är 26 år, den snällaste och sötaste person jag vet och hon förtjänar en liten blomma då jag hjälper henne så mycket jag kan i vanliga fall ändå så det är inte direkt så att om jag skulle ställa mig och hjälpa henne skulle vara nåt ovanligt. Det är inte helt ovanligt att jag gör halva hennes jobb när vi jobbar om man säger så.


signatur
Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Blommor till chefen går bort. Fetbort.

Beror ju helt på vilken typ av arbetsplats och vilken relation man har till sin chef.


signatur
MFC
Medlem

biobiljett och en chokladask.. tjejer älskar choklad.. och biobiljett (två kanske?) och erbjuda sällskap?..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av CastorFiber:

Blommor till chefen går bort. Fetbort.

Beror ju helt på vilken typ av arbetsplats och vilken relation man har till sin chef.

Om jag säger så här då; Om det rör sig om en arbetsplats och en relation där det är lämpligt att ge blommor till sin chef för att man har gjort något olämpligt på jobbet så spelar det nog inte så stor roll om man gjort något olämpligt...

Det är dessutom helt fel... skulle man ge blommor till sin manliga chef? Aldrig... Att ge henne blommor är kränkande för henne även om hon inte fattar det själv.

Jag förstår tänket, jag förstår att man vill släta över något men blommor till sin kvinnliga chef går fetbort. tyvärr.
(Oavsett situation och arbetsplats)

Jag tycker, som jag redan sagt, att man kompenserar genom att göra bättre ifrån sig i framtiden. Gå vidare, glöm bort, så kommer din chef göra det också.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Kika runt litegrann på interfloras hemsida, därifrån kan du även skicka blommor med bud om du skulle tycka det vore "pinsamt" att ge dom öga mot öga. Eller av annan anledning

http://www.interflora.se

Medlem

Ge henne en Orkidé och du lär får smaka hennes nektar innan du hunnit säga förlåt.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Om jag säger så här då; Om det rör sig om en arbetsplats och en relation där det är lämpligt att ge blommor till sin chef för att man har gjort något olämpligt på jobbet så spelar det nog inte så stor roll om man gjort något olämpligt...

Det är dessutom helt fel... skulle man ge blommor till sin manliga chef? Aldrig... Att ge henne blommor är kränkande för henne även om hon inte fattar det själv.

Jag förstår tänket, jag förstår att man vill släta över något men blommor till sin kvinnliga chef går fetbort. tyvärr.
(Oavsett situation och arbetsplats)

Jag tycker, som jag redan sagt, att man kompenserar genom att göra bättre ifrån sig i framtiden. Gå vidare, glöm bort, så kommer din chef göra det också.

Det beror ju helt på hur pass tight arbetsgrupp man är. Ta mitt jobb till exempel, jobbar lite till och från som badvakt på det lokala badet såhär de 2 sista veckorna på gymnasiet.

Vi är en jävligt tight arbetsgrupp med några simskolelärare, badvakter, vaktmästare etc. Alla känner alla på en personlig nivå. På min arbetsplats skulle det definitivt inte gå bort med blommor kan jag ju säga.

Och läser man vad Tixfrix skriver så låter det som om han har den typen av relation till den här tjejen.

Köp en bukett vita rosor, det är en neutral variant som inte säger något som skulle kunna anses som opassande eller kränkande. En lagom stor bukett och så ser du henne i ögonen och ber om ursäkt.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Det beror ju helt på hur pass tight arbetsgrupp man är. Ta mitt jobb till exempel, jobbar lite till och från som badvakt på det lokala badet såhär de 2 sista veckorna på gymnasiet.

Vi är en jävligt tight arbetsgrupp med några simskolelärare, badvakter, vaktmästare etc. Alla känner alla på en personlig nivå. På min arbetsplats skulle det definitivt inte gå bort med blommor kan jag ju säga.

...jo men då var det ju lite det jag var inne på i början att jobbrelationen chef/anställd är egentligen oviktig... Man ger blommor till sin kompis för att man har "tappat bollen".

...sedan finns det ju olika "viktighetsgrad" beroende på vilket jobb man har. Jobbar man vid fritösen på McDonalds är det nog inget katastrof om man hoppar över en dag... nisse som sköter ketchup-påfyllningen kan ta ditt pass liksom.

Inga sura storkunder, inga deadlines i fara, inga vacklande projekt...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Antar att du slutar snart, eller om du slutar 17.00.

Hur gick det idag med chefen, och blommorna (om du hade några )?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Har avslutat detta. Tog aldrig med några blommor utan pratade med henne om hennes synvinkel på detta. Kan tillägga att vi är vänner och rätt bra sånna så det va inga problem. Kan ju säga att vi kom från resturangen kl 02:00 ungefär och vi började jobba 16:10 så jag har pratat ganska mycket med henne och alla mina arbetskamrater mobbar mig ofc för att jag va så jävla bakis (träffade några av dem natten när jag va full tydligen).

Kan säga att jag har lärt mig ett och annat från detta och jag vet lite mer om henne nu oxå så det va inte bara en loss detta.


signatur
1
Skriv svar