Djurrättsorganisation spelar vidare

Skrivet av Lootskin:

Dagens samhälle. Jag skjuter djur och jag ger inte ett flygande skit om vad andra tycker. Ingen disciplin.

Vadå disciplin, vet du ens var det ordet betyder? Ordet du letar efter är väl snarare hänsyn och varför ska jag visa hänsyn till djurrättsaktivister när de inte visar någon åt mig? För att inte tala om hur illa de egentligen behandlar djur.


signatur
Medlem

Det finns ju idioter som släpper lös minkar, de har knappt några naturliga fiender i det svenska ekosystemet och förstör som bara fan för alla andra djur.

Inaktiv

Penn & Tellers bullshit - säsong 2 episod 1 handlar om PETA. Mycket intressant.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Det finns ju idioter som släpper lös minkar, de har knappt några naturliga fiender i det svenska ekosystemet och förstör som bara fan för alla andra djur.

Det finns Västeråsare som mördar andra människor, dom är inte kloka i huvudet de där Västeråsarna!

Att dra alla djurrättsaktivister över en kam är precis så här dumt. Nu citerade jag bara ditt inlägg men detta är ett svar till alla andra inlägg som saknar empati med djur.

Sedan förstår inte jag, även om jag som sagt är köttätare, varför vi självklart skall ha rätt att äta andra djur bara för att vi tycker det är gott? Notera nu ordet rätt i den mening som att det vore lika självklart som att andas.

Sedan åter det där med katt i lägenhet. Själv har jag inte hjärta att sätta en katt inne i en lägenhet där den inte kan ta vara på sina naturliga instinkter som tex jaga. Sätter jag katten i min lägenhet för kattens bästa eller för att mitt eget egos skull?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:
Skrivet av Pliskin:

Det finns ju idioter som släpper lös minkar, de har knappt några naturliga fiender i det svenska ekosystemet och förstör som bara fan för alla andra djur.

Det finns Västeråsare som mördar andra människor, dom är inte kloka i huvudet de där Västeråsarna!

Att dra alla djurrättsaktivister över en kam är precis så här dumt. Nu citerade jag bara ditt inlägg men detta är ett svar till alla andra inlägg som saknar empati med djur.

Sedan förstår inte jag, även om jag som sagt är köttätare, varför vi självklart skall ha rätt att äta andra djur bara för att vi tycker det är gott? Notera nu ordet rätt i den mening som att det vore lika självklart som att andas.

Sedan åter det där med katt i lägenhet. Själv har jag inte hjärta att sätta en katt inne i en lägenhet där den inte kan ta vara på sina naturliga instinkter som tex jaga. Sätter jag katten i min lägenhet för kattens bästa eller för att mitt eget egos skull?

Då är du emot allt vad som heter husdjur...period?
Men jag misstänker att så inte är fallet. Utan du tycker det är okej om katten får springa ute... i sin naturliga miljö... som inte är Sverige. En katt klarar sig inte i det vilda i Sverige. Den kommer dö under vintern, den har inte tillräckligt med naturliga byten för att föda sig själv. Alla husdjursägare är väl egocentriska. Men jag kan lova att min katt trivs jättebra i min lägenhet. Jag ger den sällskap och ger mig sällskap. Du snackar om att få utlopp för sina jaktinstinkter. En katt jagar enbart för att överleva. Jag ger den mat, alltså behöver den inte jaga ett riktigt byte. Den leker med annat ändå och jag underhåller den.
Hela ditt argument är fullt av hål och jag misstänker att du yrkar dubbelmoral utav bara helvete.

Du vräker ur dig massa skit och sitter ändå hemma o vräker i dig kött. Jisses säger jag bara.

Om jag går runt o kidnappar människor på fritiden för att sen "avliva" dem för att jag inte har resurser till att föda dem. Men sen går o skänker pengar till hemlösa. Då är det okej eller? Jag gör ju nånting bra iaf... det kompenserar ju eller ? suck!

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Noken8:

Stryka gör man på sy slöjd lektion!

Wow, slå den särskrivningen den som kan!

Skrivet av j4ger:

Edit: Djurens rätt i all ära, men PETA , greenpeace etc. har helt fel till väga sätt..

Oj! Är det en utmaning vi ser?

Medlem

människan har i all tid ätit djur skulle ja gissa på o de finns djur som äter människor oxå o de är så de va, de är så de är o de är så de alltid kommer att vara.

"PETA står väl för People Eating Tasty Animals ?" klockren, ska skriva de till dom

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Ghengis Khan:
Skrivet av Pliskin:

Det finns ju idioter som släpper lös minkar, de har knappt några naturliga fiender i det svenska ekosystemet och förstör som bara fan för alla andra djur.

Det finns Västeråsare som mördar andra människor, dom är inte kloka i huvudet de där Västeråsarna!

Att dra alla djurrättsaktivister över en kam är precis så här dumt. Nu citerade jag bara ditt inlägg men detta är ett svar till alla andra inlägg som saknar empati med djur.

Sedan förstår inte jag, även om jag som sagt är köttätare, varför vi självklart skall ha rätt att äta andra djur bara för att vi tycker det är gott? Notera nu ordet rätt i den mening som att det vore lika självklart som att andas.

Sedan åter det där med katt i lägenhet. Själv har jag inte hjärta att sätta en katt inne i en lägenhet där den inte kan ta vara på sina naturliga instinkter som tex jaga. Sätter jag katten i min lägenhet för kattens bästa eller för att mitt eget egos skull?

Då är du emot allt vad som heter husdjur...period?
Men jag misstänker att så inte är fallet. Utan du tycker det är okej om katten får springa ute... i sin naturliga miljö... som inte är Sverige. En katt klarar sig inte i det vilda i Sverige. Den kommer dö under vintern, den har inte tillräckligt med naturliga byten för att föda sig själv. Alla husdjursägare är väl egocentriska. Men jag kan lova att min katt trivs jättebra i min lägenhet. Jag ger den sällskap och ger mig sällskap. Du snackar om att få utlopp för sina jaktinstinkter. En katt jagar enbart för att överleva. Jag ger den mat, alltså behöver den inte jaga ett riktigt byte. Den leker med annat ändå och jag underhåller den.
Hela ditt argument är fullt av hål och jag misstänker att du yrkar dubbelmoral utav bara helvete.

Du vräker ur dig massa skit och sitter ändå hemma o vräker i dig kött. Jisses säger jag bara.

Om jag går runt o kidnappar människor på fritiden för att sen "avliva" dem för att jag inte har resurser till att föda dem. Men sen går o skänker pengar till hemlösa. Då är det okej eller? Jag gör ju nånting bra iaf... det kompenserar ju eller ? suck!

Som sagt jag tror inte riktigt du läste vad jag skrev om att allt inte är svart eller vitt. Man behöver inte gå ända till att bli vegan för att göra något bra för djuren. Och att katter som får mat hemma hos bonden jagar ändå för att få utlopp för sina instinkter men det har du givetvis aldrig upplevt då du bara haft din katt inomhus. Och för att jag har katten utomhus så är det inte förbjudet för den att komma in när den själv vill som jag skrev tidigare. Men du verkar tro att är katten inte inne hela tiden så är den ute hela tiden. Svart/Vitt.

Och sen att man äter kött innebär inte att man vräker i sig. Jag äter kanske en köttbit en gång varje eller varannan månad, resten är vegetariskt. Men klart att ditt motargument blir starkare genom att du lägger till ord som Aftonbladet hade blivit generade över(eller kanske inte? )

Och alla djurägare är faktiskt inte egocentriska, tro det eller ej. Jag känner ett par människor som tar hand om just "överblivna" djur som andra människor inte vill ha längre. Hört talats om fenomenet sommarkatt? Även hästar och hundar som blir misshandlade finns det goda människor som tar hand om för att de bryr sig om djuren inte sitt eget vinnande.

Men det är ju skönt att höra att din katt mår prima i din lägenhet. Finns så många katter som inte gör det då människorna som har katten i lägenhet oftast är borta 10 timmar om dagen för arbete/pendling osv.

Att det är dubbelmoral att vilja djuren deras bästa samtidigt som man äter kött håller jag bara delvis med om. Givetvis hade det vart bäst att låter bli de där få köttbitar som jag faktiskt äter. Men är det inte bättre att jag äter så lite kött som jag gör än som många andra, varje dag? Allt behöver inte vara antingen eller...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

PETA gränsar till terrorism och borde rotas ut och förintas.

Slänger ni färg så slänger vi molotovs, era jävlar.

Skrivet av Fisse:
Skrivet av Ghengis Khan:
Skrivet av Pliskin:

Det finns ju idioter som släpper lös minkar, de har knappt några naturliga fiender i det svenska ekosystemet och förstör som bara fan för alla andra djur.

Det finns Västeråsare som mördar andra människor, dom är inte kloka i huvudet de där Västeråsarna!

Att dra alla djurrättsaktivister över en kam är precis så här dumt. Nu citerade jag bara ditt inlägg men detta är ett svar till alla andra inlägg som saknar empati med djur.

Sedan förstår inte jag, även om jag som sagt är köttätare, varför vi självklart skall ha rätt att äta andra djur bara för att vi tycker det är gott? Notera nu ordet rätt i den mening som att det vore lika självklart som att andas.

Sedan åter det där med katt i lägenhet. Själv har jag inte hjärta att sätta en katt inne i en lägenhet där den inte kan ta vara på sina naturliga instinkter som tex jaga. Sätter jag katten i min lägenhet för kattens bästa eller för att mitt eget egos skull?

Då är du emot allt vad som heter husdjur...period?
Men jag misstänker att så inte är fallet. Utan du tycker det är okej om katten får springa ute... i sin naturliga miljö... som inte är Sverige. En katt klarar sig inte i det vilda i Sverige. Den kommer dö under vintern, den har inte tillräckligt med naturliga byten för att föda sig själv. Alla husdjursägare är väl egocentriska. Men jag kan lova att min katt trivs jättebra i min lägenhet. Jag ger den sällskap och ger mig sällskap. Du snackar om att få utlopp för sina jaktinstinkter. En katt jagar enbart för att överleva. Jag ger den mat, alltså behöver den inte jaga ett riktigt byte. Den leker med annat ändå och jag underhåller den.
Hela ditt argument är fullt av hål och jag misstänker att du yrkar dubbelmoral utav bara helvete.

Du vräker ur dig massa skit och sitter ändå hemma o vräker i dig kött. Jisses säger jag bara.

Om jag går runt o kidnappar människor på fritiden för att sen "avliva" dem för att jag inte har resurser till att föda dem. Men sen går o skänker pengar till hemlösa. Då är det okej eller? Jag gör ju nånting bra iaf... det kompenserar ju eller ? suck!

Bra skrivet Fisse håller med dig.:up:


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Bra skrivet Fisse håller med dig.:up:

Oväntat? Alla kan inte tycka samma och det är väl tur det!? Det viktiga tycker jag är att ens uppfattning är ens egna och att man inte bara ställer sig in i ledet som så många andra gör.

Det jag började argumentera emot här var att någon ville bura in idioterna på PETA. Sedan fick jag iofs alla som äter kött emot mig men det är en annan femma Jag vet att det är en väldigt känslig debatt det här med att äta kött eller inte. Men det är viktigt att respektera båda sidorna och inte se rött direkt någon som inte vill äta djur uttalar sig. Eller tvärtom givetvis.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

dmn
Medlem

Kött e Gött

Medlem

HAHA! Jag tillagar faktiskt lite Fläskkarré samtidigt som jag läste detta! :D:D KUL!

Skrivet av najtrows:

HAHA! Jag tillagar faktiskt lite Fläskkarré samtidigt som jag läste detta! :D:D KUL!

Jag ska steka en extremt god och saftig/blodig köttabit nu mmm det vattnas i munnen, senare som efterrätt blir det skäggbiff :):heart:


signatur
Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Bra skrivet Fisse håller med dig.:up:

Oväntat? Alla kan inte tycka samma och det är väl tur det!? Det viktiga tycker jag är att ens uppfattning är ens egna och att man inte bara ställer sig in i ledet som så många andra gör.

Det jag började argumentera emot här var att någon ville bura in idioterna på PETA. Sedan fick jag iofs alla som äter kött emot mig men det är en annan femma Jag vet att det är en väldigt känslig debatt det här med att äta kött eller inte. Men det är viktigt att respektera båda sidorna och inte se rött direkt någon som inte vill äta djur uttalar sig. Eller tvärtom givetvis.

Givetvis har du rätt att inte äta kött. Det står jag bakom till 100%. Det kallas frihet att få leva sitt egna liv och ha sina egna åsikter. Men du försvarar samtidigt ett kriminellt nätverk som med våld för fram den åsikt de tycker är rätt. Precis som nazister, talibaner osv.
De vill säga till mig hur jag ska leva mitt liv, vad jag ska tycka om och vad som är rätt och fel. Speciellt illa när man inte ens har fått rätt på vad som är rätt och fel själv.

En huskatt jagar för nöjjes skull ja även om den är hos en bonde eller annat. En ren vildkatt leker och plågar inte sitt byte. Förmodligen för att en utekatt inte får samma stimulans hemma för att den just är ute o leker. De som skaffar hemmakatt är ju hemska människor, det argumenterar jag inte emor. Eller de som är borta hela dagarna i många timmar i sträck.
Men som sagt att försvara PETA har jag sjukt svårt att förstå. Finns bättre djurorginisationer att stödja då.

Medlem

sjukt lame då dom gör sånt här alltså PETA borde bli mer seriösa och förstå att vi inte bara kan sjunga låtar och spela gitar medans en elefant krossar en volvo i bakgrunden^^


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av najtrows:

HAHA! Jag tillagar faktiskt lite Fläskkarré samtidigt som jag läste detta! :D:D KUL!

Jag ska steka en extremt god och saftig/blodig köttabit nu mmm det vattnas i munnen, senare som efterrätt blir det skäggbiff :):heart:

L O L

12
Skriv svar