Olovligt filmad på skolan

Medlem
Olovligt filmad på skolan

Så här är det: Jag och mina klasskompisar har blivit olovligt filmade på skolan av en mobilkamera när vi lekte runt innan lektionen började. Denna har lagts upp på youtube och där han beskrivit oss som "töntar, wow-spelare, emos och säkert bögar." samt ytterligare kommentarer från sig själv och andra.

Genom att smart nog filma sig själv dom sista sekunderna har vi lyckats identifiera honom och tänker nu ta filmen och visa för rektorn på skolan.

Borde jag gå igenom och göra detta, eller är jag bara gnällig? Några tips? Videon inte länkad av självklara skäl, så försök helst inte att leta upp den. Om det är absolut nödvändigt att se den så kan jag ändra mig dock.

Jag anser att sitta o prata om hur "nördiga" vi är ligger inom sina gränser men lägga upp offentligt och klanka ner på en är för mycket.

Medlem

Sökte upp filmen, såg filmen, gillade filmen, men inte på något kränkande sett Tycker helt klart att du ska visa den för rektorn. Att lägga upp filmer från offentliga platser är inte olagligt, däremot så är ju sättet han beskriver er olagligt, så jag tycker nästan att du ska anmäla honom till polisen för bland annat trakasserier, mobbning och kränkning. Ta bara en printscreen från YouTube så du har bevis att han verkligen har lagt upp den och skrivit som han gjort.

Medlem

Det var, udda av dig att leta upp den, kunde jue frågat :/

Ja vi gör inget direkt känsligt i filmen men som du sa, han beskriver det hela på ett kränkande sätt.

Vete tusan om jag vill gå så långt som att knalla till polisen men skolan ska iaf få reda på det. Lite korkat nu när det knappt är en månad kvar till studenten.

Medlem

En länk tack?

Inte i underhållningssyfte, utan i utbildningssyfte.

Medlem

Aja, man kan ändå inte stoppa nån på internet.

http://youtube.com/watch?v=cvrhBcPrI2I

Sådär.

Medlem

Jag behöver nog se filmen för att kunna ha någon åsikt ^^ hittar inte den på youtube!

Edit: hahahahahaha seriöst! du får nog fan skylla dig själv!


signatur

I'm the best around...

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Aja, man kan ändå inte stoppa nån på internet.

http://youtube.com/watch?v=cvrhBcPrI2I

Sådär.

Nu förstår jag varför du inte vill att detta sprids vidare.

Det var ju ganska elakt gjort att filma det där måste jag säga.

Dock så undrar jag av rent intresse : Vad fan sysslar ni med på era raster egentligen?

Medlem

Det är kl 8.00 på morgonen, vi har inga saker what-so-ever att leka med, vi står precis utanför lektions salen och väntar. Det vi gör är att vi pratar engelska för att vi tycker det låter roligare, dels för vi går Eng-C dels för det vi spelar och gör är allt på eng på fritiden. Vi är bara helt random för att fördriva tiden.

Medlem

var det bara jag som var tvungen att googla "emos", kanske börjar bli gammal. hur som helst, jag skulle nog börja med att vänligt men bestämt be killen ta bort klippet från youtube. om han vägrar kanske du måste gå till rektorn om du känner dig förolämpad.

Skrivet av Chief Red Cloud:

Dock så undrar jag av rent intresse : Vad fan sysslar ni med på era raster egentligen?

frågan är väl snarare vad "fotografen" sysslar med på sina raster, inget bättre för sig liksom


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Avstängd

Jag såg lite av filmen och den var totalt ointressant. Bara en massa pladder på engelska.
Hur som helst så håller jag med Mahone om att du borde snacka med rektorn och så.

Medlem

suck. får mig att minnas vilka idioter det finns på högstadiet. det där verkade vara ett gymnasium, men det finns omogna idioter överallt.

jag gick på ett nördgymnasium lyckligtvis, där alla (även de "coola") satt uppe och lanade quake och starcraft istället för att plugga.

ah, fina minnen.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

var det bara jag som var tvungen att googla "emos", kanske börjar bli gammal. hur som helst, jag skulle nog börja med att vänligt men bestämt be killen ta bort klippet från youtube. om han vägrar kanske du måste gå till rektorn om du känner dig förolämpad.

Hade tänkt flagga videon så youtube tog bort den själva efter att jag visat den för rektorn. Har den sparad men det är nog bra om den ligger där den är så det hela blir 100% trovärdigt, och för att jag vill lära honom en läxa.

Medlem

Tycker helt klart du ska säga till rektorn. Han har ingen som helst rätt att trakassera er och lägga upp det på offentlig plats.

Inaktiv
Skrivet av Fraizer:

Tycker helt klart du ska säga till rektorn. Han har ingen som helst rätt att trakassera er och lägga upp det på offentlig plats.

Helt korrekt.

Vad FAN är det som pågår när folk tror att man kan göra vad fan som helst bara för att det MÖJLIGT att göra det. Detta kan verka harmlöst, men innan man vet ordet av det ligger det bilder på folk som duschar på nätet. Varför finns det ett sånt behov hos människan att hävda sig genom att jävlas med andra.

Citat:

Yeah, but your scientists were so preoccupied with whether or not they could, they didn't stop to think if they should.

Hämtat från Jurassic Park...


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv

Du är ett gnällspik. Vem bryr sig? Det här är internet noise. Att du äns bryr dig uppfyllde du kameramannens högsta önslan, att provocera er. I slutändan, så kommer det inte att hända nånting mer än att kameramannen i fråga får en knäpp på nosen och säger "sluta göra sådär". Dock är "jag ska säga till pappa"-mentaliteten mycket pubertalare än vad ni visade upp i videon. Vi håller på sådär på jobb varenda dag. :]

Medlem

John Bauer de va som fan ligger ju i Kalmar där man bor:P


signatur
Medlem

Killen lider av mindrevärdeskomplex.

Medlem
Skrivet av Martyzx:

John Bauer de va som fan ligger ju i Kalmar där man bor:P

ligger lite överallt i sverige.

Medlem
Skrivet av iramirion:

Du är ett gnällspik. Vem bryr sig? Det här är internet noise. Att du äns bryr dig uppfyllde du kameramannens högsta önslan, att provocera er. I slutändan, så kommer det inte att hända nånting mer än att kameramannen i fråga får en knäpp på nosen och säger "sluta göra sådär". Dock är "jag ska säga till pappa"-mentaliteten mycket pubertalare än vad ni visade upp i videon. Vi håller på sådär på jobb varenda dag. :]

Otroligt dumt inlägg. Nog sagt.

Håller med alla andra, ta upp det med rektorn.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jag känner väl lite "vem bryr sig?" Jag har stått och muppat mig massvis med gånger, det har de flesta. Det filmas bara inte. Oftast.

Sedan är det ju alltid idioter som ska spela allan och peka på folk och säga att de är bögar, emos mm. bara för att vara elaka, men det är ju bara att ignorera. Folk är idioter och du kommer separeras från dem när du kommer bort från det helvete som är svenskt gymnasium.

som iramirion säger så händer ju ändå inget, så kanske vore det värt att få knäppa på näsan själv? En osyldig knuff medelst fot in i skåp är det ju ingen som straffats för heller...

Medlem

iramirion, jag tvivlar på att han ens hade räknat med att vi skulle hitta videon. Det är inte vad videon i sig innehåller, utan att han tog till och kränkte oss samt la upp den på en offentlig plats. Hade han bara filmat o lagt upp och kommenterat vårt underliga beteénde snällare så hade jag inte brytt mig.

Dessutom om han inser att detta är vardagsmat som vem som helst kan göra så skulle det säkert inte stoppa honom från att göra värre saker senare. Jag vill säga till han att detta gör man inte utan att folk bryr sig. Särskilt irriterande då alla haft grund lektioner i just hur man behandlar upphovsrätt och personlig integritet.

Medlem

Lite skillnad på när nån patetisk idiot säger nåt i skolan och på att lägga ut det på nätet.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av Martyzx:

John Bauer de va som fan ligger ju i Kalmar där man bor:P

ligger lite överallt i sverige.

Men filmen heter ju John Bauer Kalmar:P


signatur
Medlem

Trist men lite som karm säger en fot i lämpligt läge vore inte helt fel D


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs

Fråga vad han har att säga om filmen han la upp, och om vad han tyckte ni va för några. Sedan sänker du honom med en rak höger


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

senast i fredags höll jag å en polare på å snacka engelska, om våra herrgådrar, alla bilar, helicoptrar osv.. hehe skit roligt, även när man är 24
haha gör go film, exakt sånnt man själv gör, samma humor nivå å betende, underbart! skönt att se att det finns hopp om dagens unga.

/me hatar unga som leker vuxna


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Personen ni har att göra med är ju givetvis en idiot...
och det ser man direkt genom att titta på beskrivningen som är fördomsfull och visar tydligt förakt mot vissa grupper.

Jag rekommenderar tvångströja åt den här otyglade sinnessjuka besten.

Medlem

kek & bur. Det är både skönt att vuxit ifrån den åldern och samtidigt tråkigt att man inte är kvar där

Inaktiv

HAHAHAHAHAHA nördigt värre!

Medlem

Vill bara tillägga att jag älskar det här forumet (och dom i det) :heart: tack för eran syn från båda hållen

Jo visst vill man bara ge en smäll på käften sen säga att man är kvitt, men då kommer han väl nästan dag med kniv eller dyl o ska hämnas *suck*. Hade en bra länk där de beskrev utgången av olika situationer idag och för 50 år sen.

123
Skriv svar